Beyan

Yaklaşık 150 adet terimden oluşan sigorta sözlüğünü kullanarak merak ettiğiniz tüm içerikler hakkında bilgi alabilirsiniz.

  • Tümü
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • Z
Beher
Beyan

Sigorta şirketlerinde poliçe yaptırırken karşınıza birtakım terimler, farklı sözcükler çıkabilir. Bu sözcüklerin ne anlama geldiklerini bilmek sigortalı olduğunuz süre boyunca tüm süreçlerde daha aktif olmanızı, süreçlerin de daha anlamlı olmasını sağlar. Bu terimlerden biri “beyan”dır. Beyan, aslında sizin sigorta isteme durumunuz olarak özetlenebilir ancak olay bu kadar da basit değildir. Beyanınızın doğru olması, poliçenizin doğruluğu, size sağlayacağı yarar gibi çeşitli durumlar açısında önemlidir.

Beyan Nedir? Beyan Ne Demektir?

Beyan kelimesi sözlükte bildirme anlamıyla yer alır. Bu sizin sigorta şirketine sigorta isteğinizi bildirmeniz olarak tanımlanabilir.

Bir sigorta poliçesi yaptırmak için gereken bazı durumlar vardır. Bunlar sigortalanacak bir mal veya hizmet, bir sigortalı ve bir de sigorta şirketidir. Sigortalının beyanı ise bu üç durumu meydana getiren, bu durumları birleştiren yani birbirine bağlayan en önemli hususlardan biridir.

Sigorta şirketi, sizin başvurunuz ve beyanınız sonucunda sizin için gerekli teminatları belirler. Ardından sizin için bir sözleşme oluşturulur ve poliçeniz de bunların sonucunda hazırlanır. Kısacası, sizin beyanınız olmadan teminat, sözleşme ve poliçe hazırlama gibi durumların hiçbiri gerçekleşmez. Bu nedenle beyan, sigorta süreci için en önemli kavramdır.

Beyan Türleri

Sigorta işlemlerinde beyan üç farklı durumda alınır. Bunlar sigorta öncesinde, sigorta yapılması sırasında ve hasar durumu söz konusu olursa hasar sonrasında alınan beyanlardır.

Verdiğiniz beyanların eksiksiz ve doğru olması sigorta süreciniz boyunca yaşayacağınız olumsuzlukları engeller. Örneğin, sigorta poliçeniz hazırlanırken eksik bir durum belirtirseniz herhangi bir hasar, kaza sonucunda mağdur olma ihtimaliniz ortadan kalkar.

Sağlık sigortası, hayat sigortası gibi önemli ve hayati sigorta poliçelerinizde bir sağlık probleminizin olup olmadığını, rahatsızlıklarınızı belirtmeniz bu hastalıklar veya rahatsızlıklar sonucunda oluşabilecek sağlık sorunlarınızda veya vefat etme gibi durumlarda sizin ve sevdiklerinizin mağdur olması engellenir. Aksi takdirde bu durumlar sigorta şirketinin sorumluluğunda olmayabilir.

Tüm bu nedenlerden dolayı süreçlerin en başında belirttiğiniz beyanınızın eksiksiz olmasına dikkat etmelisiniz. Eğer sigorta poliçenizi oluşturduktan sonra herhangi bir rahatsızlık, hastalık veya sigorta poliçenizde belirtmeniz gereken bir durum meydana gelirse bu konuyla ilgili de sigorta şirketinizi bilgilendirmeli, sigorta poliçenizi bu duruma bağlı olarak düzenlemelisiniz.

Herhangi bir hasar durumu söz konusu olduğunda ise hasarla ilgili tüm durumları sigorta şirketinize beyan etmelisiniz. Aksi takdirde sizin için önem arz eden ancak beyan edilmemiş bir konu poliçe kapsamı dışında kalabilir.

Kısacası, sigorta beyanlarınızda tüm durumları göz önünde bulundurmalı, ilerleyen süreçlerde mağduriyet yaşamamak için tam ve doğru beyanlar vermelisiniz.