2023 Yılında Sigorta Sektörü
Sigorta sektörü 6 Şubat sonrasında depremden etkilenen ev sahiplerine 76 milyar TL deprem hasar ödemesi yapacaktır.
%110,6
Prim ArtışıSigorta sektörü 2023 yılında bir önceki yıla göre prim üretiminde %110,6 artış göstererek 394,41 milyar TL hacme ulaşmıştır.
Ülke ekonomisine önemli oranda katma değer sağlayan sigorta sektörü, 2023 yılında Türkiye’nin gelişen dinamiklerine bağlı olarak yüksek büyüme potansiyelini korumaya devam etmiştir. Özellikle içinde bulunduğumuz dönemin en önemli sorunlarından biri olan iklim krizi ve bu krizin neden olduğu doğal afetler göz önünde bulundurulduğunda, sektörün ülke ekonomisi ve bireyler açısından önemi daha iyi anlaşılmaktadır.
6 Şubat’ta Türkiye’de meydana gelen ve karada yaşanan en büyük doğal afet olarak tanımlanan, 11 ili etkileyen deprem felaketi, DASK ve konut sigortası alanında farkındalığı da artırmıştır. Deprem sonrasında hem doğal afet hem de konut ve kasko sigortalarında Türkiye genelinde %3-4’lük bir artış gerçekleşmiştir. Ancak bu artış, Türkiye gibi fay hatları üzerinde bulunan bir ülke için yeterli olmamıştır. Bunun yanı sıra sigorta sektörü 6 Şubat sonrasında depremden etkilenen ev sahiplerine 76 milyar TL deprem hasar ödemesi yapacaktır.
Pandemi ile beraber daha çok önem verilen konuların başında yer alan siber güvenlik, sigorta sektöründe hizmet veren şirketlerin bu yıl da en önemli gündem maddelerinden biri olmuştur. Bu kapsamda Türkiye’de ve dünyada siber sigortalara yönelik önemli bir talep oluşmuştur. 2023 yılının da popüler sigorta türlerinden biri olan siber sigortalar sektörün büyümesine de katkı sağlamaktadır.
Sektörün ürün ve pazarlama stratejilerini etkileyecek bir başka önemli unsur ise artık müşterilerin kişiselleştirilebilir deneyimi oldukça önemsemesi. Yalnızca hasar anında yanında olan bir sigortacının ötesinde, artık o sigortacının müşterinin risklerini de ölçümlemesi, hasarı yaşamadan önce de müşterinin yanında olması günümüz sigortacılık trendlerini etkileyen bir başka etken olarak öne çıkmaktadır. Bu kapsamda, 2023 yılında sigortacılık sektöründe ürün ve pazarlama stratejileri; dijital, anlaşılır, öngören ve kişiselleştirilebilir hizmetler odağında gelişmeye devam etmiştir.
Türkiye Sigortalar Birliği (TSB) sigorta sektörü verilerine göre; sektör 2023 yılında önceki yılın aynı dönemine göre prim üretiminde %110,6 artış göstererek 397,41 milyar TL hacme ulaşmıştır. Sektörün enflasyondan arındırıldıktan sonra reel büyümesi ise %45,8 oranında gerçekleşmiştir.
Sigorta şirketleri, bu yıl kaskoda 92.593 milyon TL prim üreterek geçen yılın aynı dönemine göre %94 büyüme gerçekleştirmişlerdir. 2023 yılında trafik sigortalarında ise şirketler 95.783 milyon TL prim üreterek, geçen yılın aynı dönemine göre trafikte %104 büyüme sağlamışlardır.
Oto dışı sigortalarında şirketler 150.044 milyon TL prim üreterek, geçen senenin aynı dönemine göre %118 büyüme gerçekleştirmişlerdir. Sağlık sigortalarında ise şirketler bu yıl 55.991 milyon TL prim üreterek, geçen senenin aynı dönemine göre %135 prim artışı gerçekleştirmişlerdir.
Müşteri Odaklı Çözümler
Aksigorta’nın mobil uygulaması, sigortacılık deneyimini müşteriler için daha erişilebilir ve kişiselleştirilmiş hale getirmeyi amaçlamaktadır.
MÜŞTERİ ODAKLI ÇÖZÜMLER
Aksigorta, müşterilerine kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık hizmetleri sunma anlayışını benimseyerek, onların risk yolculuğunda güvenilir bir yoldaş olmaya devam etmektedir.
Aksigorta Mobil Uygulaması
Aksigorta’nın mobil uygulaması, sigortacılık deneyimini müşteriler için daha erişilebilir ve kişiselleştirilmiş hale getirmeyi amaçlayan stratejinin bir parçası olarak öne çıkmaktadır. Uygulama, müşterilere çoklu kanal erişimi sağlayarak dijital bir hizmet noktası sunmaktadır, bu sayede müşterilere farklı kanallar arasında özgürlük ve esneklik sağlamakta, aynı zamanda Aksigorta’nın çeşitli sektörlerdeki iş birlikleri aracılığıyla müşterilere daha fazla değer sunabilme olanağı tanımaktadır.
Uygulama ile birlikte poliçe yönetiminden risk yönetimine geçiş başlatılmıştır.
Aksigorta Mobil Uygulaması
Aksigorta’nın mobil uygulaması, sigortacılık deneyimini müşteriler için daha erişilebilir ve kişiselleştirilmiş hale getirmeyi amaçlayan stratejinin bir parçası olarak öne çıkmaktadır. Uygulama, müşterilere çoklu kanal erişimi sağlayarak dijital bir hizmet noktası sunmaktadır, bu sayede müşterilere farklı kanallar arasında özgürlük ve esneklik sağlamakta, aynı zamanda Aksigorta’nın çeşitli sektörlerdeki iş birlikleri aracılığıyla müşterilere daha fazla değer sunabilme olanağı tanımaktadır.
Uygulama ile birlikte poliçe yönetiminden risk yönetimine geçiş başlatılmıştır.
Aksigorta mobil uygulaması, müşterilere sunduğu görüntülü risk danışmanı hizmeti ile hayatta sahip oldukları riskleri ve varlıklarını nasıl koruma altına alabilecekleri konusunda bir danışman rolü üstlenmiştir. Aksigorta, müşterilerin tek bir sigorta şirketi ile çalışmadığı gerçeğinden yola çıkarak uygulama deneyimini müşteriler için daha kullanışlı hale getirmektedir. Bu amaçla müşterilerin tüm portföylerini tek bir adresten takip etmeleri amacıyla, başka şirketlerdeki poliçelerini de Aksigorta mobil uygulamasına ekleyebilmelerini ve buradan poliçelerinin takibini yapabilmeleri sağlanmaktadır. Aksigorta, her durumda müşterilerine yoldaşlık edebilmek amacıyla mobil uygulama içerisinde hasar danışmanı özelliğini geliştirmiş ve canlı chat üzerinden müşterilerin hasar süreçleri ile ilgili danışmanlarıyla her an görüşebilmesini sağlamıştır. Aksigorta, karmaşık poliçe dünyasını müşteri odaklı bir bakış açısıyla yeniden tasarlayarak ekranlara yansıtmaktadır. Aksigorta, hasar anının ötesinde sigortacılığın sunduğu avantajlar ve artı değerleri görünür kılan bir platform yapısı tasarlamıştır. Pazaryeri alanında kurduğu iş birlikleri ile müşterilerinin risk yönetimini sigortacılığın ötesine geçiren bir ekosistem yaratmıştır.
Aksigorta, müşterilerin hayattaki varlıklarını sadece sigorta ürünleriyle değil, sigortacılığı destekleyen hizmetlerle de koruyabilmeleri için güvenilir markalarla iş birliği yapmış ve avantajlı fiyatlarla bu hizmetlere ulaşmalarını sağlamıştır.
ClaimsChat ile anında çözüm
Aksigorta’nın ClaimsChat uygulaması hasar anında müşteriye chat hızında dönüş sağlamaktadır. Uygulamada, yapay zekâ tarafından eksper, dosya sorumlusu, servis, müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurulmaktadır. Müşteriden gelen hasar ihbarından hemen sonra kurulan WhatsApp grubu ile şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağlanmaktadır. Süreç sonunda yapay zekâ tarafından, tüm bu konuşmanın duygu analizi yapılmakta ve bilgiler CRM’e aktarılmaktadır. Öte yandan chatbot uygulamasıyla teklif aşamasını da dijitale taşımış olan Aksigorta, tüm tanımlı operasyonel hizmetlerini hızlı ve güvenilir hale getirmektedir.
17 dakikada sonuca ulaşan Hasar İnceleme Asistanı
Sigortacılık süreçlerini yapay zekâ ve dijitalleşmeyle yeniden şekillendiren Aksigorta, insan zekâsıyla yapay zekânın etkileşiminden ortaya çıkan artırılmış zekânın potansiyelini gösterdiği ‘Hasar İnceleme Asistanı’ projesiyle, 2021 yılında 145 bin hasar dosyası incelemiştir. Bir hasar dosyasının incelenme süresini 22 dakikadan 17 dakikaya düşüren proje ile yılda yaklaşık 33 bin adet ekstra dosya inceleme kapasitesi kazandırılmıştır. Aksigorta Dijital Asistan (ADA) ile hasar incelemecilerin hayatını kolaylaştırarak dosyaların inceleme sürelerinin kısaltılması ve dosya ödeme onay ve ret kararlarının daha hızlı alınması sağlanmıştır.
Aksigorta, hasar anının ötesinde sigortacılığın sunduğu avantajlar ve artı değerleri görünür kılan bir platform yapısı tasarlamıştır.
Online Ekspertiz ile %100 müşteri memnuniyeti
Aksigorta, uzun bir süredir hem oto hem de oto dışı alanda uzaktan ekspertiz hizmeti vermektedir. Pandemi ile birlikte bu hizmetini çok daha etkin bir şekilde kullanmaya başlayan Aksigorta, bu kapsamda sisteme yüklenen fotoğraflar üzerinden ekspertiz işlemlerinin yürütülmesini sağlamaktadır. Müşterileri ile telefon, video konferans ve WhatsApp aracılığıyla temas kuran Aksigorta’da, fiili ekspertiz uygulamasında 1 haftayı bulabilen hasar dosyası kapama işlemleri, uzaktan ekspertiz ile 20 dakika gibi oldukça kısa bir sürede tamamlanmakta ve böylece randevulaşma sürecinin getireceği olası müşteri memnuniyetsizliğini de ortadan kaldırmaktadır.
Ürünler
Aksigorta, mevcut ürün portföyünde güncellemeler yapmakta ve müşterilerin hayatını kolaylaştıracak yeni ürünler tasarlamaktadır.
Sürdürülebilir bir yaşam için yeni nesil çözümler sunan Aksigorta, bu vizyonu destekleyen ürün ve hizmetler geliştirmeye devam etmektedir.
ÜRÜNLER
Aksigorta, müşteri memnuniyetini ve ihtiyaçlarını temel odak noktası olarak benimseyen bir yaklaşımla hareket etmekte, mevcut ürün portföyünde müşteri geri bildirimlerini dikkate alarak güncellemeler yapmakta ve aynı zamanda müşterilerin hayatını kolaylaştıracak yeni ürünler tasarlamaktadır.
Elektrikli Araçlara Özel Tasarlanan İlk Kasko
Yeni nesil sigortacılık anlayışı ile sürdürülebilir çözümler üreten Aksigorta, Türkiye’de bir ilke daha imza atarak yalnızca elektrikli araçlar için tasarlanmış ilk ve en kapsamlı kasko poliçesini hayata geçirmiştir. Sayıları hızla artan elektrikli araç kullanıcılarının kendisini güvende hissedeceği yeni bir ürün sunan Aksigorta, e-kasko ile elektrikli araç sahiplerine özel sayısız güvence sunmaktadır. e-kasko sahipleri, yanlış şarj dolumu, aracın tamir olacağı servise mesafe sınırsız çekim, şarj ekipmanlarının çalınması, pil güvencesi ve şarj bitimine karşı destek gibi sadece e-kasko’da bulunan pek çok teminat seçeneğine de sahip olmaktadır. Aynı zamanda Aksigorta müşterileri e-şarj hizmetinde %10 indirim avantajı da elde edilecektir. Elektrikli araç kullanıcılarının en büyük kabuslarından biri olan şarj bitmesiyle yolda kalma sorununa da bu poliçe içerisinde güvence tanımlanmıştır. Kullanıcıların bu tedirginliğini e-kasko ile ortadan kaldıran Aksigorta, aracın sürüş esnasında şarjının bitmesi durumunda İstanbul ili özelinde yerinde şarj hizmeti sağlamaktadır.
İlk Kez Konut Sigortası Yaptıracaklara CarrefourSA’dan Hediye Çeki
Aksigorta, ev ve eşyalarını ilk kez sigortalayacak olan müşterileri için yeni bir kampanya hayata geçirmiştir. İlk kez ev eşya sigortası yaptıran ya da poliçesini Aksigorta’ya taşıyan ilk 1.500 müşteri, CarrefourSA’da geçerli 200 TL hediye çeki kazanma fırsatı yakalıyor. Aksigorta’nın ‘Ev ve Eşya Sigortası’ ile hem ev sahipleri hem de kiracıların ev ve eşyaları güvence altına alınmaktadır. Ev ve Eşya Sigortası, deprem, fırtına, dolu ve benzeri doğa olaylarının yanı sıra hırsızlık, komşu dairelerden kaynaklı dahili su zararları, evdeki televizyon, klima gibi eşyaların arızalarına dair evde oluşabilecek zararlara karşı kapsamlı güvence sunmaktadır. Sigorta kapsamında yılda bir defaya mahsus kombi ya da klima bakımı yaptırılabilmekte; koltuk, halı gibi eşyalarındaki çizikler onarılabilmektedir. Ayrıca çilingir, su, elektrik tesisatı hizmetleri ve sigortaya konu olaylarda 7/24 çağırabilen acil ambulansa kadar pek çok alanda Aksigorta koruma sağlamaktadır.
Sürdürülebilir Ulaşıma Teminat: Citroën Ami Kasko
Sürdürülebilir bir yaşam için yeni nesil çözümler sunan Aksigorta, bu vizyonu destekleyen ürün ve hizmetler geliştirmeye devam etmektedir. Elektrikli araç Citroën Ami için yeni bir kasko ürünü geliştiren Aksigorta, ürün özelinde sunduğu geniş teminat kapsamının yanında eklediği 50.000 TL tutarındaki 3. Şahıs Mali Mesuliyet güvencesi ile Citroën Ami’ye yönelik diğer elektrikli araç sigortalarından ayrışmaktadır.
Aksigorta, deprem felaketlerinin ardından ortaya çıkan stres bozukluğuna karşı psikolojik destek imkânı sağlamaktadır.
Tiktak’tan Kiralanan İlk Araçta İndirim
Aksigorta, pazaryeri üzerinden müşterilerine sunduğu hizmet ağına bir yenisini daha eklemiştir. Araç kiralama uygulaması Tiktak ile iş birliği gerçekleştiren Aksigorta, bu kapsamda müşterilerinin Tiktak’tan kiralayacakları ilk araç için 250 TL hediye Tiktak puanı kazanmasını sağlamaktadır. 15 dakika ve üstü tüm kiralamalar için geçerli olan kampanyada, ilk kiralama başlatılırken provizyon ekranında kampanya kodu alanına kişiye özel olarak verilen kodun yazılması gerekmektedir. Aksigorta ve Tiktak arasında gerçekleştirilen iş birliği sonucu gerçekleştirilen bu kampanya 31 Ağustos 2023 tarihine dek devam etmiştir.
Aksigorta’nın mobil uygulaması, Tiktak’ın yanı sıra GastroClub, Brisa, Kidolog, Petopy, Pronet, e-taşın, Easyvize, Easytravel ve Servislet ile iş birliği gerçekleştirmektedir.
Geniş Yat Sigortası Kapsamıyla Denizde Güvence
Aksigorta, sigorta sektöründe bir ilk olarak tekne bakım hizmetleri, marinalar ve tekne malzemeleri konusunda keyifli bir deneyim ve sorunsuz bir yolculuk imkânı sunmaktadır. Yat sigortası müşterilerine özel bir çağrı merkezi hattı tahsis eden Aksigorta, anlaşmalı kurumlarda geçerli olmak üzere, marina ücretlerinde %15, tekne bakım giderlerinde %10, marina ve koylardaki tesislerde %10 ve tekne malzemelerinde %10 indirimle müşterilerinin avantajına olacak pek çok yeniliği hayata geçirmiştir. Gezinti amaçlı kullanılan teknelerin; makine, teknenin botları aygıtları ve donanımları ile birlikte teminat seçeneği sunan Yat Sigortası ile kaza, yaralanma veya hastalık durumunda tedavi giderlerinden yedek anahtar gönderimine, geçici kaptan servisinden yedek parça yardımına kadar 7/24 yat yardım hizmetinin yanı sıra, yatın, servis botlarının ya da makine veya teçhizatının çalınması halinde, sigorta devreye girmektedir. Aynı zamanda yatın sebep olduğu kazalarda çevredeki tekne ve içerisindeki kişiler, liman, iskele, rıhtım gibi sabit ve hareketli cisimlere verilen zararlara karşı da güvence sağlamaktadır.
Aksigorta, ürün ve hizmetlerini müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik olarak geliştirmeye devam etmektedir.
Sağlıkta Acil Nakit İhtiyacına Ameliyat Destek Sigortası
Müşteri odaklı yaklaşımlarıyla ürün ve hizmetlerini geliştirmeyi sürdüren Aksigorta, müşterilerinin acil sağlık problemlerinde konan ameliyat tanılarında karşılaşabilecekleri nakit ihtiyaçlarını Ameliyat Destek Sigortası ile çözümlemektedir. Nakit para ödemesinin yapıldığı poliçede aynı zamanda Online Sağlık Danışmanlığı ve Ücretsiz Check-up Hizmeti avantajı da bulunmaktadır. Ameliyat tanısı alınıp ameliyatın gerçekleşmesi durumunda yapılacak ödemenin tedavi için kullanılması gibi bir şart olmadığı Ameliyat Destek Sigortası, beyin kanaması ameliyatları, midebarsak perforasyonu, menisküs cerrahisi, uzuv kopması, trafik kazası, büyük kemik kırığı ameliyatları, akut apandisit, Tetik Parmak Cerrahisi, Kasık Fıtığı Cerrahisi, Karpal Tünel Sendromu Cerrahisi olmak üzere ani gelişen ameliyat tanılarında kullanılabilmektedir.
Honda Araç Sahiplerine Özel İndirimli Marka Kasko
Aksigorta, Honda ile devam eden iş birliğini müşterilerine sunduğu avantajlı fiyatlar ile güçlendirmiştir. Hayata geçen uygulama ile Honda araç sahipleri ‘0’ km araçlarını 31 Ağustos’a kadar Aksigorta’dan Honda Kasko ile kaskoladıklarında %15 indirim fırsatı elde etmişlerdir. Kasko poliçelerinde geniş anlaşmalı servis ağı, 7/24 yardım merkezi, seçenekli yedek araç hizmeti, sıfır araç koruması, mini onarım hizmeti ve sınırsız sorumluluk teminatı gibi sayısız teminat seçeneği sunan Aksigorta, trafikte yaşanacak her durumu göz önünde bulundurarak, sürücüyü ve aracı koruma altına almaktadır.
Afetler Sonrasında Ücretsiz Psikolojik Danışmanlık Hizmeti
Ürün ve hizmetlerini müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik olarak geliştirmeye devam eden Aksigorta, son dönemde yaşanılan deprem felaketlerinin ardından ortaya çıkan stres bozukluğuna karşı psikolojik destek imkânı sağlamaktadır. Moneta iş birliği ile hayata geçirilen bu hizmet, tüm Aksigorta müşterilerine hangi ürüne sahip olduğu fark etmeksizin ücretsiz olarak psikolojik destek alabilme fırsatı sunmaktadır. 30 Haziran’a kadar süren, toplumsal faydaya dayalı bu hizmet, Aksigorta Mobil üzerinden oluşturulacak olan randevuyla online ya da telefon görüşmesi aracılığıyla tüm müşterilere sağlanmıştır.
Aksigorta, yalnızca Aksigortalı acenteleri değil, sektörün tüm paydaşlarını gelişimleri için desteklemektedir.
BYD Kasko ile Sınırsız Güvence
Aksigorta, Kasım ayı itibarıyla Türkiye’de satışa çıkan BYD markalı %100 elektrikli araçların marka kasko güvencesini üstlenmiştir. Sağlanan iş birliği ile BYD Türkiye bayilerinden yola çıkacak olan elektrikli araçlar, yalnızca Aksigorta tarafından teminat altına alınacaktır.
BYD Kasko sahipleri, yanlış şarj dolumu, aracın tamir olacağı servise sınırsız çekici hizmeti, şarj ekipmanlarının çalınması, %100 batarya güvencesi, şarj bitimine karşı destek ve Eşarj hizmetinden %10 indirim avantajı gibi pek çok teminat seçeneğine de sahip olacaktır. Ayrıca BYD Kasko poliçesi yaptıran müşteriler adına Ege Orman Vakfı aracılığıyla dikilen fidanlarla karbon ayak izini azaltma çalışmalarına destek olunmaktadır.
Aksigorta ve Arvento’dan İş Birliği
Aksigorta, araç takip ve filo yönetim sistemleri, nesne- kişi takip sistemleri, tekne takip sistemleri ve M2M çözümleri geliştirip üreten Arvento ile iş birliği kurmuştur. Buna göre, Arvento takip cihazı kullanan 1-10 arası araç sahipleri, Aksigorta’dan yeni kasko poliçesi ya da poliçe yenilemesi yaptırdığında %20 fiyat avantajı elde edecektir. Arvento cihaz aktifliğinin bitmesine en az 6 ay kalan kullanıcılar, her cihazı için 1 defaya mahsus olmak üzere indirimden faydalanabilecekler.
Acenteler
Aksigorta, yalnızca Aksigortalı acenteleri değil, sektörün tüm paydaşlarını gelişimleri için desteklemektedir.
İş süreçlerini dijitalleştirmeye devam eden Aksigorta, en büyük dağıtım kanalı olan acente kanalı için, saha ekibinin verimliliğinin artmasını sağlayan yeni bir formül geliştirmiştir.
ACENTELER
Aksigorta, acentelerinin gelişimleri, motivasyonları ve kazançlarını artırabilmeleri için birbirinden önemli projeleri hayata geçirmektedir.
Bambaşka Sigortacılık Akademisi
Aksigorta, 2021 yılında başlattığı ve sektörün gelişimine katma değer sunan ‘Bambaşka Sigortacılık Akademisi’nin üçüncü eğitim dönemini gerçekleştirmiştir. Bilgi Üniversitesi iş birliği ile tüm sektör paydaşlarının geleceğine ve gelişimine katkı sunmayı amaçlayan Aksigorta, bu proje kapsamında yalnızca Aksigortalı acenteleri değil, sektörün tüm paydaşlarını ve üniversite öğrencilerini de gelişimleri için desteklemektedir. Katılımcılara sağlık sigortaları, yangın, nakliyat, alacak ve siber gibi pek çok ürünün yanı sıra risk mühendisliği, vergi hukuku, dijital pazarlama, yeni dünyada satış teknikleri ve müşteri ilişkileri gibi pek çok alanda eğitimler verilmektedir.
İki aylık bir eğitim takvimi bulunan Bambaşka Sigortacılık Akademisi, alanında uzman akademisyenler tarafından katılımcılara ücretsiz eğitim fırsatı sunmaktadır.
Yeni Nesil Saha Satış Yönetimi ile Saha Ekibi Performansı Artırıyor
İş süreçlerini dijitalleştirmeye devam eden Aksigorta, en büyük dağıtım kanalı olan acente kanalı için, saha ekibinin verimliliğinin artmasını sağlayan yeni bir formül geliştirmiştir. ‘Yeni Nesil Saha Satış Yönetimi’ olarak belirttikleri ve IDC Türkiye CIO Summit 2023 etkinliğinde IT Cost Efficiency (Dijital Satış Verimliliği) kategorisinde üçüncülük ödülüne layık görülen proje, ileri tahminleme modellerinden çıkan acente ya da potansiyel acente öngörülerini saha satış yöneticilerine görev olarak tanımlamaktadır. Aksiyon mobil uygulaması aracılığıyla gerçekleştirilen bu proje, yüksek üretim potansiyeli olan aday ve mevcut acentelerin performanslarını artırarak saha ekibini nokta atışı acentelere yönlendirmekte ya da alarm veren acenteleri paylaşmaktadır. Bu şekilde saha ekibinin verimliliklerine katkı sağlanmaktadır.
Acente Kampanyaları
Türkiye’nin dört bir yanında bulunan acenteleri ile yakın ilişki içinde olan Aksigorta, bu yıl da acentelerine birçok eğitim vermenin yanı sıra bazı ürün ve hizmetlerinde ek komisyon hakkı tanımıştır. Yüksek performans sergileyen acentelerini daha da motive etmek üzere yurtdışı seyahatler gerçekleştirmiştir.
Acenteler Adına Atılan Yeşil Adımlar
Aksigorta, sürdürülebilir bir şirket olma yolunda önemli adımlar atmaya devam etmektedir. Kâğıt tüketimini minimuma indirmeyi amaçlayan Aksigorta, acentelerine artık poliçe dosyası göndermemektedir. Son üç yılda acentelerine 3,7 milyon adet poliçe dosyası gönderimi yapan Aksigorta, attığı bu ‘yeşil’ adıma ek olarak, acenteleri adına Ege Orman Vakfı’na toplam 20.000 fidan bağışında bulunarak iki hatıra ormanı kurmuştur.
İşçi Bayramı Hediye Çeki ile Kutlandı
Aksigorta, evlerinden çalışmayı sürdüren acentelerini yaptığı sürprizlerle desteklemeye devam etmektedir. Acentelerinin Ramazan Bayramı’nı, 1 Mayıs Emek ve İşçi Bayramı’nı kutlayan Aksigorta, acenteleri ve acente çalışanlarından oluşan yaklaşık 15 bin kişiye belirli marketlerde kullanabilecekleri alışveriş çeki hediye etmiştir.
Bölge Ziyaretleri
Aksigorta, Genel Müdür Uğur Gülen ve Genel Müdür Yardımcısı Osman Akkoca’nın da aralarında olduğu üst yönetimiyle birlikte bölge ziyaretleri gerçekleştirmiştir. 60 yılı aşkın zamandır olduğu gibi sigorta sektörünün içinde bulunduğu zorlu ekonomik koşullarda da acentelerinin yanında olan Aksigorta, 10 bölgede gerçekleştirdiği acente ziyaretleriyle bir kez daha acentelerini yalnız bırakmamış, onların sektörde yaşadığı sorunlara yönelik geliştirilebilecek çözümleri, onlarla birlikte masaya yatırma fırsatı bulmuştur.
Diğer Gelişmeler
Aksigorta, faaliyetlerinden kaynaklanan doğrudan ve dolaylı çevresel etkileri en aza indirmeyi hedefleyen projeler yürütmektedir.
Türkiye’nin en büyük uluslararası tenis turnuvalarından İstanbul Open’ın bu yılki ana sponsorları arasında Aksigorta da yer almıştır.
ÖNE ÇIKAN DİĞER GELİŞMELER
Aksigorta, 2023 yılında sosyal sorumluluk projeleri ve elde ettiği sertifikalar ile topluma katkı sağlamaya ve başarılı çalışmalarına devam etmiştir.
Aksigorta Hatıra Ormanı Yeşeriyor
Aksigorta, çalışmalarına tüm hızıyla devam etmekte bir yandan da doğaya ve sürdürülebilirliğe katkı sağlamayı sürdürmektedir. Aksigorta, bu kapsamda, her bir çalışanı adına Ege Orman Vakfı’na 10.000 adet fidan bağışında bulunmuştur. Yapılan bağışlarla İzmit Taşköprü ağaçlandırma sahasında Aksigorta Hatıra Ormanı oluşturulmuştur. Kasım ayında ise Manisa Yunt Dağı ağaçlandırma sahasında, acenteler adına Aksigorta Hatıra Ormanı oluşturulmuş ve orman için 10.000 adet fidan bağışında bulunulmuştur.
Karbon Net Sıfır Hedefi 2050
Sürdürülebilirlik performansını her geçen yıl daha da güçlendiren Aksigorta, faaliyetlerinden kaynaklanan doğrudan ve dolaylı çevresel etkileri en aza indirmeyi hedefleyen projeler yürütmektedir. Kağıtsız sigortacılık hedefi doğrultusunda dijitalleşme çalışmalarına hız veren Aksigorta, kâğıt tüketimini yasaların sunduğu ölçüde azaltma sürecini başlatmıştır. Çok sayıda doküman ve bildirim, dijitalleştirilerek, son 2 yılda yaklaşık 11 ton kâğıttan tasarruf edilmiştir. WWF Türkiye’den Yeşil Ofis sertifikasına sahip olan Aksigorta, 2023 yılında kullandığı enerjinin tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından temin etmiştir. Aynı zamanda gün ışığından mümkün olduğunca faydalanmayı sağlayan perde otomasyonu ve otomatik kapanan yeni ışıklandırma sistemi enerji tüketiminde %11’lik tasarruf sağlanmıştır.
Aksigorta, Tennis İstanbul Open 2023’te
Türkiye’nin en büyük uluslararası tenis turnuvalarından İstanbul Open’ın bu yılki ana sponsorları arasında Aksigorta da yer almıştır. 09-17 Haziran tarihleri arasında İstinye Tenis Kulübü kortlarında düzenlenen şirketler arası turnuvada, Aksigorta çalışanları da takım olarak yarışmıştır. Toplamda 50’den fazla maçın oynanacağı turnuvada, her şirket 5 farklı takıma karşı mücadele etmiştir. Rekabetin üst seviyede olduğu Tennis İstanbul Open 2023’te, şirketler hem kendi performanslarını görme imkânı bulmuş hem de tecrübelerini bir adım öteye taşıyabilmiştir.
Aksigorta, faaliyetlerinden kaynaklanan doğrudan ve dolaylı çevresel etkileri en aza indirmeyi hedefleyen projeler yürütmektedir.
Aksigorta ve Agesa Çalışanlarından Sahil Temizliği
Sürdürülebilir yarınlar için çalışanlarıyla birlikte kolları sıvayan Aksigorta ve Agesa, Yeşilist iş birliği ile İstanbul’un Sarıyer ilçesine bağlı Kısırkaya Plajı’ndaki plastik atıkları temizlemiştir. Yaklaşık 45 çalışanın katıldığı bu etkinlikte, geri dönüşüm hakkında da eğitim verilmiştir. Toplanan 504 kilo atık plastik, Sarıyer Belediyesi’nin organizasyonuyla geri dönüşüme gönderilmiştir.
4 Ekim’de Anlamlı Destek
Mutlu Patiler Derneği ile iş birliği sağlayan Aksigorta, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nde, hayvan hakları ve refahını korumak adına çalışanlarıyla özel bir etkinlik düzenlemiştir. Aksigorta gönüllüleri, Mutlu Patiler Derneği’nin ‘Reklam İzle-Sokak Hayvanlarına Mama Kazandır’ modeliyle çalışan uygulamasındaki Aksigorta kumbarasında biriktirdiği 1 ton mamayı Engelli ve Muhtaç Hayvanları Yaşatma ve Koruma Derneği (Encander)’nin Silivri’de bulunan yaşam alanını ziyaret ederek patili dostlarına ulaştırmıştır.
Depremden Etkilenen Çocuklar İçin “Geleceğe Umutla” Projesi
Agesa ve Aksigorta “Sabancı Cumhuriyet Seferberliği” kapsamında Nirengi Derneği iş birliğiyle hayata geçirdikleri “Geleceğe Umutla” projesi ile depremden etkilenen çocukları desteklemektedir. Hatay Serinyol’da bulunan Çocuk Etkinlik ve Psikososyal Destek Merkezi’ni destekleyen Agesa ve Aksigorta; psikoeğitimler, oyun terapileri, hobi, spor, müzik ve yaratıcı drama atölyeleri ile yaklaşık 400 çocuğun hayatına dokunmayı hedeflemektedir. Eylül ayında başlayan ve yıl sonuna kadar devam eden “Geleceğe Umutla” projesi kapsamında destek merkezinde haftanın 6 günü farklı yaş gruplarından çocukların psikoeğitim ve oyun terapileriyle iyi olma haline destek verilmektedir.
İlham Saner Anısına Eğitim Bursu
Aksigorta, 27 Nisan 2021’de hayatını kaybeden kurucu ilk genel müdürü İlham Saner anısına ikinci kez eğitim bursu vermektedir. Aksigorta ve Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı (TSEV) iş birliği ile TSEV’in en prestijli eğitim programı olan Temel Sigortacılık Eğitim Programı’nın 40. Dönemi için, 6 yeni mezuna eğitim bursu verilmiştir. İş birliği kapsamında; henüz çalışmayan, üniversitelerin sigortacılıkla ilgili bölümlerinden 2022 yılında mezun olmuş ve sigortacılık alanında kariyer hedefleyen altı kişi, TSEV’in Temel Sigortacılık Eğitim Programı’nın 40. dönemine %100 burslu olarak kabul edilmiştir.
BIST Sürdürülebilirlik Endeksi
Sürdürülebilirlik puanını yükselten Aksigorta son olarak şirketlerin çevresel, sosyal, kurumsal yönetim, insan ve çalışan hakları ile şeffaflık konularında; uluslararası sürdürülebilirlik kriterlerine göre değerlemeye tabi tutulduğu BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dâhil olmuştur. Aksigorta bu kapsamda, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin; çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim olmak üzere üç ana başlık, 10 kategori, 25 tema ve bu temalara ilişkin 450’den fazla veri noktasından oluşan Refinitiv’in değerleme metodolojisine uygun skoru almıştır.
“Sabancı Cumhuriyet Seferberliği” kapsamında Nirengi Derneği iş birliğiyle hayata geçirilen “Geleceğe Umutla” projesi ile depremden etkilenen çocuklar desteklenmektedir.
Women’s Empowerment Principles (WEPs)
Toplumsal cinsiyet eşitliği bilinciyle çalışanlarına demokratik bir çalışma ortamı sunmaya devam eden Aksigorta, Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Kurumu ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi tarafından hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri Sözleşmesi’ni (Women’s Empowerment Principles - WEPs) imzalamıştır. Sözleşme ile Aksigorta, toplumsal cinsiyet eşitliği adına hâlihazırda yürüttüğü pek çok çalışmayı da WEPs’in yedi temel prensibi doğrultusunda güçlendirmiştir. Cinsiyet eşitliği bilinci konusunda kurumda farkındalık yaratmak amacıyla 2013 yılında İş’te Eşitlik Bildirgesi’ni imzalayan Aksigorta çalışanlarının %54,4’ü; yönetici kadrosunun ise %36,6’sı kadınlardan oluşmaktadır.
Tüm iletişim kanallarında cinsiyet ayrımı yapmayan bir yaklaşım sergileyerek kadın erkek eşitliğini bulunduğu her platforma taşımaya çalışan Aksigorta, cinsiyet eşitliği konusunu eğitim ve seminerlerle de desteklemektedir.
İş’te Eşit Kadın Sertifikası
Hayatın her alanında olduğu gibi iş dünyasında da toplumsal cinsiyet eşitliğini savunan Aksigorta, bu kapsamda yaptığı çalışmalarla, aldığı sertifikalara bir yenisini daha eklemiştir. Çalışanlarının %54,4’ü kadınlardan oluşan ve Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı almaya hak kazanan Aksigorta hem şirket içinde hem de şirket dışında kadınların hayatına değer katacak girişimler üzerinde çalışmaktadır.
İş hayatında kadınlara eşit haklar ve fırsatlar sunan kurumlar, Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası yeterli puan aldıklarında İş’te Eşit Kadın Sertifikası almaya hak kazanmaktadırlar. Sertifikaya sahip olabilmek için geçme derecesinin 70 puan olduğu denetimden 90 puan alan Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve ayrımcılık yapılmaması, ayrımcılığa karşı etkin bir yönetim sistemi oluşturulması, güvenli çalışma koşullarının sağlanması, şiddet ve tacizi önleme mekanizmalarının oluşturulması, tedarik zincirinin politikalar doğrultusunda bilgilendirilmesi, cinsiyet eşitliği ve kadının güçlenmesi için sosyal etki oluşturulması, tüm paydaşların çözüme katılımının sağlanması gibi konularda değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
Aksigorta, toplumsal cinsiyet eşitliği bilinciyle çalışanlarına demokratik bir çalışma ortamı sunmaya devam etmektedir.
I-REC Yenilenebilir Enerji Sertifikası
Aksigorta, dünyanın geleceğini korumaya yönelik yürüttüğü çalışmalar kapsamında yenilenebilir enerji sertifikası I-REC’in sahibi olmuştur. Kazanmış olduğu bu sertifika ile elektrik ihtiyacını, yenilenebilir kaynaklardan sağladığını kanıtlamış olan Aksigorta, sürdürülebilir bir şirket haline gelme yolunda ciddi bir adım atmıştır. Sahip olduğu I-REC sertifikasını her sene yenileyecek olan şirket, böylelikle temiz enerji kullanımını devam ettirme taahhüdü vermiştir.
Yenilenebilir enerji yatırımlarını ve tüketimini yaygınlaştırmak amacı ile oluşturulan Yenilenebilir Enerji Sertifikaları (RECs-Renewable Energy Certificates), üretilen her birim elektriğin, kaynağından başlayarak tüketicilere ulaşana kadar takip edilerek güvenilir bir piyasa oluşturulmasını hedeflemektedir. Bu kapsamda RECS International tarafından geliştirilen I-REC, tüketicilerin yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan enerjiyi tüketmesini sağlayabilmek için bilinçli bir seçim yapmasına katkı sağlamaktadır.
UN Global Compact Üyeliği
160’ı aşkın ülkede 15 binin üzerinde şirket ve 5 binden fazla şirket dışı üyesiyle iş dünyasına liderlik eden Aksigorta, dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan United Nations (UN) Global Compact üyesi olmuştur. UN Global Compact’ın insan hakları, çalışma standartları, çevre ve yolsuzluğa ilişkin mücadelesini destekleyen Aksigorta, bu ilkeleri şirketin stratejileri, kurum kültürü ve günlük faaliyetlerinin bir parçası haline getirmek için çalışmalarına devam edecektir.
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri başta olmak üzere Birleşmiş Milletlerin geniş kapsamlı kalkınma hedeflerinin geliştirilmesini destekleyici iş birliklerinde yer almayı taahhüt eden Aksigorta, her yıl UN Global Compact’e ilerleme raporunu sunacaktır.
UN Global Compact’ın Türkiye yerel ağı olan Global Compact Türkiye; gerçekleştirdiği etkinlikler ve sunduğu kaynaklarla üyelerinin sürdürülebilirlik alanında gelişimini desteklerken hem yerelde hem de küresel ölçekte iyi uygulamaların paylaşılması ve iş birliklerinin kurulması için bir buluşma noktası işlevi görmektedir.
Aksigorta, dünyanın geleceğini korumaya yönelik yürüttüğü çalışmalar kapsamında yenilenebilir enerji sertifikası I-REC’in sahibi olmuştur.
Aksigorta, BlindLook İş Birliği ile Tüm Dijital Kanallarında Engelleri Kaldırıyor
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla müşteri odaklı çalışmalarını sürdüren Aksigorta, bu kapsamda yeni bir iş birliğini daha hayata geçirmiştir. Görme engelliler için özgürlükçü teknoloji deneyimleri tasarlayan BlindLook ile gerçekleştirilen iş birliği kapsamında, aksigorta.com.tr, online. aksigorta.com.tr ve Aksigorta Mobil uygulamasında görme engelliler için sesli yönlendirme özelliğini devreye alınmıştır. Bu özellik ile Aksigorta müşterilerine, kapsayıcı ve engelsiz bir dijital sigortacılık deneyimi sunmaktadır. Ayrıca, görme engellilerin karşılaştığı zorlukları ortadan kaldırmak için dijital dünyadaki erişilebilirlik standartlarını belirleyip uygulanmasını sağladığı EyeBrand Map’te bu yıl Aksigorta da yer almıştır.
Aksigorta’ya PSI Üyeliği
Aksigorta, Sürdürülebilir Sigorta İlkeleri (PSI), çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) risklerinin sigorta yüklenimine entegrasyonu konusunda küresel rehberlik sağlayan PSI girişimine üye olmuştur.