Kurumsal Profil
Kurumsal Profi̇l
Aksigorta A.Ş. 2022 Yılı Olağan Genel Kurul Gündemi
- Açılış ve Toplantı Başkanlığı’nın oluşturulması
- 2022 yılına ait Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu’nun okunması ve müzakeresi
- 2022 yılına ait Denetçi Raporlarının özetinin okunması
- 2022 yılına ait Finansal Tabloların okunması, müzakeresi ve tasdiki
- 2022 Yılı faaliyetlerinden dolayı Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ibra edilmesi
- 2022 yılı kârının kullanım şeklinin, dağıtılacak kâr ve kazanç payları oranlarının belirlenmesi
- Yönetim Kurulu üyelerinin ücretleri ile huzur hakkı, ikramiye ve prim gibi haklarının belirlenmesi
- Denetçinin seçimi
- 2022 yılında yapılan yeniden değerleme ve yedeklerden özel bir fon ayrılmasına ilişkin Genel Kurul’a bilgi verilmesi
- 2022 yılında yapılan bağış ve yardımlar hakkında Genel Kurul’a bilgi verilmesi
- Şirketin 2023 yılında yapacağı bağış sınırının belirlenmesi
- Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerine, Türk Ticaret Kanunu’nun 395. ve 396. maddelerinde yazılı muameleleri yapabilmeleri için izin verilmesi
- Dilek ve temenniler
Kurumsal Profil
Sayılarla Aksigorta
Aktif Büyüklük
12,8 Milyar TL
Müşteri odaklı yaklaşımlarla inovasyona odaklanan Aksigorta, 2022 yıl sonu itibarıyla 12,8 milyar TL aktif büyüklüğe ulaşmıştır.
Özkaynaklar
1,9 Milyar TL
Aksigorta’nın özkaynakları 2022 sonu itibarıyla 1,9 milyar TL seviyesine ulaşmıştır.
Ödenmiş Sermaye
1,6 Milyar TL
2022 yıl sonu itibarıyla Aksigorta ödenmiş sermayesini 1.612 milyon TL’ye yükseltmiştir.
Prim Üretimi
13,6 Milyar TL
Aksigorta’nın prim üretimi önceki yıla oranla %94 artarak 13.563 milyon TL olarak gerçekleşmiştir
Konservasyon Oranı
%51
Aksigorta’nın 2022 yıl sonu itibarıyla %51 konservasyon oranı mevcuttur.
Pazar Payı
%6,9
2022 yıl sonu itibarıyla Aksigorta’nın pazar payı %6,9 olarak gerçekleşmiştir.
Kurumsal Profil
Aksigorta Hakkında
Müşterilerinin “risk yoldaşı” olarak konumlanan Aksigorta, geliştirdiği ürün ve hizmetlerle müşterilerinin tüm ihtiyaçlarında yanında olmaya devam ediyor.
Aksigorta, kurulduğu günden bu yana tecrübesi ve bilgi birikimiyle, müşteri odaklı ve yenilikçi vizyonunu sağlam adımlara geleceğe taşımaktadır. Aksigorta, bireysel ve kurumsal müşterilerine, 10 bölge müdürlüğü, 680 çalışan, 3.500’ün üzerinde bağımsız acente, 710 Akbank şubesi, 120 broker ve 6 bine yakın anlaşmalı kurum ile hizmet vermektedir.
Aksigorta, çevik dönüşüm ile geleceğin sigortacılığını inşa etmektedir
Müşteri memnuniyetini her şeyin önünde tutan Aksigorta, çalışmalarını vizyon, misyon ve şirket değerleri doğrultusunda, sigortacılık alanında yayınlanmış ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve standartlara uyum sağlayacak şekilde sürdürmektedir.
Şirket; “Yeni Nesil Sigortacılık” yaklaşımıyla kolay, yalın ve erişilebilir ürün ve hizmetlere odaklanmaktadır. Müşterinin gözünden bakarak sigortacılığın sınırlarını zorlamayı ve sigortacılığa bambaşka bir bakış açısı getirmeyi hedefleyen Aksigorta, yalnızca hasar anında değil, hayat boyu risk yoldaşı olarak müşterilerinin yanında olacağı bir sigorta deneyimi sunmaktadır.
Ana hissedarları %36 oranla H.Ö. Sabancı Holding ve %36 oranla Ageas Insurance International N.V. olan Aksigorta’nın hisseleri AKGRT sembolü ile BİST Ulusal Pazarı’nda işlem görmektedir. 2022 yılında da güçlü finansal sonuçlara imza atmaya devam eden Aksigorta, yıl sonu itibarıyla aktif büyüklüğünü 12.831 milyon TL’ye özsermayesini ise 1.612 milyon TL’ye yükseltmiştir. Prim üretimini geçen yılın aynı dönemine göre %94 artırarak 13.563 milyon TL’ye yükselten Aksigorta’nın pazar payı ise 2022 yıl sonu itibarıyla %6,9 olarak gerçekleşmiştir.
Aksigorta, Sabancı Holding ve Belçikalı Ageas’ın ortaklığının ardından marka bilinirliğini ve değerini her geçen gün daha da artırmaktadır.
3.500+
Acente Sayısı
Kurumsal Profil
Aksigorta Ortaklık Yapısı
Aksigorta, Sabancı Holding ve Belçikalı Ageas’ın ortaklığının ardından marka bilinirliğini ve değerini her geçen gün daha da artırmaktadır.
Kayıtlı Sermaye
2499 Sayılı Kanun kayıtlı sermaye sistemini kabul eden ve Sermaye Piyasası Kanunu’nun 9 Mart 1995 tarih ve 301 sayılı izni ile bu sisteme geçen Aksigorta A.Ş.’nin 29 Temmuz 2022 tarih ve E-50035491-431.02-00076805481 sayılı T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü yazısı ile 01 Temmuz 2022 tarih ve E-29833736-110.03-03-23502 sayılı T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı yazılarında ve eklerinde yer aldığı şekilde kayıtlı sermaye tavanı 3.000 milyon TL ve ödenmiş sermayesi 1.612 milyon TL’dir.
Sermaye Yapısı
Aksigorta A.Ş.’nin aşağıda belirtilen sermaye yapısında bu dönemde bir değişiklik olmamıştır. Şirket ana ortakları, 2012’de Borsa İstanbul (BİST)’da işlem gören Aksigorta A.Ş. hisselerinden eşit adetlerde satın alarak her biri ortaklık payını %33,11’den %36’ya çıkarmışlardır. Ortaklık yapısında nitelikli paya sahip gerçek kişi bulunmamaktadır.
Yönetim Şekli
Aksigorta, Sabancı Holding ile Ageas Insurance International N.V.’nin %36-%36 ortaklığı ile ortak yönetime tabi bir şirket olarak faaliyetlerine devam etmektedir.
31 Aralık 2022 | 31 Aralık 2021 | |||
---|---|---|---|---|
Pay Sahipleri | Pay Oranı (%) | Pay (TL) | Pay Oranı (%) | Pay (TL) |
Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş. | 36 | 580.320.000 | 36 | 110.160.000 |
Ageas Insurance International N.V. | 36 | 580.320.000 | 36 | 110.160.000 |
Halka Açık Hisseler | 28 | 451.360.000 | 28 | 85.680.000 |
Toplam | 100 | 1.612.000.000 | 100 | 306.000.000 |
Çıkarılmış Sermayenin %10’undan Fazlasına Sahip Olan Ortaklar
Ortaklık sermayesinin %10’undan fazlasına sahip olan ortağın unvanı ve pay miktarı ile payının sermayedeki oranı aşağıdaki gibidir:
Kurumsal Profil
Amacımız, Stratejik Tercihlerimiz, Değerlerimiz
Kurumsal Profil
Yönetim’in Değerlendirmesi
Müşterilerimiz için, yeni nesil ileri teknoloji ve veriyi kullanarak sigorta süreçlerimizi sürekli geliştiriyoruz.
Değerli Paydaşlarımız;
Geçen üç yılda sizlerle paylaştığımız faaliyet raporlarımız başta olmak üzere tüm kurumsal metinlerimiz, pandemi vurgusu ile başlıyor. COVID-19 yaşamlarımızda o kadar büyük bir değişime neden oldu ki, sağlık veya biyolojik etkileri ortadan kalksa da ekonomik ve sosyal etkileri daha uzun bir süre etkisini sürdürecek gibi gözüküyor.
%94
Prim Üretimi Artışı
2022 yılı, pandemiyle mücadele kapsamında özellikle gelişmiş ülkelerde gerçekleşen maddi yardımların getirdiği enflasyon ile yine pandeminin neden olduğu maliyet artışları, lojistik ve tedarik zincirindeki aksamalar ile başladı. Buna başta Rusya’nın Ukrayna müdahalesiyle küresel çapta oluşan politik ve diplomatik krizler, ekonomik yaptırımlar, enerji sorunu da eklenince, bir kez daha zorluk ve belirsizliğin gündemimizden düşmediği bir yılı daha geride bıraktık.
Yıl boyunca yayınlanan ekonomik değerlendirmeler ve analizlerde, küresel ekonominin zorlu bir dönemden geçtiği vurgulanırken, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın, pandeminin yol açtığı birçok sorunun da küresel ekonomiyi zorlamaya devam ettiği dile getirildi.
Dünyada birçok ülke, bu olumsuz durum karşısında özellikle ekonomik büyümede yavaşlama ve durgunluk ile mücadele ederken, IMF hazırladığı öngörüde, Türkiye’yi büyüyen ekonomiler arasında saydı. Döviz kurlarındaki yükseklik ve yüksek enflasyona rağmen Türkiye ekonomisi ikinci çeyrekte %7,6 oranında büyüyerek, Slovenya’dan sonra OECD ülkeleri arasında en çok büyüyen ülke oldu. IMF de Türkiye’nin 2022’yi %5 büyüme ile kapatacağını öngördü.
Sizlerin de bildiği üzere, sigorta sektörü hayatın içinden çıkan, her kesimden insanın yaşamına dokunan, yaşamın her alanındaki gelişmelerden, değişimlerden etkilenen bir sektör. Aynı zamanda ülkeler için büyük bir maddi kaynak yaratan, büyümeye katkı sağlayan, kısacası ekonominin lokomotiflerinden biri konumunda… Bu nedenle küresel çapta yaşanan olumsuz ekonomik gelişmeler, ülkemizi de etkiledi. Bu olumsuz gelişmeler de kendisini reel büyüme oranlarında bir önceki yıla göre büyümede azalma, enflasyon nedeniyle hasar enflasyonlarında da artış ve tabii ki maliyetlerdeki artış olarak gösterdi.
Toplam Prim Üretimimiz 2022 yıl sonu itibarıyla 13.563 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
İnovatif yaklaşımımızın temelinde dijitalleşen iş süreçlerimiz ve yeni dijital yetenek setlerimiz bulunuyor.
2022 yılında sigorta pazarı 235 milyar TL prim üreterek, geçen yılın aynı dönemine göre prim üretiminde %123 oranında büyüme kaydetti. Böylece sektörümüz, sanayi sektörünün yanında reel olarak büyüyen sektörlerde yine öncü oldu.
Aksigorta olarak, pazar payımızın %6,9 seviyesinde gerçekleştiği, sektördeki konumumuzu güçlendirdiğimiz bir yılı geride bıraktık. Prim üretimimiz, geçtiğimiz yıla oranla %94 artışla 13,6 milyar TL’ye yükseldi. Sermayemiz 2022 yıl sonu itibarıyla 1.612 milyon TL seviyesine artırıldı.
%6,9
Aksigorta Pazar Payı
Reel olarak büyüsek de geride bıraktığımız yıl birçok sektörde olduğu gibi, sektörümüzün de zorluklar ve olumsuzluklar yaşadığı bir yıl olarak kayda geçti. 2021 yılından önce yazdığımız poliçeler için yaptığımız maliyet tahmin öngörülerimizde, Kasım 2021 yılından sonra ortaya çıkan yüksek kur, düşük faiz ve çok hızla yükselen enflasyon nedeniyle, büyük oranda sapma yaşadık. Tüm bunlar mali sonuçlarımıza olumsuz yansıdı. Ancak bu gelişmeler, yıl içinde operasyon süreçlerimizi, müşterilerimize en iyi hizmet ve çözüm sunma konusundaki motivasyonumuzu etkilemedi. İçinde bulunduğumuz ortamda, pandemi süresince sıkça dile getirdiğimiz “yeni normale” uygun olarak ilerlememizi sürdürmeye gayret ettik.
Pandemiyle başladığımız uzaktan çalışma modelini, bu modelin uygulanması mümkün olan alanlarda, kalıcı hale getirdik. Böylece verimlilik ve çevikliğin yanında, esneklik de artık kurum kültürümüz haline geldi. Ofislerimizi ve çalışma süreçlerimizi yıl içinde daha geniş bir vizyonla güncelledik. Böylece hem yeni neslin beklentilerine hem de yeni çalışma kültürüne uygun bir ortam yarattığımızı düşünüyoruz. Bunun sonucunda, değişen ve dönüşen dünyada yeni beklentileri karşılayan ürün ve hizmetlerimizi artık daha hızlı şekilde hayata geçirebiliyoruz.
Aksigorta olarak amacımızı “Değerli olanı korumak” olarak belirledik. Ancak bu amacımızı hayata geçirirken uyduğumuz iki büyük önceliğimiz var; yeni nesil çözümler geliştirmek ve sürdürülebilir bir yaşama katkı sağlayabilmek.
Aksigorta olarak, pazar payımızı %6,9 seviyesinde gerçekleştirdiğimiz, sektördeki konumumuzu güçlendirdiğimiz bir yılı geride bıraktık.
Bu yeni ve inovatif yaklaşımımızın temelinde ise dijitalleşen iş süreçlerimiz ve yeni dijital yetenek setlerimiz bulunuyor. Geçtiğimiz yılın sonunda hayata geçirdiğimiz Aksigorta Mobil uygulamamız, bu kapsamda dijitalleşme vizyonumuzun da göstergesi konumunda. Müşterilerimizin tüm sigortacılık taleplerini ve ihtiyaçlarını kolay, anlık gidermelerini sağlayan bu uygulamamız, aynı zamanda Aksigorta poliçesi sahibi olmayan vatandaşlarımız tarafından da kullanılabiliyor. Böylece sigorta ve risk yönetimi alanında, Türkiye’de dijital bir platform olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda, Türkiye sigorta sektöründe inovatif bir dijital açılım getirdiğini düşündüğümüz Aksigorta mobil uygulaması, kendi iç süreçlerimizi de daha hızlı, esnek ve verimli bir hale getiriyor.
Dünyadaki birçok insana risk ve önlem alma kavramını en hızlı öğreten gelişmenin ise, COVID-19 pandemisi olduğu kanısındayız. Pandemiyle, sağlığımızın ne kadar değerli ama ne kadar da risklere açık olduğunu daha da güçlü biçimde anladık. Aynı şekilde geride bıraktığımız yıl dünyanın birçok bölgesinde yaşanan doğal afetler, olağanüstü hava koşulları ve orman yangınları, iklim değişikliğinin ve gezegenimizin sağlığının da önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Her alanda olduğu gibi, sektörümüzde de yeni nesil bir sigortacılık yaklaşımını ve bu yaklaşımın çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik amaçlarına getirdiği katkıları konuşur hale geldik. Aksigorta olarak sürdürülebilirlik çalışmalarımızın, sektör standartlarının üzerinde seyrettiğini görmekten de gurur duyduk.
Önceki yıllarda olduğu gibi, 2022 yılında da büyük bir heyecan ve motivasyonla sıkı sıkıya sarıldığımız değerlerimizin başında, tüm paydaşlarımızla birlikte gelişme, birlikte öğrenme ve iş birliği yer aldı. Yıl içinde çalışma arkadaşlarımızdan iş ortaklarımıza, distribütörlerimizden, müşterilerimize, hissedarlarımıza kadar tüm paydaşlarımız ile mümkün olan her platformda bir araya gelmeye çalıştık. Eğitimler, etkinlikler ve buluşmalar ile değişen dünyaya paralel olarak yeni yetkinler, yeni bakış açıları kazanmayı amaçladık.
2022 yılının son günlerinden baktığımız küresel çapta yaşanan belirsizlikler, önümüzdeki yıl da devam edecek gibi görünüyor. Her sektörde olduğu gibi kendi sektörümüzde de beklediğimiz olumlu gelişmelerin yanında, hazır olmak için gayret gösterdiğimiz olumsuz gelişmeler de var. Ancak Aksigorta olarak, her zaman olduğu gibi geleceğe ümit ile bakıyoruz. Çünkü en büyük öz kaynağımız olan bilgi birikimimize, deneyimimize, inovasyon becerimize ve belki de en önemlisi “birlik olma” bilincimize güveniyoruz.
Aksigorta yıllardır başarılarını siz paydaşlarımızın emeği, özverisi ve becerileriyle elde etti. Bundan sonra da aynı şekilde devam edeceğimize, daha büyük başarılar elde edeceğimize canı gönülden inanıyoruz. Başta ana hissedarlarımız Sabancı Holding ve Ageas olmak üzere tüm hissedarlarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Saygılarımızla,
Haluk Dinçer
Yönetim Kurulu Başkanı
Uğur Gülen
Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
Kurumsal Profil
Özet Finansal Bilgiler
Aksigorta, 2022 yılını başarılı finansal sonuçlarla tamamlamış, prim üretimini %94 artırmıştır.
Finansal Göstergeler (Milyon TL) | 2021 | 2022 |
---|---|---|
Prim Üretimi | 6.988 | 13.563 |
Gerçekleşen Hasarlar | 3.050 | 5.261 |
Teknik Kâr (Teknik Bölüm Dengesi) | 336 | -72 |
Vergi Öncesi Kâr | 295 | 121 |
Net Kâr | 189 | -121 |
Sermaye | 306 | 1.612 |
Özkaynaklar | 1.049 | 1.949 |
Aktif Büyüklüğü | 7.388 | 12.831 |
Sermaye Yeterliliğine İlişkin Oranlar | 2021 | 2022 |
Yazılan Primler/Özkaynaklar | %666 | %696 |
Özkaynaklar/Aktif Toplamı | %14 | %15 |
Faaliyet Oranları (Hayat Dışı) | 2021 | 2022 |
Konservasyon Oranı | %54 | %51 |
Hasar Prim Oranı (Net) | %93 | %107 |
Bileşik Oran (Net) | %117 | %133 |
Kârlılık Oranları | 2021 | 2022 |
Teknik Kâr (Teknik Bölüm Dengesi)/Yazılan Primler | %5 | -%1 |
Vergi Öncesi Kâr/Yazılan Primler | %4 | -%1 |
Net Kâr/Yazılan Primler | %3 | -%1 |
Çalışan Sayısı | 672 | 680 |
Prim Üretimi (Milyon TL)
2021
6.988
13.563
2022
Prim Üretimi Artışı (%)
2021
33
94
2022
Özkaynaklar (Milyon TL)
2021
1.049
1.949
2022
Aktif Büyüklüğü (Milyon TL)
2021
7.388
12.831
2022
Konservasyon Oranı (%)
2021
54
51
2022
Çalışan Sayısı
2021
672
680
2022
Kurumsal Profil
Müşteri Odaklılık Vizyonumuz
Aksigorta, tüm müşterilere yoldaş olmak, hayatlarını basitleştirmek ve güven duygusunu tüm iş süreçlerinde hissettirmek için çalışmaktadır.
Deneyim Prensipleri
Aksigorta, müşterilerin Şirket’le iletişime geçtikleri her anda onlara güvenilir ve kolay bir deneyim sunmayı amaçlamaktadır. Bunu sağlamak için 3 temel deneyim prensibi belirlenmiştir: Güven, Basitlik, Yoldaşlık. Aksigorta, Şirket’le olan yolculukları boyunca tüm müşterilere yoldaş olmak, onların hayatlarını basitleştirmek ve bunu yaparken şeffaflıkla güven duygusunu tüm iş süreçlerinde hissettirmek için çalışmaktadır. Sahip olduğu tüm süreçleri, müşterilerin Şirket’le iletişime geçtiği kanalları ve müşteri yolculuklarını deneyim prensiplerine uygun şekilde tasarlamaktadır.
Önce Müşterim Ekibi
Önce Müşterim Ekibi, Aksigorta müşterilerine güvenilir ve kolay bir deneyim sunmak için hizmet vermektedir. Aksigorta’nın deneyim prensipleri ile hareket eden Önce Müşterim Ekibi, tüm sigortacılık süreçlerinde müşterilerin yanında olarak, onlara güven vermekte ve hayatlarını basitleştiren pürüzsüz bir deneyim yaşatmaktadır.
Önce Müşterim Ekibi, şikâyet & talep süreçlerinde müşterilerin elinden tutarak onlara yol göstermenin yanı sıra; süreçlerini detaylı analiz etmekte, iç görüleri ve acı noktalarını çıkartmaktadır. Müşteri hikâyelerini hazırlayarak; bunları yayınlamakta ve bu hikâyelerden yola çıkarak gelişim alanları üzerine iş birimleri ve üçüncü parti servis sağlayıcıları ile görüşerek müşteri beklentilerine ve deneyim prensiplerine uygun yeni yolculuklar tasarlamaktadır. Müşteri NPS datalarını analiz ederek memnuniyetin artırılması için aksiyonlar almaktadır.
Önce Müşterim Ekibi, müşteri odaklı bakış açısını Şirket içerisine bir kültür olarak aşılamak için birincil rol oynamaktadır. Odağında müşteri olan; ortak bir dil konuştuğumuz bu kültürün savunucusu ve müşterilerin en büyük yoldaşı olma görevini üstlenmektedir.
Kurumsal Profil
Aksigorta Bambaşka
Geleceğin yeni beklenti ve ihtiyaçlarına hayatlarını göre şekillenen çalışma yapısı
İnsanlar bir sigortadan bambaşka ne bekleyebilirler ki?
Peki, bir sigorta şirketi, insanların bambaşka bir sigortacılık anlayışı isteğine kayıtsız kalmayıp bu istekleri gerçekleştirebilir mi?
Onların gerçek ihtiyaçlarını görüp, bambaşka ürünler ve hizmetler sunabilir mi?
Kısaca söylemek gerekirse insanların sigortaya bakış açısını bambaşka yapabilir mi?
Hayata bambaşka bir taraftan, yani bir sigortacının değil kendi gözlerinden bakmalarını mesela?
İnsanlar, bir sigortanın bambaşka önceliklerle yola çıkmasını ve sadece kötü günlerde değil, iyi günlerde de yanlarında olmasını bekleyebilir mi?
Tüm bu soruların cevabını vermek için can atan bir sigorta şirketi var.
Kurumsal Profi̇l
1960’ta Başlayan Serüvenimiz
Aksigorta 2022 yılında BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dâhil olmuştur.
1960'lar
İlk poliçe
İlk acente
1980’ler
Banka sigortacılığı başladı
1990’lar
Aksigorta halka arz edildi
Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi açıldı
İlk internet sitesi
İlk online poliçe
2000’ler
Sağlık branşında yetki belgesi
Aksigorta Hizmet Merkezi açıldı
Bölgesel yönetime geçiş süreci
AkEmeklilik ile Aviva Hayat ve Emeklilik birleşti
Yeni kanunlara uyum çalışmaları
“En Güvenilir Sigorta Şirketi”
2010
Hayata Devam Türkiye
Ageas ile güç birliği
Aksigorta yeni ofisinde
2017
Yeni bölge yapılanması
2018
Teknoloji yatırımlarına devam
Aksigorta “Bambaşka”
2019
WhatsApp Business
2020
Kuruluşun 60. Yıl Dönümü
Yeşil Ofis Programı
Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu
2021
Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri
Bambaşka Sigortacılık Akademisi
Aksigorta’dan biyoçeşitliliğe destek
2022
BIST Sürdürülebilirlik Endeksi
İş’te Eşit Kadın Sertifikası
Aksigorta İlk Sürdürülebilirlik Raporu’nu Paylaştı
Kurumsal Profil
Ödüllerle Taçlanan Başarılar
Şubat
‘Sürekli Mükemmellik’ Ödülü
Yeni Nesil Sigortacılık anlayışıyla hizmet veren Aksigorta, insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Kincentric’in, 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve iş yeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalar kapsamında, dört yıldır üst üste aldığı ödüllerle “En İyi İşyeri” seçilerek “Sürekli Mükemmellik” ödülü elde eden yedi şirketten biri olmuştur. Aksigorta’nın, kazandığı bu ödül, Çalışan Bağlılığının yanında “Çeviklik, Bağlı Kılan Liderlik ve Yetenek Odağı” kriterlerine göre belirlenmiştir.
Mart
A.C.E. Awards ‘Mükemmel Müşteri Deneyimi’ Ödülü
Dijital dönüşümden aldığı güçle müşteri odaklı sigortacılık deneyimi sunan Aksigorta, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com’un 7’ncisini düzenlediği A.C.E Awards’ta ‘Mükemmel Müşteri Memnuniyeti’ ödülüne layık görülmüştür. 57 farklı sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten ulusal ve uluslararası 96 markanın ödüllendirildiği A.C.E Awards’ta Aksigorta, ‘Mükemmel Müşteri MemnuniyetiElementer Sigorta A Kategorisi’nde Diamond ödülün sahibi olmuştur
Best Business Awards
Aksigorta, Şirket çapında geliştirilen çalışan esenlik uygulaması Wellpower ile Best Business Awards’ta ‘En İyi Sağlık ve Güvenlik’ kategorisi ödülünün sahibi olmuştur.
Bambaşka Sigortacılık Akademisi Projesi’ne Stevie Ödülü
Sigorta sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Aksigorta, sektörün gelişimini desteklemek ve daha ileriye taşımak amacıyla 2019 yılında hayata geçirdiği ‘Bambaşka Sigortacılık Akademisi’ eğitim projesi ile Stevie Ödülleri’nin Satış ve Müşteri Hizmet kategorisinde ‘Yılın Eğitim Programı’ ödülünün sahibi olmuştur. Bu yılki yarışmada, 51 ülkeden, her ölçekten ve hemen hemen her sektörden 2.300’den fazla aday değerlendirilmiştir. Kazananlar, sekiz uzman değerlendirme komitesinde dünya çapında 150’den fazla profesyonelin ortalama puanlarına göre belirlenmiştir. Sigortacılık sektörü içerisinde yer alan tüm paydaşların gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla Bilgi Üniversitesi iş birliği ile gerçekleştirilen Aksigorta’nın ödüllü projesi ile sağlık sigortaları, yangın, nakliyat, alacak ve siber gibi pek çok ürünün yanı sıra risk mühendisliği, vergi hukuku, dijital pazarlama, yeni dünyada satış teknikleri ve uzaktan satışta müşteri ilişkileri gibi oldukça geniş bir perspektifte 6 aylık bir eğitim programı gerçekleştirilmiştir. Akademi kapsamında 9.000’e yakın katılımcıya 20 farklı eğitim verilmiştir.
Nisan
IDC Türkiye Finans Teknolojileri Ödülleri
Müşteri odaklı yaklaşımlarla ürün ve hizmetlerini geliştiren Aksigorta’nın, bu anlayışla hayata geçirdiği projeleri ödüllerle taçlandırılmaya bu yıl da devam edilmiştir. Türkiye’nin en iyi kurumlarının yarıştığı, bilgi teknolojileri alanındaki fark oluşturan yenilikçi, dijital uygulamaları ödüllendiren IDC Türkiye Finans Teknoloji Ödülleri’nde 18 kurumdan 34 projenin, finans sektörünün üst düzey yöneticileri ve akademisyenlerden oluşan jüri oylarıyla değerlendirilen
IDC Türkiye Finans Teknoloji Ödülleri’nde yarışan Aksigorta, dört kategoride dört farklı ödül kazanmıştır. Aksigorta, FSI-İş Birlikleri kategorisinde Türkiye’de bir ilk olan telekomünikasyon sigortacılığı projesiyle birincilik elde etmiştir. Aksigorta’nın birincilik ödülüne layık görüldüğü bir diğer proje ise Robotik Dönüşüm Programı olmuştur. Veri Altyapısı kategorisinde Hiper Bütünleşik Altyapı projesiyle ikincilik elde eden Aksigorta, Kurumsal Dönüşüm kategorisinde ise Hasar İnceleme Asistanı projesiyle yine ikincilik ödülünün sahibi olmuştur.
Haziran
MIXX Awards Europe
Aksigorta’nın ‘deepfake’ teknolojisini kullanarak dijital risklerin ne kadar ‘olası’ olabileceğini gösteren video projesi Avrupa’nın en iyi dijital reklam kampanyalarının ödüllendirildiği MIXX Awards Europe’da “Virtual and Augmented Reality” kategorisinde 3’üncülük ödülüne layık görülmüştür. Proje kapsamında Müzikotek yayımcılığında hayata geçirilen videoda farklı bir ses teknolojisi kullanılmış, ses konusunda çalışılan Ukraynalı silikon vadisi şirketi Respeecher, ortaya koyduğu yapay zekâ destekli ses klonlama teknolojisi ile insan sesini başarılı bir şekilde kopyalayıp çoğaltmıştır. Görüntü konusunda ise İsrailli CannyAI firması ile çalışılmıştır.
Turkey Customer Experience Awards
2008 yılından bu yana uluslararası arenada müşteri deneyimi yarışmaları düzenleyen Birleşik Krallık merkezli Awards International tarafından düzenlenen ve en iyi müşteri deneyimi projelerinin ödüllendirildiği Turkey Customer Experience Ödülleri’nde müşteri odaklı projeleriyle yarışan Aksigorta, 2 farklı kategoride Gold ödüle layık görülmüştür. Aksigorta, Aksigorta Mobil uygulaması ile ‘Teknolojinin En İyi Kullanımı-Finansal ve BT Hizmetleri’ kategorisinde, Borusan ETA iş birliği ile hayata geçirdiği Lojistik Platform Sigortacılığı projesiyle de ‘Ürün veya Hizmet Geliştirme-İnovasyon’ kategorisinde güçlü rakiplerini geride bırakarak birincilik ödülü olan Gold ödülün sahibi olmuştur.
Smart Insurance Awards
Aksigorta, Kolay Ofis-Eksper Takip Modülü ile Smart Insurance Awards’da InsurTech kategorisinde Gümüş ödülü kazanmıştır
Temmuz
Altın Pusula Ödülü
Dijitalleşen dünyaya adaptasyon sürecinde oluşabilecek risklere karşı; başta bireyler, aileler ve kurumlar olmak üzere toplumsal risk bilincini yükseltmeyi ve bu alanda farkındalık oluşturmayı hedefleyen Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu, kurulduğu 2020 yılından bu yana 1.5 milyonun üzerinde ziyaretçi sayısına ulaşmıştır. Hem bireylerin hem de KOBİ’lerin dijital dünyada daha güvenle var olabilmelerine destek sunan platform; Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) desteği ile hazırlanan videolu içerikler, aileler ve KOBİ’ler için ücretsiz eğitim imkânı sunuyor, konuya ilişkin güncel haberler ve sektöründe öncü isimlerin ağırlandığı podcastler de kullanıcılar için referans bir bilgi kaynağı oluşturuyor. Aksigorta, hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu ile Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından her yıl gerçekleşen ve bu yıl 20’ncisi düzenlenen Altın Pusula Ödülleri’nde “Kurumsal Yayınlar” kategorisinde ödüle layık görülmüştür.
“Aksigortalı Onboarding” Projesine TEGEP Ödülü
Aksigorta, insan kaynakları alanında yenilikçi bir uygulama olarak hayata geçirdiği işe alım ve oryantasyon programı “Aksigortalı Onboarding” projesi ile Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği (TEGEP) tarafından, ödüle layık görülmüştür. İşe alım ve oryantasyon programı Aksigortalı Onboarding, işe yeni başlayan çalışanların tüm ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefleyen holistik bir çözüm olarak tasarlanmıştır.Mobil uygulama, buddy programı ve oryantasyon olmak üzere üç ana eksenden oluşan Aksigortalı Onboarding projesi sayesinde, pandeminin başlarında %15 olan yeni işe alım devir oranı son yedi ayda sıfıra indirilmiştir.
Brandverse Awards
Aksigorta, Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’ta Dijital Güvenlik Platformu projesi ile “Yenilikçi Teknoloji Kullanımı” kategorisinde Altın ödülün sahibi olmuştur.
Ağustos
Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu’na Stevie Ödülü
Aksigorta, hayata geçirdiği Dijital Güvenlik Platformu ile bu yıl 19’uncusu düzenlenen Stevie Ödülleri’nde ödül sahibi olmuştur. Tüm kategoriler için 3.700 başvurunun gerçekleştiği ve dünya genelinde 300’ü aşkın profesyonelin değerlendirmede bulunduğu program kapsamında Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu “Yılın İletişim/ PR Kampanyası-Kurumsal Sorumluluk” kategorisinde, Gümüş Stevie ödülüne layık görülmüştür.
Brandon Hall Mükemmeliyet Ödülleri
En iyi işveren uygulamalarının değerlendirmeye alındığı Brandon Hall Group Excellence Awards programı kapsamında Aksigorta, üç ödüle layık görülmüştür. Programda, uluslararası bağımsız sektör uzmanlarından oluşan jüri tarafından, katılımcı şirketler insan kaynakları uygulamaları “ihtiyaca yanıt verme, işlevsellik, inovasyon ve ölçülebilir fayda” gibi kriterlere göre değerlendiriliyor. Aksigorta, bu yıl 22’ncisi düzenlenen Mükemmeliyet Ödülleri’nde; Liderlik Gelişimi, Yetenek Kazanımı ve Yetenek Yönetimi alanında sırasıyla “Power Up” projesi ile “Liderlik Gelişiminde En İyi Yaklaşım” kategorisinde altın, Aksigortalı Onboarding projesi ile “En İyi Yeni İşe Alım Programı” kategorisinde altın, Agiland projesi ile de “Kurum Kültürü Dönüşümünde En İyi Yaklaşım” kategorisinde gümüş ödülün sahibi olmuştur. Liderlik Gelişimi, Yetenek Kazanımı ve Yetenek Yönetimi alanında sırasıyla Power Up projesi ile “Liderlik Gelişiminde En İyi Yaklaşım” kategorisinde altın, Aksigortalı Onboarding projesi ile “En İyi Yeni İşe Alım Programı” kategorisinde altın, Agiland projesi ile de “Kurum Kültürü Dönüşümünde En İyi Yaklaşım” kategorisinde gümüş ödülün sahibi olmuştur.
Ekim
Kristal Elma Ödülleri
Aksigorta’nın, “deepfake” teknolojisini kullanarak dijital risklerin ne kadar “olası” olabileceğini gösteren video projesi, Türkiye’nin en prestijli reklam ödüllerinden olan Kristal Elma’da yarışmıştır. Aksigorta, “Dijital Mecra Kullanımı’’ kategorisinde Gümüş Elma, “Teknoloji Kullanımı’’, “Sosyal/ Yaratıcı Etkileşim İçerikleri’’, “VR/AR Teknoloji Projeleri’’ kategorilerinde ise Kristal Elma olmak üzere 4 farklı kategoride ödüle layık görülmüştür.
Kasım
Felis Ödülleri
Aksigorta’nın, “deepfake” teknolojisini kullanarak hazırladığı video projesi, reklam, pazarlama ve iletişim alanında yaratıcılığın değerlendirildiği Felis Ödülleri’nde Dijital & Mobil ve Medya kategorilerinde Felis Ödülü; ayrıca Teknoloji Odaklı Marka Deneyimi kategorisinde de Başarı Ödülü almıştır.
MMA Smarties Ödülleri
Aksigorta, Felis Ödüllerinin yanı sıra, “deepfake” teknolojisiyle hayata geçirdiği video projesi ile Mobil Pazarlama Derneği MMA (Mobile Marketing Association) tarafından düzenlenen MMA Smarties Ödüllerinden 3 ödülle dönmüştür. Aksigorta, EMEA Bölgesi’nde bir ödül, Türkiye’de ise 1 altın 1 de bronz ödülün sahibi olmuştur.
Aralık
Türkiye’nin En İyi İş yeri Ödülleri
Aksigorta, Kincentric’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve iş yeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalar kapsamında, Türkiye’nin En İyi İş Yeri “Kincentric Best Employer” ödülüne layık görülmüştür.