Yasal

Kişisel Verilerin Korunması ve Aydınlatma Metni

Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin Aydınlatma Metni

İşbu Aydınlatma Metni; Aksigorta Anonim Şirketi (“Şirket” ve/veya “Aksigorta”) olarak 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında Veri Sorumlusu sıfatına sahip olmamız nedeniyle, ilgili mevzuattan kaynaklanan yasal yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi kapsamında sizlerin Kanun’un 10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ çerçevesinde aydınlatılması amacıyla hazırlanmıştır.

1. Genel Olarak

Şirketimiz, siz bireysel müşterilerimize veya kurumsal müşterimiz yetkililerine (“Müşteri”) müşteri adaylarımıza veya kurumsal müşteri adayı yetkililerimize (“Müşteri Adayı”) ve Aksigorta.com.tr (“Web Sitemiz”) ziyaretçilerine ait kişisel verileri, aşağıda ayrıntılı olarak yer alan amaçlar kapsamında başta T.C. Anayasası, Kanun ve ilgili mevzuatta yer alan hükümlere uygun şekilde işlemektedir. Bugüne kadar olduğu gibi, kişisel verileriniz bundan sonra da işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlar ve kapsam dışında kullanılmamak kaydı ile faaliyet konumuz ve hizmet amaçlarımızla bağlantılı ve de ölçülü olarak, bilgi güvenliği tedbirleri alınmak suretiyle Kanun’da izin verilen hallerde işlenecek, gerekli olması durumunda mevzuat uyarınca üçüncü kişilere aktarılabilecek ve mevzuata uygun süreler boyunca saklanacaktır. 

Kanun’da, kişisel verilerin işlenmesine ilişkin düzenlemelerde yapılabilecek değişiklikler ve/veya kişisel verilerinizin işlenme amaçlarının, sebeplerinin değişmesi veya benzer gelişmeler olması durumunda işbu Aydınlatma Metni Şirketimiz tarafından güncellenebilir. Bu hallerde Aydınlatma Metni’nin güncel versiyonu Şirketimiz internet sitesi üzerinden yayınlanacaktır. 

Kişisel verilerinizin Şirketimiz tarafından hangi amaçlarla işlendiğine ve hangi amaçla üçüncü kişilere aktarıldığına ilişkin detaylı bilgilere aşağıda yer verilmiştir. Aksigorta tarafından kişisel verilerinizin hangi iş ortakları ile paylaşıldığına ilişkin detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

2. Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve İşlenmesine İlişkin Hukuki Sebepler


2.1. Toplanma Yöntemleri

Kişisel verileriniz ve sağlık verileri ile sınırlı olmak üzere özel nitelikli kişisel verileriniz; Şirketimiz tarafından sunulan hizmetlerden yararlanmanız amacıyla, sunulan sigorta ürününe bağlı olarak değişkenlik gösterebilmekle birlikte (sigorta ürünü nezdinde hazırlanmış olan aydınlatma metinlerine internet sitemizden ulaşabilirsiniz); Aksigorta internet sitesi başta olmak üzere çeşitli vasıtalarla sözlü, yazılı ya da elektronik olarak toplanabilmektedir. Bu kapsamda Şirketimiz tarafından kişisel verileniz; sigorta şirketleri, acenteler, brokerlar, çevrimiçi uygulamalar, başvuru formları, çağrı merkezi, e-posta/yardım ekranı gibi araçlar, hizmet/ürün tedarik edilen firmalar gibi üçüncü kişiler, anlaşmalı sağlık kuruluşları ile başta 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca yetkili kılınan kamu kurum ve kuruluşları, mevzuat ile izin verilen veri tabanları vasıtalarıyla toplanabilmektedir.

Aksigorta tarafından sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube kanalları) üzerinden sağladığınız kişisel verileniz de işlenebilmektedir. İlgili sosyal medya platformları tarafından sağlanan içerikler bakımından ise ilgili platformun gizlilik ve kullanım politikaları geçerlidir.

Bunlara ek olarak Aksigorta, internet sitesi üzerinden çerezler aracılığıyla da kişisel veriler toplamaktadır. Çerezlere ilişkin daha detaylı bilgi almak için lütfen Aksigorta Çerez Politikası’na göz atın.

2.2. Hukuki Sebepler

Aksigorta tarafından toplanan kişisel verileriniz, sunulan sigorta ürününe bağlı olarak değişkenlik gösterebilmekle birlikte (sigorta ürünü nezdinde hazırlanmış olan aydınlatma metinlerine internet sitemizden ulaşabilirsiniz); Kanun’un 5/1. maddesi uyarınca açık rızanız olması halinde veya Kanun’un 5/2. maddesinde sayılan hukuki sebeplere dayanılarak otomatik ve otomatik olmayan yöntemlerle işlenmektedir.

Bunun yanında, Aksigorta tarafından sunulan hizmetlerden yararlanmanız amacıyla gerekli olan hallerde sağlık verileri ile sınırlı olmak üzere özel nitelikli kişisel verileriniz; Kanun’un 6/2. maddesi uyarınca; açık rızanız olması halinde veya kanunlarda açıkça öngörülme veya bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanılarak işlenebilecektir. Kişisel verilerinizin hangi hukuki sebeplere dayanarak işlendiği aşağıdaki tabloda detaylı olarak gösterilmiştir.

3. İşlenen Kişisel Veriler, İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepler


3.1. İşlenen Kişisel Veriler

Şirketimiz tarafından işlenen kişisel verileriniz, Aksigorta’dan aldığınız ürün ve/veya hizmetlere bağlı olarak ve sizinle kurulan hukuki ilişkinin niteliğine göre değişiklik gösterebilir. Bununla birlikte, genel itibarı ile işlediğimiz kişisel veriler aşağıdaki gibidir (sigorta ürünü nezdinde hazırlanmış olan aydınlatma metinlerine internet sitemizden ulaşabilirsiniz):

Kimlik Bilgisi: Ad-soyadı, TCKN/yabancı kimlik numarası, uyruk, doğum tarihi, cinsiyet, ehliyet bilgileri, pasaport bilgileri, baba adı, anne adı, yaş, ölüm tarihi.

İletişim Bilgisi: Telefon numarası, faks, cep telefonu, e-posta, NVI adres, sosyal medya iletişim bilgileri.

Mesleki Deneyim Bilgisi: Meslek, meslek kodu, uzmanlık bilgisi, eğitim tescil türü, asistanlık bilgisi.

Fiziksel Bilgiler: Boy, kilo.

Hukuki İşlem Bilgisi: Adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındaki bilgiler.

Müşteri İşlem Bilgisi: Poliçe numarası, zeyil numarası, poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, sigortalı bilgileri, hizmet alınan acente adı, çağrı merkezi kayıtları, talep bilgileri.

Finansal Bilgiler: Kredi/banka kartı bilgisi, hesap sahibi, hesap bilgileri, IBAN numarası.

İşlem Güvenliği: Elektronik sigortacılık kanallarına giriş için gerekli müşteri bilgileri, IP adresleri, şifre ve parolalar.

Pazarlama Bilgisi: Hedefleme bilgileri, çerez kayıtları, veri zenginleştirme faaliyetleri ile türetilen bilgiler, anketler, kampanyalar ve doğrudan pazarlama çalışmaları neticesinde elde edilen bilgiler ve değerlendirmeler.

Özel Nitelikli Veriler: Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, vücut kitle endeksi gibi sağlık verileri.

Diğer Bilgiler: Sigortalı ile yakınlık bilgisi, eş TCKN, yetişkin çocuk TCKN, sigorta kapsamından faydalanabilecek olan yakın bilgileri, araç bilgileri, plaka bilgisi, fiziksel mekân güvenlik bilgisi (giriş/çıkış kayıtları, ziyaret bilgileri, fotoğraflar ve kamera kayıtları.

3.2. İşlenme Amaçları ve Hukuki Sebepler

Veri Kategorisi

İşleme Amacı

Hukuki Sebep

Kimlik Bilgisi

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması, zeyil işlemlerinin yürütülmesi, poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi, muhasebe kayıtlarının oluşturulması, eksper ve ekspertiz ataması yapılması, asistans hizmetlerinin verilmesi, poliçe teklifinin oluşturulması, hasar incelemesi yapılması, hasar dosyasının hazırlanması ve hasar sonucu ödeme mutabakatı yapılması, muallak hasar dosyalarının takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerinin yapılması ve bu taleplerin takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, poliçe teklifine ilişkin iletişim araçları üzerinden bilgilendirme yapılması, acentelerimiz ile imzaladığınız sigorta sözleşmesinin ifası, işlem yapanın kimlik tespitinin yapılması, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Kimlik Bilgisi

Ödeme bilgilerinin güvenliğinin sağlanması, banka ödemelerinin gerçekleştirilmesi, Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması, çağrı merkezi faaliyetlerinin yürütülmesi, müşteri talep, öneri ve şikâyetlerinin değerlendirilmesi, telefon numarasının doğrulanması, iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, “Ada Teklif Al” sayfası üzerinden talep oluşturulması, “Kurumsal Müşteri Kayıt Formu” aracılığı ile kayıt oluşturulması, “Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar Formu” ile kayıt oluşturulması, acentelerimiz, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, risk yönetim süreçlerinin yürütülmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Kimlik Bilgisi

Pazarlama, reklam ve kampanya süreçlerinin yürütülmesi, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile hukuki dayanağını bundan alan ikincil mevzuattan (“Elektronik Ticaret Mevzuatı”) kaynaklanan yükümlülükler uyarınca ticari elektronik ileti izinlerinin yönetilmesi,

Açık rıza (KVKK m. 5/1).

Kimlik Bilgisi

Müşteri memnuniyet anket ve görüşmelerinin yapılması, istatistik oluşturulması, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, hukuki iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, denetim süreçlerinin yürütülmesi, tedarikçi firmalarla mutabakat süreçlerinin yürütülmesi.

Meşru menfaatin bulunması (KVKK m. 5/2-f).

Kimlik Bilgisi

Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

İletişim Bilgisi

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması, zeyil işlemlerinin yürütülmesi, poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi, muhasebe kayıtlarının oluşturulması, eksper ve ekspertiz ataması yapılması, asistans hizmetlerinin verilmesi, poliçe teklifinin oluşturulması, hasar incelemesi yapılması, hasar dosyasının hazırlanması ve hasar sonucu ödeme mutabakatı yapılması, muallak hasar dosyalarının takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerinin yapılması ve bu taleplerin takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, poliçe teklifine ilişkin iletişim araçları üzerinden bilgilendirme yapılması, acentelerimiz ile imzaladığınız sigorta sözleşmesinin ifası, işlem yapanın kimlik tespitinin yapılması, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

İletişim Bilgisi

Ödeme bilgilerinin güvenliğinin sağlanması, banka ödemelerinin gerçekleştirilmesi, Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması, çağrı merkezi faaliyetlerinin yürütülmesi, müşteri talep, öneri ve şikâyetlerinin değerlendirilmesi, telefon numarasının doğrulanması, Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi, telefon numarasının doğrulanması, “Ada Teklif Al” sayfası üzerinden talep oluşturulması, “Kurumsal Müşteri Kayıt Formu” aracılığı ile kayıt oluşturulması.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

İletişim Bilgisi

Pazarlama, reklam ve kampanya süreçlerinin yürütülmesi, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile hukuki dayanağını bundan alan ikincil mevzuattan (“Elektronik Ticaret Mevzuatı”) kaynaklanan yükümlülükler uyarınca ticari elektronik ileti izinlerinin yönetilmesi,

Açık rıza (KVKK m. 5/1).

İletişim Bilgisi

Müşteri memnuniyet anket ve görüşmelerinin yapılması, istatistik oluşturulması, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, hukuki iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, denetim süreçlerinin yürütülmesi, tedarikçi firmalarla mutabakat süreçlerinin yürütülmesi.

Meşru menfaatin bulunması (KVKK m. 5/2-f).

İletişim Bilgisi

Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi, iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Mesleki Deneyim Bilgisi

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Mesleki Deneyim Bilgisi

Sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerine ilişkin süreçlerin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu süreçlerinin yürütülmesi, çağrı merkezi süreçlerinin yürütülmesi, poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Mesleki Deneyim Bilgisi

Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Fiziksel Bilgiler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Fiziksel Bilgiler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Fiziksel Bilgiler

Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

eri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Hukuki İşlem Bilgisi

Kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi ve işlem güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Hukuki İşlem Bilgisi

İç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerine ilişkin süreçlerin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu süreçlerinin yürütülmesi, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Hukuki İşlem Bilgisi

Risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, denetim süreçlerinin yürütülmesi, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Meşru menfaatin bulunması (KVKK m. 5/2-f).

Müşteri İşlem Bilgisi

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması, zeyil işlemlerinin yürütülmesi, muhasebe kayıtlarının oluşturulması, eksper ve ekspertiz ataması yapılması, asistans hizmetlerinin verilmesi, poliçe teklifinin oluşturulması, hasar incelemesi yapılması, hasar dosyasının hazırlanması ve hasar sonucu ödeme mutabakatı yapılması, muallak hasar dosyalarının takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerinin yapılması ve bu taleplerin takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, işlem yapanın kimlik tespitinin yapılması, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Müşteri İşlem Bilgisi

Sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerine ilişkin süreçlerin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu süreçlerinin yürütülmesi, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sağlık kuruluşları ve diğer kurumlar ile provizyon süreçlerinin yürütülmesi, çağrı merkezi süreçlerinin yürütülmesi, poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Müşteri İşlem Bilgisi

Kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi ve işlem güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Finansal Bilgiler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması, muhasebe kayıtlarının oluşturulması, hasar sonucu ödeme mutabakatı yapılması, sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması, ödeme ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sağlık kuruluşları ve diğer kurumlar ile provizyon süreçlerinin yürütülmesi, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Finansal Bilgiler

Sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerine ilişkin süreçlerin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu süreçlerinin yürütülmesi, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sağlık kuruluşları ve diğer kurumlar ile provizyon süreçlerinin yürütülmesi, çağrı merkezi süreçlerinin yürütülmesi, poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Finansal Bilgiler

Kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi ve işlem güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

Finansal Bilgiler

Risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, denetim süreçlerinin yürütülmesi, tedarikçi firmalarla mutabakat süreçlerinin yürütülmesi, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi

Meşru menfaatin bulunması (KVKK m. 5/2-f).

İşlem Güvenliği

Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması, ödeme ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sağlık kuruluşları ve diğer kurumlar ile provizyon süreçlerinin yürütülmesi,

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

İşlem Güvenliği

Sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, teknolojik geliştirmelerin sağlanması, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

İşlem Güvenliği

Kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi ve işlem güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

İşlem Güvenliği

Risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, denetim süreçlerinin yürütülmesi, tedarikçi firmalarla mutabakat süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi.

Meşru menfaatin bulunması (KVKK m. 5/2-f).

Pazarlama Bilgisi

Pazarlama, reklam ve kampanya süreçlerinin yürütülmesi, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile hukuki dayanağını bundan alan ikincil mevzuattan (“Elektronik Ticaret Mevzuatı”) kaynaklanan yükümlülükler uyarınca ticari elektronik ileti izinlerinin yönetilmesi, iletişim faaliyetlerinin yönetilmesi.

Açık rıza (KVKK m. 5/1).

Özel Nitelikli Kişisel Veriler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Kanunlarda açıkça öngörülmesi (KVKK m. 6/2-b).

Özel Nitelikli Kişisel Veriler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 6/2-d).

Diğer Veriler

Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması, zeyil işlemlerinin yürütülmesi, muhasebe kayıtlarının oluşturulması, eksper ve ekspertiz ataması yapılması, asistans hizmetlerinin verilmesi, poliçe teklifinin oluşturulması, hasar incelemesi yapılması, hasar dosyasının hazırlanması ve hasar sonucu ödeme mutabakatı yapılması, muallak hasar dosyalarının takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerinin yapılması ve bu taleplerin takibi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, poliçe teklifine ilişkin iletişim araçları üzerinden bilgilendirme yapılması, acentelerimiz ile imzaladığınız sigorta sözleşmesinin ifası, işlem yapanın kimlik tespitinin yapılması, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması (KVKK m. 5/2-c).

Diğer Veriler

Aksigorta sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması, sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerine ilişkin süreçlerin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu süreçlerinin yürütülmesi, prim tahsil ve iade süreçlerinin yürütülmesi, tazminat süreçlerinin yürütülmesi, sağlık kuruluşları ve diğer kurumlar ile provizyon süreçlerinin yürütülmesi, çağrı merkezi süreçlerinin yürütülmesi, poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması, sigorta sözleşmesi kapsamındaki yükümlülüklerin ifası, kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, sigorta reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması (KVKK m. 5/2-e).

Diğer Veriler

Kimlik doğrulama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi ve işlem güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi (KVKK m. 5/2-ç).

4. Kişisel Verilerin Aktarılması

Aksigorta, kişisel verilerin aktarılması konusunda Kanun’un 8. ve 9’uncu maddelerinde öngörülen ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından alınan karar ve ilgili düzenlemelere uygun bir şekilde hareket etmektedir. Bu kapsamda Şirketimiz, kişisel verileri gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla ve işbu Aydınlatma Metni’nde belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarmaktadır.

Bununla birlikte, yasal yükümlülüklerimiz nedeniyle ve bunlarla sınırlı olmak üzere mahkemeler ve diğer kamu kurumları ile kişisel veriler paylaşılmaktadır. Ayrıca, faaliyet alanımız kapsamındaki hizmetleri sağlayabilmek ve verilen hizmetlerin kalite kontrolünü yapabilmek için bir sözleşme ilişkisi çerçevesinde üçüncü kişilere kişisel veri aktarımı yapılabilmektedir. Bu kapsamda, kişisel verileriniz; yurt içinde işbirliği yaptığımız, yazılım destek hizmeti sunan şirketler, avukatlar, danışmanlar dahil hizmetlerinden faydalandığımız iş ortakları ve işbirliği ve/veya hizmet aldığımız iş ortakları, hizmet sağlayıcı ve/veya aracı hizmet sağlayıcı sıfatını haiz üçüncü kişiler, yetkili acenteler/brokerler, reasürörler, eksperler, asistans şirketleri, provizyon hizmet kuruluşları, diğer sigorta şirketleri, sağlık kuruluşları, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, MASAK, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü  ve Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesindeki ilgili resmi merciler, denetleyici ve düzenleyici kamu kurum ve kuruluşlar, anlaşmalı bankalar ve mevzuata uygun olarak, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla yurt dışında yerleşik ve iş birliği içinde bulunduğumuz bulut hizmet sağlayıcı ile hizmetlerin sunulması amacıyla gerekli hallerde reasürörler ile paylaşılabilmektedir.

5. İlgili Kişi Hakları

Veri Sorumlusu olan Şirketimize başvurarak; kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini sorgulama, işlenmişse bu konuda bilgi talep etme, kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını, yurt içi veya yurtdışına aktarılıp aktarılmadığını sorgulama, eksik veya yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme, kişisel verilerinizin kanuna aykırı işlenmesi nedeniyle zarara uğramanız halinde zararınızı giderilmesini isteme, silinmesini veya yok edilmesini talep etme haklarınız bulunmaktadır.

Kanun'da belirtilen haklarınızı kullanmak amacıyla, hangi haklarınızı kullanmak istediğinizi açık olarak belirteceğiniz formu, yazılı  olarak aşağıda belirtilen adrese elden teslimat, posta veya kargo ya da noter kanalıyla, güvenli elektronik imza ve mobil imza ile kayıtlı elektronik posta (KEP) adresimize veya tarafımıza daha önce bildirdiğiniz ve sistemimizde kayıtlı olan e-posta adresiniz üzerinden aşağıda belirtilen e-posta adresine ulaştırabilirsiniz. Şirketimize ilgili kişiden gelecek yukarıda yer alan talepleri içeren yazılı başvurulara 30 (otuz) gün içerisinde cevap verilecektir. Talep ettiğiniz konuda başkası adına hareket ediyorsanız bu konuda özel olarak yetkili olmanız ve yetkinizin belgelendirilmesi, başvurunun kimlik ve adres bilgilerini içermesi ve başvuruya kimliğinizi tevsik edici belgelerin eklenmesi gerekmektedir.

Bizimle İletişime Geçin

Kanun’un 4. maddesi uyarınca Şirketimiz’in ilgili kişilerin kişisel verilerini doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunduğundan, bu yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için sizlerin Aksigorta’yla doğru ve güncel verilerini paylaşması gerekmektedir. Kişisel verilerinizin herhangi bir nedenle değişikliğe uğraması halinde uygulamamızda yer alan profil sayfanızı ziyaret ederek bilgilerinizi güncellemenizi rica ederiz. İşbu Aydınlatma Metni uygulamalarımıza ilişkin herhangi bir soru veya endişenizin bulunması halinde veya bir erişim talebinizin bulunması halinde, bize aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz. 

  • Ünvan: Aksigorta A.Ş.
  • MERSİS numarası: 0035-0003-0220-0016
  • E-posta: kvkk@aksigorta.com.tr
  • Telefon numarası: 0216 280 88 88
  • İletişim adresi: Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi, No:8 Kule:1, Kat: 0-6 Ümraniye 3477 İstanbul-Türkiye

Sigorta ürünü nezdinde hazırlanmış olan aydınlatma metinlerine buradan ulaşabilirsiniz.