IDC CIO Türkiye Ödülleri
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla hayata geçirdiği projelerde ödül kazanmaya devam eden Aksigorta, IDC CIO Türkiye Ödülleri’nde 3 farklı kategoride 7 ödüle layık görülmüştür. Bilgi teknolojileri liderlerinin fark yaratan yenilikçi dijital uygulamalarını ödüllendiren IDC Türkiye CIO Ödülleri’nde Aksigorta, İş Etkinleştirme Kategorisinde Mobille Bitir Projesi’yle birincilik ve Fiat Connect Akıllı Kasko ile ikincilik alırken; İşin Geleceği - İnsan-Makine İşbirliği Kategorisi’nde ise Yapay Zekâ ile Risk Fiyatlandırma uygulamasıyla üçüncülük elde etmiştir. Aksigorta ayrıca, İşin Geleceği – Otomasyon kategorisinde Digital Mirror Projesi’yle ikinciliğe, Motor Dışı Suistimal Projesi ile üçüncülüğe lâyık görülmüş; Bilişim Teknolojileri Yönetişimi kategorisinde ise Bilgi Teknolojilerinin Çevik Dönüşümü Projesi’yle üçüncülük ödülüne hak kazanmıştır.
Kincentric Best Employers
Aksigorta, dünyanın önde gelen insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı şirketi Kincentric tarafından düzenlenen En İyi İşyerleri Ödülleri kapsamında üst üste dördüncü kez “Türkiye’nin En İyi İşyeri” seçilmiştir. 20 yılı aşkın süredir yapılan araştırmada ödüller; çalışan bağlılığının yanı sıra çeviklik, bağlı kılan liderlik ve yetenek odağı kriterleriyle belirlenmektedir.
Turkey Customer Experience Awards
Aksigorta, pandemi döneminde uzaktan kurulan Önce Müşterim Projesi ile Yılın En İyi Müşteri Deneyimi Takımı kategorisinde ve Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko Projesi’yle Finansal Hizmetler ve Sigorta Sektöründe En İyi Ürün ve Hizmet Geliştirme kategorisinde Altın ödülün sahibi olmuştur.
IDC European Data Strategy & Innovation Awards
Türkiye sigorta sektörüne yapay zekâyı kazandıran Aksigorta’nın, bir ilke imza atarak son kullanıcı açısından oldukça önemli bir gelişme olan yapay zekâ ile risk fiyatlandırma projesi, IDC European Data Strategy & Innovation Awards 2021’de Avrupa’dan katılan 58 şirket arasından Yapay Zekâ ile İnovasyon kategorisinde genel kategori birincisi seçilmiştir.
IDC Türkiye Finans Teknoloji Ödülleri
IDC Türkiye Finans Teknoloji Ödülleri’nde Aksigorta, 7 kategoride 8 farklı ödül kazanmıştır. IDC Türkiye Finans Teknoloji Ödülleri 2021 kapsamında Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, yılın Finansal Servisler Sigorta CIO’su seçilmiştir. Müşteri Deneyimi kategorisinde Dijital Mirror Intelligent IVR Projesi’yle birincilik, Mobille Bitir Projesi’yle ise ikincilik elde eden Aksigorta’nın Yapay Zekâ ile Risk Fiyatlandırma Projesi Veri Altyapısı kategorisinde birinciliğe, Yapay Zekâ Destekli WhatsApp Push Notification Projesi, Dijital Kanallar kategorisinde ve Çevik Dönüşüm Projesi Kurumsal Dönüşüm kategorisinde üçüncülüğe lâyık görülmüştür. Ayrıca; FSI-İş Birlikleri kategorisinde Fiat Connect Akıllı Kasko Projesi ikinciliğe, Güvenlik ve Suistimal Yönetimi kategorisinde ise Motor Dışı Suistimal Projesi birinciliğe hak kazanmıştır.
A.C.E Awards
Dijital dönüşümden aldığı güçle müşteri odaklı sigortacılık deneyimi sunan Aksigorta, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com’un 6’ncısını düzenlediği A.C.E Awards’ta Mükemmel Müşteri Memnuniyeti ödülüne lâyık görülmüştür. 48 farklı sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten ulusal ve uluslararası 91 markanın ödüllendirildiği A.C.E Awards’ta Aksigorta, Mükemmel Müşteri Memnuniyeti - Elementer Sigorta A Kategorisi’nde Diamond ödülün sahibi olmuştur.
Brandon Awards Excellence in Human Capital Management Awards
Hayata geçirdiği projelerle ödüllendirilen Aksigorta, Brandon Awards Excellence in Human Capital Management Awards’ta, Yetenek Yönetimi programında En Eşsiz veya Yenilikçi Yetenek Yönetimi kategorisinde anlık geri bildirim uygulaması Nabız ile Altın; Satış Performansı programında Genişletilmiş İşletmeler için En İyi Satış Eğitim Programı kategorisinde ise Acente Gelişim Programı ile Gümüş ödülün sahibi olmuştur.
Felis Ödülleri
Aksigorta, “Sigorta Yaptıracak Kadar Zengin Değilim” sloganı ile yola çıktığı konut sigortası reklam filmi için yapılan içgörü çalışmaları sonucu Felis Ödülleri’nin “İçgörü ile Heyecanladıranlar” kategorisinde Curious ödülünün sahibi olmuştur. Toplumda zorunlu sigortalar dışında, öngörülemeyen risklere yönelik algıda bir bariyer olduğunu saptayan Aksigorta, FutureBright ile sigorta sahibi olanlar, olmayanlar, ev sahipleri, kiracılar gibi farklı profillerden kişileri kapsayan kalitatif bir araştırma tasarlamıştır. Yapılan araştırma sonucunda insanların ‘güvenli alan’ olarak gördükleri evleri için herhangi bir kötü senaryoyu düşünmemeyi tercih ettiği, sigorta kapsamı ve fiyatı konusunda bilgi eksikliğine sahip olduğu ortaya çıkmıştır.
CX Awards
Müşteri odaklı yaklaşımlarıyla, yeni nesil sigortacılık deneyimi sunmaya devam eden Aksigorta, 2021 yılında hayata geçirdiği müşteri deneyimi odaklı projeleriyle iki ayrı ödül almaya hak kazanmıştır. Bu yıl dördüncüsü düzenlenen ve Türkiye’nin ilk müşteri deneyimi ödülü olan CX Awards’ta, dijital ortamda Aksigorta’nın çağrı merkezinde yeni bir seviye olarak kurulan şikâyet yönetim ve memnuniyet ekibi “Önce Müşterim” başarılı işleri ve yüksek performansı ile Sıra Dışı Müşteri Deneyimi kategorisinde, “Üretken Proje Ödülü”ne lâyık görülmüştür. Aksigorta’nın online ekspertiz ile hasar tespitinin yapılabilmesi, ayrıca Aksigorta mobil uygulamasını kullanan müşterilere de görüntülü veya sesli olarak özel risk danışmanları ile görüşme imkânı sağlayan Görüntülü Sigorta Danışmanlığı ve Online Hasar Ekspertizi Projesi ise Dijital Müşteri Deneyimi kategorisinde “Büyük Düşünce Ödülü’nün sahibi olmuştur.