2021 YILINDA AKSİGORTA VE SEKTÖR

SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEYE DEVAM

2021 Yılında Aksigorta ve Sektör

Aksigorta, 2021 yılında da müşteriyi odağına alarak sürdürülebilir büyümesini devam ettirmiş; satış kanalları ile var olan güçlü bağını pekiştirmenin yanı sıra farklı ekosistemlere de dahil olmuştur.

Pek çok sektörde olduğu gibi sigorta sektörü de son birkaç yıldır dijitalleşme ile yeniden şekillenmektedir. Dijitalleşme konusunda Türkiye’deki sigorta sektörünü çok farklı bir noktaya taşıyan Aksigorta, üç yıl önce sektörle tanıştırdığı yapay zekâ ve robotik dönüşüm teknolojilerinin yanı sıra hayata geçirdiği diğer dijital yatırımlarla da sektöre yön vermeye devam etmektedir.

Yapay zekâ ile risk fiyatlandırma sürecini başlatan Aksigorta, Türkiye’de ilk, dünyada ise sayılı kurumun kullandığı bu model ile sektörün en yüksek operasyonel verimlilik seviyesine ulaşmaktadır.

İnovasyon alanındaki gelişmeler, bu dönemde de dijitali doğru ve verimli kullanmak, operasyonel maliyetleri düşürmek, yeni müşteriler kazanmak, etkin ve doğru hizmeti sunmak noktasında sektörün can damarını oluşturmaktadır. Bu değişim ve dönüşüm döneminin getireceği artılarla, yaratabileceği olası sorunların iyi analiz edilmesi, hızlı karar verirken de bu durumun göz ardı edilmemesi gerekmekte; doğru zamanda, doğru stratejik adımlar atmak daha da önemli hale gelmektedir.

Siber risklerin önemli ölçüde arttığı bu dönemde siber sigorta pazarının 2025 yılına kadar 20,4 milyar ABD dolarına ulaşacağı öngörülmektedir. Buna karşın toplumda siber risk algısının oldukça düşük olduğunu gözlemleyen Aksigorta, dijital riskleri toplum düzeyinde anlaşılır hale getirecek; kullanıcıların, ailelerin, şirketlerin bu konudaki farkındalığını artıracak bir eğitim platformunun, toplum açısından oldukça faydalı olabileceği düşüncesiyle Boğaziçi Üniversitesi ile iş birliği yaparak bir eğitim projesi hayata geçirmiştir. Toplumsal fayda amacı güttüğü bu eğitim projesini aynı zamanda herkesin kolaylıkla erişebileceği bir dijital platforma da taşıyan Aksigorta, Dijital Güvenlik Platformu’nu hayata geçirmiştir.

Aksigorta, Türkiye’de ilk dünyada ise sayılı kurumun kullandığı yapay zekâ ile risk fiyatlandırma sürecini başlatmıştır.

Aksigorta, 2020 yılında başlattığı ve toplumu geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı bilinçlendirmek amacıyla yola çıkan Dijital Güvenlik Platformunun yayılımını sağlayarak daha çok insana dokunmayı ve güvenli bir dijital dünyaya ulaşmayı hedeflemektedir.

Bu değişen dünyanın gerekliliklerine yalnızca uyum sağlamak değil, yeni dünyanın koşullarına liderlik de etmeyi hedefleyen şirketler, çalışma şekillerini geleneksel yöntemlerden çevik çalışma felsefesine taşımaya hazırlanmaktadırlar. Bu bağlamda Aksigorta da çalışanlarının esnek, özgür ve verimli olabileceği yeni çalışma şekilleri kurgulamakta; iş dünyasının geleceğini, hayata geçirdiği önemli girişimlerle bugünden tasarlamaktadır.

Diğer sektörlerle gerçekleştirdiği iş birlikleriyle de sektöre inovatif değer önerileri kazandıran Aksigorta, Fiat, Mercedes Benz ve Vodafone gibi iş ortakları ile yeni nesil sigortacılığa ivme kazandırmaktadır.

Sigorta sektörü, son yıllardaki istikrarlı büyümesini bu yıl da sürdürmüş; sektörün prim üretimi 2021 yılının Ocak-Mayıs döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre %16,2 artışla 38,5 milyar TL’ye ulaşmıştır. Türkiye, son 3-4 yılda sigorta açığını en yüksek oranda kapatan ilk 10 ülke arasında yer almaktadır. Sektör; konsolidasyon, büyüme, yerli ve yabancı yeni oyuncuların pazara girmesi anlamında cazip bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Oluşturduğu potansiyel ile Türkiye’nin uzun vadeli finansman ihtiyacına katma değer sağlayan sigorta sektörü, hayat dışı prim üretimini %18,1 artışla 32,4 milyar TL’ye çıkarırken, hayat prim üretimini ise %7 artışla 6,1 milyar TL olarak gerçekleştirmiştir.

2021 yılında da kârlı büyüme istikrarını koruyan Aksigorta, yıl sonu itibarıyla aktif büyüklüğünü 7.388 milyon TL’ye yükseltirken, 189 milyon TL net kâr elde etmiştir. Prim üretimini geçen yılın aynı dönemine göre %33 artırarak 6.988 milyon TL’ye yükselten Aksigorta’nın pazar payı ise 2021 yıl sonu itibarıyla %8,5 olarak gerçekleşmiştir.

Önümüzdeki beş yılda sağlık sigortalarında pazar payını iki katına çıkarmayı hedefleyen Şirket, tüm dağıtım kanalları ve ürün gruplarında portföyünü büyütmeyi; rekabetçi fiyat, ürün ve kolay süreçleri ile sektörde farklılaşmayı planlamaktadır.