Faaliyetler
Faaliyetler
2022 Yılında Sigorta Sektörü
Sigorta sektörü, 2022 yılında da prim üretimlerinden elde ettiği kaynağı hasar ödemeleriyle ekonomiye geri kazandırmıştır.
Küresel ölçekte kendisini gösteren enflasyon, tedarik zincirinde kırılmalar, döviz kurundaki hızlı değişim, sektörü ve kârlılığı olumsuz etkilese de tüm bu faktörlere rağmen sigortacılık sektörü 2022 yılında, prim üretiminde havuza aktarılan primler hariç %137 büyüme ile 187.317 milyon TL prim üretmiştir. Sektör, bu kapsamda ekonomiye sunduğu fon desteğiyle önemli bir güç konumunda bulunmaktadır.
Sigortacılık sektörü 2022 yılında, prim üretiminde %137 civarında büyüme kaydetmiştir.
Sigorta sektörü, 2022 yılında da prim üretimlerinden elde ettiği kaynağı hasar ödemeleriyle ekonomiye geri kazandırmıştır. Sektörün lokomotif branşları arasında bulunan sağlık sigortalarının içinde yer alan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS), son iki yılda oldukça yükselişe geçmiştir. TSS’ye talebin artmasının ana nedenleri arasında; sosyal güvenlik sistemindeki sağlık iş modeli ve pandemi süresince oluşan tüketici davranış değişiklikleri yer almaktadır. TSS sahiplerinin aldıkları hizmetlerden memnun kalmalarının yanı sıra ürün ve hizmetlerin de gelişmesi TSS’yi sağlık sigortacılığının en önemli ürünü haline getirmiştir.
Son 10 yılda ortalama %15 büyüyen sigorta sektörünün gelecek beş yıl boyunca da büyümeye devam etmesi beklenmektedir. Türkiye Sigorta Sektörü, konsolidasyon, büyüme, yerli ve yabancı yeni oyuncuların pazara adım atmasıyla cazip bir sektör olarak varlığını korumaktadır
%137
Sektör Prim Üretimi Artışı
Sigorta şirketleri, bu yıl kaskoda 47.732 milyon TL prim üreterek geçen yılın aynı dönemine göre %207 büyüme gerçekleştirmişlerdir. Bu yıl en yüksek reel büyümenin yaşandığı branş da yine kasko sigortaları olmuştur. 2022 yılında trafik sigortalarında ise şirketler 46.940 milyon TL prim üreterek, geçen yılın aynı dönemine göre trafikte %160 büyüme sağlamışlardır.
Oto dışı sigortalarında şirketler 68.794 milyon TL prim üreterek, geçen senenin aynı dönemine göre %97 büyüme gerçekleştirmişlerdir. Sağlık sigortalarında ise şirketler bu yıl 23.852 milyon TL prim üreterek, geçen senenin aynı dönemine göre %126 prim artışı gerçekleştirmişlerdir.
Faaliyetler
2022 Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi
Aksigorta kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık anlayışıyla müşterilerinin risk yoldaşı olmaya devam etmiştir.
MÜŞTERİ ODAKLI ÇÖZÜMLER
Aksigorta, kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık anlayışıyla müşterilerinin risk yoldaşı olmaya devam etmiştir.
Aksigorta Mobil Uygulaması
Aksigorta, yeni nesil sigortacılık vizyonunu bir sonraki adıma taşıma hedefiyle hayata geçirdiği mobil uygulaması ile müşteri deneyimini üst sıralara taşımaktadır. Uygulama; müşteriler için diğer tüm kanallarla entegre olacak dijital bir hizmet noktası sunması, bu sayede müşterilere çoklu kanal özgürlüğü sağlaması ve Aksigorta’nın farklı sektörlerdeki iş birlikleriyle müşterilerine daha fazla değer yaratabilmesinin yanı sıra acente ve müşteri arasında yeni bir ilişki kurma biçimi sağlayacak dijital bir platform olmasıyla da ön plana çıkmaktadır. Aksigorta, mobil uygulamasıyla satış öncesine ve sonrasına da odaklanarak müşterilerinin risk dünyasında yer alabileceği anlamlı bir ilişki yaratabilmeye odaklanmaktadır. Uygulama ile birlikte poliçe yönetiminden risk yönetimine geçiş başlatılmıştır.
Aksigorta mobil uygulaması, müşterilere sunduğu görüntülü risk danışmanı hizmeti ile hayatta sahip oldukları riskleri ve varlıklarını nasıl koruma altına alabilecekleri konusunda bir danışman rolü üstlenmiştir. Müşterilerin tek bir sigorta şirketi ile çalışmadığı gerçeğinden yola çıkarak, tüm portföylerini tek bir adresten takip etmeleri amacıyla, başka şirketlerdeki poliçelerini de Aksigorta mobil uygulamasına ekleyebilmelerini ve buradan poliçelerinin takibini yapabilmelerini sağlamaktadır. Aksigorta, her durumda müşterilerine yoldaşlık edebilmek amacıyla mobil uygulama içerisinde hasar danışmanı özelliğini geliştirmiş ve canlı chat üzerinden müşterilerin hasar süreçleri ile ilgili danışmanlarıyla her an görüşebilmesini sağlamıştır. Karmaşık poliçe dünyasını müşteri odaklı bir bakış açısıyla yeniden tasarlayarak ekranlara yansıtan Aksigorta, hasar anının ötesinde sigortacılığın sunduğu avantajlar ve artı değerleri görünür kılan bir platform yapısı tasarlamıştır. Pazaryeri alanında kurduğu iş birlikleri ile müşterilerinin risk yönetimini sigortacılığın ötesine geçiren bir ekosistem yaratmıştır
Aksigorta, müşterilerin hayattaki varlıklarını sadece sigorta ürünleriyle değil, sigortacılığı destekleyen hizmetlerle de koruyabilmeleri için güvenilir markalarla iş birliği yapmış ve avantajlı fiyatlarla bu hizmetlere ulaşmalarını sağlamıştır;
Müşteriye Chat Hızında Hizmet
Hasar anında müşteriye chat hızında dönüş sağlayan Aksigorta’nın ClaimsChat uygulamasıyla, yapay zekâ tarafından eksper, dosya sorumlusu, servis, müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurulmaktadır. Müşteriden gelen hasar ihbarından hemen sonra kurulan WhatsApp grubu ile şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağlanmaktadır. Süreç sonunda yapay zekâ tarafından, tüm bu konuşmanın duygu analizi yapılmakta ve bilgiler CRM’e aktarılmaktadır. Öte yandan chatbot uygulamasıyla teklif aşamasını da dijitale taşımış olan Aksigorta, tüm tanımlı operasyonel hizmetlerini hızlı ve güvenilir hale getirmektedir.
Yapay Zekâ Desteği ile 17 Dakikada Çözüm
Sigortacılık süreçlerini yapay zekâ ve dijitalleşmeyle yeniden şekillendiren Aksigorta, insan zekâsıyla yapay zekânın etkileşiminden ortaya çıkan artırılmış zekânın potansiyelini gösterdiği ‘Hasar İnceleme Asistanı’ projesiyle, 2021 yılında 145 bin hasar dosyası incelemiştir. Bir hasar dosyasının incelenme süresini 22 dakikadan 17 dakikaya düşüren proje ile yılda yaklaşık 33 bin adet ekstra dosya inceleme kapasitesi kazandırılmıştır. Aksigorta Dijital Asistan (ADA) ile hasar incelemecilerin hayatını kolaylaştırarak dosyaların inceleme sürelerinin kısaltılması ve dosya ödeme onay ve ret kararlarının daha hızlı alınması sağlanmıştır.
Online Ekspertiz ile hızlı sonuçlanan dosyalar
Hem oto hem de oto dışı alanda uzaktan ekspertiz hizmeti vermeye çok önceden başlamış olan Aksigorta, pandemi ile birlikte bu hizmetini çok daha etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır. Bu bağlamda sisteme yüklenen fotoğraflar üzerinden ekspertiz işlemlerinin yürütülmesini sağlayan Aksigorta, müşterileri ile telefon, video konferans ve WhatsApp aracılığıyla temas kurmaktadır. Fiili ekspertiz uygulamasında 1 haftayı bulabilen hasar dosyası kapama işlemleri, uzaktan ekspertiz ile 20 dakika gibi oldukça kısa bir sürede tamamlanmakta ve böylece randevulaşma sürecinin getireceği olası müşteri memnuniyetsizliğini de ortadan kaldırmaktadır.
Aksigorta, müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak ürünler tasarlamaktadır.
ÜRÜNLER
Müşteri memnuniyetini ve ihtiyaçlarını her zaman odağına alan Aksigorta, mevcut ürünlerinde müşteri odaklı güncellemeler yaparken, yeni ve kullanıcılarının hayatını kolaylaştıracak ürünler de tasarlamaktadır.
Yat Sigortasında Kapsam Genişletildi
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla müşteri memnuniyetini odağına alan Aksigorta, tüm deniz kaza ve tehlikelerine karşı Yat Sigortası’nın kapsamlı güvenceleriyle müşterilerinin yanında olmaya devam etmektedir. Yat sigortası müşterilerine özel bir çağrı merkezi hattı tahsis eden Aksigorta, anlaşmalı kurumlarda geçerli olmak üzere, marina ücretlerinde %15, tekne bakım giderlerinde %10, marina ve koylardaki tesislerde %10 ve tekne malzemelerinde %10 indirimle müşterilerinin avantajına olacak pek çok yenilik hayata geçirmiştir. Yat Sigortası ile özel amaçla kullanılan yatlarda; kaza, yaralanma veya hastalık durumunda tedavi giderlerinden yedek anahtar gönderimine, geçici kaptan servisinden yedek parça yardımına kadar 7/24 yat yardım hizmetinin yanı sıra, yatın, servis botlarının ya da makine veya teçhizatının çalınması halinde sigorta devreye girmektedir. Aynı zamanda yatın sebep olduğu kazalarda çevredeki tekne ve içerisindeki kişiler, liman, iskele, rıhtım gibi sabit ve hareketli cisimlere verilen zararlara karşı da güvence sağlanmaktadır.
“Ekonomik Akkasko”
Aksigorta, müşteri ihtiyaç ve beklentileri dikkate alarak kaskoyu daha ekonomik ve ulaşılabilir hale getirme amacıyla yeni bir model oluşturmuş, geliştirdiği ‘Ekonomik Akkasko’ ürününü müşterilerinin kullanımına sunmuştur. Aksigorta, ‘Ekonomik Akkasko’ ile kaskoda yetkili servis kullanmak istemeyen müşterileri için kaskoyu daha ekonomik hale getirmiştir. ‘Ekonomik Akkasko’; 15 yaşa kadar araçlara, iyi sürücüleri ödüllendiren indirim kademesi kazanma hakkı ve kasko sigortalama imkânı sağlamanın yanı sıra ekonomik koşullardan dolayı kasko satın alamayan müşterileri için bir ekonomik opsiyon daha sunmuştur. ‘Ekonomik Akkasko’ ile 3-15 yaş araçlara teminatın yanı sıra otomobil, kamyonet grubu ve hususi veya şirket araçlarına teminat sağlarken; Sınırsız İhtiyari Mali Mesuliyet (İMM) ve 150.000 TL’ye kadar manevi tazminat seçeneği, 10.000 TL ferdi kaza teminatı, yılda iki kere yedi gün yedek araç seçeneği, en yakın Akçözüm servisine yol yardım seçeneği, anlaşmalı cam servislerinde cam teminatı, 1.000 TL anahtar kaybı ve mini onarım imkânı gibi avantajlar sağlanmıştır.
“Pati Plus”
Aksigorta, patili dostların ihtiyaçlarına uygun yepyeni bir ürünü hayata geçirmiştir. ‘Pati Plus’ adı verilen pati özel sağlık sigortası ürünü, 25.000 TL ile yatarak tedavi güvencesi vermektedir. Pati Plus, geniş kapsamlı asistans hizmetleri ve 3. Şahıs Mali Mesuliyet teminatı sunarken aynı zamanda yatarak ve ayakta tedavi ile acil bir sağlık durumu olmadan da sigortalı küçük dostların rutin muayeneleri, mikroçip takımı gibi işlemlerini de kapsamaktadır. Aksigorta, aynı zamanda ENCANDER ile gerçekleştirdiği iş birliği sonucunda, 1 yıl boyunca evcil hayvanı için ‘Pati Plus’ edinen Aksigortalılar adına ENCANDER’e destekte bulunmaktadır.
Borusan İş Birliğine Özel Kompakt Ürün
Borusan Lojistik ile gerçekleştirilen iş birliği kapsamında Aksigorta, Türkiye’de bir ilki hayata geçirmiştir. Borusan Lojistik’in ihtiyacına yönelik olarak yeni bir iş modeli geliştiren Aksigorta, yük ve araç sahiplerini buluşturan dijital lojistik platformu ETA için yeni bir ürün tasarlamış ve Borusan’ın alt taşıyıcıları için yeni bir sorumluluk poliçesi çıkartmıştır. Bu poliçe ile yola çıkan sürücüler sefer bazlı sigortalarını yaptırmakta ve araç içinde taşınan tüm ürünler Aksigorta teminatı ile ulaşmaktadır. Borusan Lojistik ETA projesinde, müşterilere uçtan uca dijital bir süreç sunulmaktadır.
Sürdürülebilirliğe katkı: Ekolojik Akkonut
Sürdürülebilir bir yaşam için değerli olanı birlikte koruma mottosuyla hareket eden Aksigorta, bu çalışmalarını destekleyici yeni bir uygulama hayata geçirmiştir. Akkonut özelinde, tüm enerji ve su ihtiyacını doğal yollarla gideren ve tüm bunları doğaya neredeyse hiç zarar vermeden gerçekleştirebilen ekolojik evlerin sahiplerine %10 prim avantajı sağlamaktadır. Doğaya katkıyı ödüllendiren bu avantajdan, enerji kimlik belgesi veya yeşil bina sertifikasına sahip olan Aksigortalı ev sahipleri yararlanabilmektedir.
Aksigorta’dan Sürdürülebilir Ulaşıma Teminat: Citroen Ami Kasko
Sürdürülebilir çözümleri destekleyici ürün ve hizmetler sunan Aksigorta, bu vizyona yönelik yeni bir sigorta ürünü hayata geçirmiştir. Elektrikli araç Citroen Ami için yeni bir kasko ürünü sunan Aksigorta, ürün özelinde sunduğu geniş teminat kapsamının yanı 3. Şahıs Mali Mesuliyet güvencesi ile var olan elektrikli araç sigortalarından ayrışmaktadır.
Akkonut özelinde, tüm enerji ve su ihtiyacını doğal yollarla gideren ve tüm bunları doğaya neredeyse hiç zarar vermeden gerçekleştirebilen ekolojik evlerin sahiplerine %10 prim avantajı sağlamaktadır.
Aksigorta, acenteleri için birbirinden önemli projeleri hayata geçirmeye devam etmektedir.
ACENTELER
Acentelerinin her zaman yanında olan Aksigorta, onların gelişimleri, motivasyonları ve kazançlarını artırabilmeleri için birbirinden önemli projeleri hayata geçirmektedir.
Bambaşka Sigortacılık Akademisi
Sigorta sektörü için oldukça faydalı eğitimlerden oluşan, yalnızca Aksigortalı acenteleri değil, sektörün tüm paydaşlarını kapsayan ‘Bambaşka Sigortacılık Akademisi’ projesi, aynı zamanda sigortacılık sektörüne adım atacak üniversite öğrencilerinin de gelişimine katkı sağlamaktadır. Geçen yıl ilki gerçekleştirilen ve sektörün gelişimine katma değer sunan ‘Bambaşka Sigortacılık Akademisi’nin ikincisi mayıs ayında yeniden başlamıştır. Bilgi Üniversitesi iş birliği ile tüm sektör paydaşlarının geleceğine ve gelişimine katkı sunmayı amaçlayan Aksigorta, eğitim projesinin ikinci döneminde de yoğun ilgiyle karşılaşmıştır. Yalnızca Aksigortalı acenteleri değil, sektörün tüm paydaşlarını ve üniversite öğrencilerini de kapsayan eğitim projesinde, katılımcılara sağlık sigortaları, yangın, nakliyat, alacak ve siber gibi pek çok ürünün yanı sıra risk mühendisliği, vergi hukuku, dijital pazarlama, yeni dünyada satış teknikleri ve müşteri ilişkileri gibi pek çok alanda eğitimler verilmektedir.
Acente Kampanyaları
Türkiye’nin dört bir yanında bulunan acenteleri ile yakın ilişki içinde olan Aksigorta, bu yıl da acentelerine birçok eğitim vermenin yanı sıra bazı ürün ve hizmetlerinde ek komisyon hakkı tanımıştır. Yüksek performans sergileyen acentelerini daha da motive etmek üzere yurtdışı seyahatler gerçekleştirmiştir
Acenteler Adına Bir Yeşil Adım Daha
Aksigorta, sürdürülebilir bir şirket olma yolunda önemli adımlar atmaya devam etmektedir. Kâğıt tüketimini minimuma indirmeyi amaçlayan Aksigorta, acentelerine artık poliçe dosyası göndermemektedir. Son üç yılda acentelerine 3,7 milyon adet poliçe dosyası gönderimi yapan Aksigorta, attığı bu ‘yeşil’ adıma ek olarak, acenteleri adına Ege Orman Vakfı’na fidan bağışında bulunarak Manisa bölgesinde iki hatıra ormanı kurmuştur.
İşçi Bayramı Hediye Çeki ile Kutlandı
Aksigorta, evlerinden çalışmayı sürdüren acentelerini yaptığı sürprizlerle desteklemeye devam etmektedir. Acentelerinin Ramazan Bayramı’nı, 1 Mayıs Emek ve İşçi Bayramı’nı kutlayan Aksigorta, acenteleri ve acente çalışanlarından oluşan yaklaşık 15 bin kişiye belirli marketlerde kullanabilecekleri alışveriş çeki hediye etmiştir.
Bölge Ziyaretleri
Aksigorta, Genel Müdür Uğur Gülen ve Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran’ın da aralarında olduğu üst yönetimiyle birlikte bölge ziyaretleri gerçekleştirmiştir. 60 yılı aşkın zamandır olduğu gibi sigorta sektörünün içinde bulunduğu zorlu ekonomik koşullarda da acentelerinin yanında olan Aksigorta, gerçekleştirdiği acente ziyaretleriyle bir kez daha acentelerini yalnız bırakmamış, onların sektörde yaşadığı sorunlara yönelik geliştirilebilecek çözümleri, onlarla birlikte masaya yatırma fırsatı bulmuştur.
DİJİTAL GÜVENLİK PLATFORMU
Sosyal sorumluluk çalışmaları ile 2022 yılında da birbirinden önemli ulusal ve uluslararası ödüllerin sahibi olan Aksigorta, toplumda dijital risk farkındalığını artırmak için çalışmaktadır.
Dijital Güvenlik Platformu Eğitimleri Modülü Yenilendi
Aksigorta, hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu’ndaki eğitim modülünü yenileyerek çalışmalarına tüm hızıyla devam etmektedir. Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) desteği ile hazırlanan videolu içerikler, aileler ve KOBİ’ler için ücretsiz eğitim imkânı sunarken, konuya ilişkin güncel haberler ve podcastler de kullanıcılar için referans bir bilgi kaynağı oluşturmaktadır. Yenilenen eğitim modülü ile birlikte artık eğitimler için kayıt gerekmezken, video içeriklerine Dijital Güvenlik Platformu web sitesi üzerinden 7/24 ulaşılabilmektedir. Dijitalleşen dünyaya adaptasyon sürecinde oluşabilecek risklere karşı hazır olmayı amaçlayan bu platform; bilgi güvenliği, siber saldırılar, online alışveriş, e-posta güvenliği, sosyal medya hesaplarının güvenliği, siber zorbalık gibi konularda yol gösterici uyarılarda bulunmaktadır. Kurulduğu 2020 yılından günden bu yana 1,5 milyonun üzerinde ziyaretçi sayısına ulaşan platform hem bireylerin hem de KOBİ’lerin dijital dünyada çok daha güvenle var olabilmelerine destek olmaktadır.
Aksigorta, hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu’ndaki eğitim modülünü yenileyerek çalışmalarına tüm hızıyla devam etmektedir.
Dijital Güvenlik Sözlüğü Yayında
‘Dijital Güvenlik Platformu’ ile referans niteliğinde bir bilgi kaynağı oluşturan Aksigorta, son olarak dijital risklerin bilinirliğini artırmak ve bu konuda toplumda oluşabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçmek amacıyla bir dijital güvenlik sözlüğü oluşturmuştur. Aksigorta, dijital risklerin önüne geçebilmek adına Google arama motorunda en çok aranan sigorta kavramlarını araştırmış, bu kavramların tanımlarını bir çevrimiçi sözlük haline getirmiştir. Böylece Aksigorta müşterisinin yanı sıra, tüm internet kullanıcılarının da ihtiyaç anında danışacakları bir başvuru kaynağı ortaya çıkmış olmaktadır. Şu an yaklaşık 85 dijital risk teriminin bulunduğu sözlük, zaman içerisinde yeni kavramlarla zenginleştirilerek, daima güncel bir bilgi kaynağına dönüşecektir.
Deepfake Teknolojisi ile Barış Manço Sevenleriyle Buluştu
Aksigorta, dijitalleşmenin yaratabileceği olası risklere yönelik oldukça çarpıcı bir projeye imza atmıştır. ‘Deepfake’ teknolojisi ile vefatından 23 yıl sonra Barış Manço ile sevenlerini buluşturan Aksigorta, dijital risklerin toplumdaki genel kanının aksine aslında ne kadar ‘yaşanabilir’ olduğuna dikkat çekmiştir.
Aksigorta 2022 yılında da başarılı ve topluma dokunan çalışmalarına devam etmiştir.
ÖNE ÇIKAN DİĞER GELİŞMELER
Aksigorta 2022 yılında gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse hayata geçirdiği çalışmalarla edindiği sertifika ve üyelikleriyle başarılı ve topluma dokunan çalışmalarına devam etmiştir.
Çocuklara Nitelikli Eğitime Ulaşabilme Desteği
Bugünün değerlerinin yanı sıra geleceği de güvence altına alma misyonuyla hareket eden Aksigorta, eğitime ve sağlam temeller üzerine inşa edilmiş bir geleceğe verdiği önemle Okul Destek Derneği ile anlamlı bir iş birliğine imza atmıştır. Gerçekleştirilen proje ile Aksigorta, devlet okullarının 5’inci, 6’ncı ve 7’nci sınıflarında okuyan öğrencilerin, fırsat eşitliği ve nitelikli eğitime ulaşabilmelerine destek olmaktadır. Okul Destek Derneği aracılığı ile gerçekleştirilen projede öğrencilerin uzaktan eğitim araçlarını kullanarak okulda aldıkları matematik ve fen ile ilgili temel eğitimin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır.
İlham Saner Anısına Eğitim Bursu
Aksigorta, 27 Nisan 2021’de hayatını kaybeden kurucu ilk genel müdürü İlham Saner anısına ikinci kez eğitim bursu vermektedir. Aksigorta ve Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı (TSEV) iş birliği ile TSEV’in en prestijli eğitim programı olan Temel Sigortacılık Eğitim Programı’nın 40. Dönemi için, 6 yeni mezuna eğitim bursu verilmiştir. İş birliği kapsamında; henüz çalışmayan, üniversitelerin sigortacılıkla ilgili bölümlerinden 2022 yılında mezun olmuş ve sigortacılık alanında kariyer hedefleyen altı kişi, TSEV’in Temel Sigortacılık Eğitim Programı’nın 40. dönemine %100 burslu olarak kabul edilmiştir.
BIST Sürdürülebilirlik Endeksi
Sürdürülebilirlik puanını yükselten Aksigorta son olarak şirketlerin çevresel, sosyal, kurumsal yönetim, insan ve çalışan hakları ile şeffaflık konularında; uluslararası sürdürülebilirlik kriterlerine göre değerlemeye tabi tutulduğu BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dâhil olmuştur. Aksigorta bu kapsamda, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin; çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim olmak üzere üç ana başlık, 10 kategori, 25 tema ve bu temalara ilişkin 450’den fazla veri noktasından oluşan Refinitiv’in değerleme metodolojisine uygun skoru almıştır.
Women’s Empowerment Principles (WEPs)
Toplumsal cinsiyet eşitliği bilinciyle çalışanlarına demokratik bir çalışma ortamı sunmaya devam eden Aksigorta, Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Kurumu ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi tarafından hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri Sözleşmesi’ni (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzalamıştır. Sözleşme ile Aksigorta, toplumsal cinsiyet eşitliği adına hâlihazırda yürüttüğü pek çok çalışmayı da WEPs’in yedi temel prensibi doğrultusunda güçlendirmiştir. Cinsiyet eşitliği bilinci konusunda kurumda farkındalık yaratmak amacıyla 2013 yılında İş’te Eşitlik Bildirgesi’ni imzalayan Aksigorta çalışanlarının %50,3’ü; yönetici kadrosunun ise %32’si kadınlardan oluşmaktadır. Tüm iletişim kanallarında cinsiyet ayrımı yapmayan bir yaklaşım sergileyerek kadın erkek eşitliğini bulunduğu her platforma taşımaya çalışan Aksigorta, cinsiyet eşitliği konusunu eğitim ve seminerlerle de desteklemektedir.
İş’te Eşit Kadın Sertifikası
Hayatın her alanında olduğu gibi iş dünyasında da toplumsal cinsiyet eşitliğini savunan Aksigorta, bu kapsamda yaptığı çalışmalarla, aldığı sertifikalara bir yenisini daha eklemiştir. Çalışanlarının %51’i kadınlardan oluşan ve Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı almaya hak kazanan Aksigorta hem şirket içinde hem de şirket dışında kadınların hayatına değer katacak girişimler üzerinde çalışmaktadır.
İş hayatında kadınlara eşit haklar ve fırsatlar sunan kurumlar, Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası yeterli puan aldıklarında İş’te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazanmaktadırlar. Sertifikaya sahip olabilmek için geçme derecesinin 70 puan olduğu denetimden 90 puan alan Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve ayrımcılık yapılmaması, ayrımcılığa karşı etkin bir yönetim sistemi oluşturulması, güvenli çalışma koşullarının sağlanması, şiddet ve tacizi önleme mekanizmalarının oluşturulması, tedarik zincirinin politikalar doğrultusunda bilgilendirilmesi, cinsiyet eşitliği ve kadının güçlenmesi için sosyal etki oluşturulması, tüm paydaşların çözüme katılımının sağlanması gibi konularda değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
I-REC Yenilenebilir Enerji Sertifikası
Aksigorta, dünyanın geleceğini korumaya yönelik yürüttüğü çalışmalar kapsamında yenilenebilir enerji sertifikası I-REC’in sahibi olmuştur. Kazanmış olduğu bu sertifika ile elektrik ihtiyacını, yenilenebilir kaynaklardan sağladığını kanıtlamış olan Aksigorta, sürdürülebilir bir şirket haline gelme yolunda ciddi bir adım atmıştır. Sahip olduğu I-REC sertifikasını her sene yenileyecek olan şirket, böylelikle temiz enerji kullanımını devam ettirme taahhüdü vermiştir.
Yenilenebilir enerji yatırımlarını ve tüketimini yaygınlaştırmak amacı ile oluşturulan Yenilenebilir Enerji Sertifikaları (RECs-Renewable Energy Certificates), üretilen her birim elektriğin, kaynağından başlayarak tüketicilere ulaşana kadar takip edilerek güvenilir bir piyasa oluşturulmasını hedeflemektedir. Bu kapsamda RECS International tarafından geliştirilen I-REC, tüketicilerin yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan enerjiyi tüketmesini sağlayabilmek için bilinçli bir seçim yapmasına katkı sağlamaktadır.
UN Global Compact Üyeliği
160’ı aşkın ülkede 15 binin üzerinde şirket ve 5 binden fazla şirket dışı üyesiyle iş dünyasına liderlik eden Aksigorta, dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan United Nations (UN) Global Compact üyesi olmuştur. UN Global Compact’in insan hakları, çalışma standartları, çevre ve yolsuzluğa ilişkin mücadelesini destekleyen Aksigorta, bu ilkeleri şirketin stratejileri, kurum kültürü ve günlük faaliyetlerinin bir parçası haline getirmek için çalışmalarına devam edecektir.
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri başta olmak üzere Birleşmiş Milletlerin geniş kapsamlı kalkınma hedeflerinin geliştirilmesini destekleyici iş birliklerinde yer almayı taahhüt eden Aksigorta, her yıl UN Global Compact’e ilerleme raporunu sunacaktır.
UN Global Compact’ın Türkiye yerel ağı olan Global Compact Türkiye; gerçekleştirdiği etkinlikler ve sunduğu kaynaklarla üyelerinin sürdürülebilirlik alanında gelişimini desteklerken hem yerelde hem de küresel ölçekte iyi uygulamaların paylaşılması ve iş birliklerinin kurulması için bir buluşma noktası işlevi görmektedir.
Aksigorta, BlindLook İş Birliği ile Tüm Dijital Kanallarında Engelleri Kaldırıyor
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla müşteri odaklı çalışmalarını sürdüren Aksigorta, bu kapsamda yeni bir iş birliğini daha hayata geçirmiştir. Görme engelliler için özgürlükçü teknoloji deneyimleri tasarlayan BlindLook ile gerçekleştirilen iş birliği kapsamında, aksigorta.com.tr, online.aksigorta.com.tr ve Aksigorta Mobil uygulamasında görme engelliler için sesli yönlendirme özelliğini devreye alınmıştır. Bu özellik ile Aksigorta müşterilerine, kapsayıcı ve engelsiz bir dijital sigortacılık deneyimi sunmaktadır.
Aksigorta’ya PSI Üyeliği
Aksigorta, Sürdürülebilir Sigorta İlkeleri (PSI), çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) risklerinin sigorta yüklenimine entegrasyonu konusunda küresel rehberlik sağlayan PSI girişimine üye olmuştur.