Kurumsal Profil
Aksigorta A.Ş. 2023 Yılı Olağan Genel Kurul Gündemi
- Açılış ve Toplantı Başkanlığı’nın oluşturulması,
- 2023 yılına ait Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu’nun okunması ve müzakeresi,
- 2023 yılına ait Denetçi Raporlarının özetinin okunması,
- 2023 yılına ait Finansal Tabloların okunması, müzakeresi ve tasdiki,
- 2023 yılı faaliyetlerinden dolayı Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ibra edilmesi,
- 2023 yılı kârının kullanım şeklinin, dağıtılacak kâr ve kazanç payları oranlarının belirlenmesi,
- Yönetim Kurulu Üyelerinin seçimi ve görev sürelerinin belirlenmesi,
- Yönetim Kurulu Üyelerinin ücretleri ile huzur hakkı, ikramiye ve prim gibi haklarının belirlenmesi,
- Açılış ve Toplantı Başkanlığı’nın oluşturulması,
- 2023 yılına ait Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu’nun okunması ve müzakeresi,
- 2023 yılına ait Denetçi Raporlarının özetinin okunması,
- 2023 yılına ait Finansal Tabloların okunması, müzakeresi ve tasdiki,
- 2023 yılı faaliyetlerinden dolayı Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ibra edilmesi,
- 2023 yılı kârının kullanım şeklinin, dağıtılacak kâr ve kazanç payları oranlarının belirlenmesi,
- Yönetim Kurulu Üyelerinin seçimi ve görev sürelerinin belirlenmesi,
- Yönetim Kurulu Üyelerinin ücretleri ile huzur hakkı, ikramiye ve prim gibi haklarının belirlenmesi,
Sayılarla Aksigorta
Aksigorta 2023 yıl sonu itibarıyla 21,1 milyar TL aktif büyüklüğe ulaşmıştır.
21,1
Milyar TLAktif Büyüklük
Müşteri odaklı yaklaşımlarla inovasyona odaklanan Aksigorta, 2023 yıl sonu itibarıyla 21,1 milyar TL aktif büyüklüğe ulaşmıştır.
3,3
Milyar TLÖzkaynaklar
Aksigorta’nın özkaynakları 2023 sonu itibarıyla 3,3 milyar TL seviyesine ulaşmıştır.
1,6
Milyar TLÖdenmiş Sermaye
2023 yıl sonu itibarıyla Aksigorta’nın 1.612 milyon TL ödenmiş sermayesi bulunmaktadır.
27,3
Milyar TLPrim Üretimi
Aksigorta’nın prim üretimi önceki yıla oranla %101 artarak 27.299 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.
1,2
Milyar TLNet Kâr
Aksigorta 2023 yıl sonu itibarıyla 1.185 milyon TL net kâr seviyesine ulaşmıştır.
%6,7
Pazar Payı2023 yıl sonu itibarıyla Aksigorta’nın pazar payı %6,7 olarak gerçekleşmiştir.
Aksigorta Hakkında
Aksigorta, hayat boyu risk yoldaşı olma amacıyla müşterilerine özgün bir sigorta deneyimi sunmayı hedeflemektedir.
Aksigorta, kuruluşundan bu yana müşteri odaklı ve yenilikçi bir vizyonla hareket ederek, tecrübesi ve bilgi birikimiyle güçlü adımlarla yoluna devam etmektedir. Bireysel ve kurumsal müşterilerine geniş bir hizmet ağı sunan Aksigorta, 10 bölge müdürlüğü, 743 çalışan, 3.600’ün üzerinde bağımsız acente, 704 Akbank Şubesi, 134 broker ve 6 bine yakın anlaşmalı kurum ile müşteri memnuniyetini ön planda tutarak iş birliği yapmaktadır.
Aksigorta, vizyon, misyon ve şirket değerleri doğrultusunda ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelere uyum sağlayarak çalışmalarını sürdürmektedir.
3600+
Acente743
Aktif Çalışan10
Bölge MüdürlüğüSabancı Holding ve Belçikalı Ageas ortaklığının ardından marka bilinirliğini artıran şirket, “Yeni Nesil Sigortacılık” yaklaşımıyla kolay, yalın ve erişilebilir ürün ve hizmetlere odaklanmaktadır.
Aksigorta, sadece hasar anında değil, hayat boyu risk yoldaşı olma amacıyla müşterilerine özgün bir sigorta deneyimi sunmayı hedeflemektedir. Şirket, müşteri odaklılığı ve inovasyon anlayışıyla sigortacılığa yeni bir perspektif getirerek sektörde öncü bir konumda bulunmayı sürdürmektedir.
Ana hissedarları %36 oranla H.Ö. Sabancı Holding ve %36 oranla Ageas Insurance International N.V. olan Aksigorta’nın hisseleri AKGRT sembolü ile BİST Ulusal Pazarı’nda işlem görmektedir. 2023 yılında da güçlü finansal sonuçlara imza atmaya devam eden Aksigorta, yıl sonu itibarıyla aktif büyüklüğünü 21.132 milyon TL’ye özsermayesini ise 3.276 milyon TL’ye yükseltmiştir. Prim üretimini geçen yılın aynı dönemine göre %101 artırarak 27.299 milyon TL’ye yükselten Aksigorta’nın pazar payı ise 2023 yıl sonu itibarıyla %6,7 olarak gerçekleşmiştir.
Aksigorta Ortaklık Yapısı
Aksigorta, Sabancı Holding ile Ageas Insurance International N.V.’nin %36-%36 ortaklığı ile faaliyetlerine devam etmektedir.
Kayıtlı Sermaye
2499 Sayılı Kanun kayıtlı sermaye sistemini kabul eden ve Sermaye Piyasası Kanunu’nun 9 Mart 1995 tarih ve 301 sayılı izni ile bu sisteme geçen Aksigorta A.Ş.’nin 29 Temmuz 2023 tarih ve E-50035491-431.02- 00076805481 sayılı T.C. Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü yazısı ile 01 Temmuz 2023 tarih ve E-29833736-110.03-03-23502 sayılı T.C. Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı yazılarında ve eklerinde yer aldığı şekilde kayıtlı sermaye tavanı 3.000 milyon TL ve ödenmiş sermayesi 1.612 milyon TL’dir.
Yönetim Şekli
Aksigorta, Sabancı Holding ile Ageas Insurance International N.V.’nin %36- %36 ortaklığı ile ortak yönetime tabi bir şirket olarak faaliyetlerine devam etmektedir.
Sermaye Yapısı
Aksigorta A.Ş.’nin aşağıda belirtilen sermaye yapısında bu dönemde bir değişiklik olmamıştır. Şirket ana ortakları, 2012’de Borsa İstanbul (BİST)’da işlem gören Aksigorta A.Ş. hisselerinden eşit adetlerde satın alarak her biri ortaklık payını %33,11’den %36’ya çıkarmışlardır. Ortaklık yapısında nitelikli paya sahip gerçek kişi bulunmamaktadır.
Çıkarılmış Sermayenin %10’undan Fazlasına Sahip Olan Ortaklar
Ortaklık sermayesinin %10’undan fazlasına sahip olan ortağın unvanı ve pay miktarı ile payının sermayedeki oranı tablodaki gibidir:
31 Aralık 2023 | 31 Aralık 2022 | |||
---|---|---|---|---|
Pay Sahipleri | Pay Oranı | Pay (TL) | Pay Oranı | Pay (TL) |
Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş. | %36 | 580.320.000 | %36 | 580.320.000 |
Ageas Insurance International N.V | %36 | 580.320.000 | %36 | 580.320.000 |
Halka Açık Hisseler | %28 | 451.360.000 | %28 | 451.360.000 |
Toplam | %100 | 1.612.000.000 | %100 | 1.612.000.000 |
Amacımız
Sürdürülebilir bir yaşam için; yeni nesil çözümlerle, değerli olanı birlikte koruyoruz.
Stratejik Tercihlerimiz
Temel sigortacılıkta büyüme
Yeni büyüme alanlarına yatırım
Müşteri ve paydaş deneyimi yaratma
Teknolojiyle mükemmelliğe ulaşma
İnsanların ve işin geleceğine uyum sağlama
Sürdürülebilirliğe katkıda bulunma
Değerlerimiz
Sonuç Odaklılık
İyi bir planlama ile zor şartlar altında dahi yılmadan çözümü bulur ve sonuca ulaşırız. Yapabileceklerimizin sınırlarını zorlar, sorumluluk alanımızın dışına çıkmaktan çekinmeyiz. Başarılarımızla birbirimize ve sektöre ilham kaynağı oluruz.
İş Birliği
Ortak bir amaç için takım halinde çalışırız. Birlikte çalışmanın mesafeleri kısaltan gücüne inanırız. Mükemmel iş birliği ortamı için iyi ilişkiler kurar, anlamak için soru sorar ve can kulağıyla dinleriz.
Sürekli Gelişim
Daha iyiyi bulmak için merak eder, daha iyiyi elde etmek için kendimizi geliştiririz. Gerektiğinde tamamen değişmeye cesaretimiz vardır. Geri bildirim talep eder, tüm gelişim kanallarını aktif bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye inanırız.
Yönetimin Değerlendirmesi
Her bir konut sigortasının gelirinin bir kısmını, İhtiyaç Haritası STK’sı desteği ile 6 Şubat depreminden etkilenen 11 şehrimiz için oluşturduğumuz fona aktardık.
Değerli Paydaşlarımız,
Sigortacılık mesleğinin temelinde risk, tehlike ve en kötüsünü düşünmek olsa da, sigortacıların çoğu gününün büyük bir kısmını olabilecek en kötü senaryolar ile geçirse de hiçbir şey bizi duygusal olarak kötü senaryolara hazırlamıyor.
6 Şubat 2023 günü, 11 ilimizi etkileyen, Cumhuriyet tarihimizin en büyük deprem felaketini yaşadık. Binlerce vatandaşımızı kaybetmenin, on binlercesinin yaralanmasının, evsiz kalmasının büyük acısını yaşadık. Bir kez daha hayatlarını kaybeden canlarımıza rahmet, yakınlarına da baş sağlığı diliyoruz.
Ülke olarak ilk günlerden itibaren bölgenin yaralarını sarmak konusunda büyük bir özveriyle çalıştık. Felaketin hemen ardından Sabancı Topluluğu’nun tüm şirketleri, arama kurtarma çalışmalarına aktif olarak katıldı. Diğer kurtarma ekiplerine de faaliyette bulundukları alanlar ile ilgili olarak her türlü desteği verdik.
Felaketin hemen ardından Sabancı Topluluğu’nun tüm şirketleri, arama kurtarma çalışmalarına aktif olarak katıldı. Diğer kurtarma ekiplerine de faaliyette bulundukları alanlar ile ilgili olarak her türlü desteği verdik. İlk günlerden itibaren Sabancı Gönüllüleri, gıda temini ve dağıtımında, hasar tespitlerinde görev ve sorumluluk üstlendi. Halen, bölgedeki vatandaşlarımızın ve bölge yönetimlerinin ihtiyaçlarını gözeterek çeşitli destek ve bağış çalışmaları gerçekleştiriyorlar. “Sabancı Cumhuriyet Seferberliği” kapsamında Aksigorta ve Agesa olarak ortak yürüttüğümüz “Geleceğe Umutla” projesi kapsamında bölgede depremden etkilenen çocuk ve gençlere psikososyal destek çalışmaları gerçekleştirdik. Bölgeye desteklerimiz gelecek ve sonraki yıllarda da devam edecek.
Çok sık kullanılan bir tabirdir; Sigorta sektörü kara gün dostudur. Kara günler için vardır. Türkiye sigorta sektörü, en büyük felaketimiz sürecinde bir kez daha bu tabirin doğru olduğunu gösterdi. Sektör araştırmalarına göre depremin etkilediği 11 ilde; kasko, yangın, DASK ve hayat-ferdi kaza sigortası toplam poliçe sayısı sadece 5,8 milyon adet olarak belirlendi.
Felaketin hemen ardından Sabancı Topluluğu’nun tüm şirketleri, arama kurtarma çalışmalarına aktif olarak katıldı. Diğer kurtarma ekiplerine de faaliyette bulundukları alanlar ile ilgili olarak her türlü desteği verdik. İlk günlerden itibaren Sabancı Gönüllüleri, gıda temini ve dağıtımında, hasar tespitlerinde görev ve sorumluluk üstlendi. Halen, bölgedeki vatandaşlarımızın ve bölge yönetimlerinin ihtiyaçlarını gözeterek çeşitli destek ve bağış çalışmaları gerçekleştiriyorlar. “Sabancı Cumhuriyet Seferberliği” kapsamında Aksigorta ve Agesa olarak ortak yürüttüğümüz “Geleceğe Umutla” projesi kapsamında bölgede depremden etkilenen çocuk ve gençlere psikososyal destek çalışmaları gerçekleştirdik. Bölgeye desteklerimiz gelecek ve sonraki yıllarda da devam edecek.
Çok sık kullanılan bir tabirdir; Sigorta sektörü kara gün dostudur. Kara günler için vardır. Türkiye sigorta sektörü, en büyük felaketimiz sürecinde bir kez daha bu tabirin doğru olduğunu gösterdi. Sektör araştırmalarına göre depremin etkilediği 11 ilde; kasko, yangın, DASK ve hayat-ferdi kaza sigortası toplam poliçe sayısı sadece 5,8 milyon adet olarak belirlendi.
Toplam kaybın ekonomik değeri, 2 trilyon TL olarak hesaplansa da vatandaşlarımızın sigortadan geri aldığı kısım yalnızca 97,3 milyar TL oldu. Oysaki, sektörümüz bu depremi de bundan sonra yaşanabilecek afetleri de karşılayacak güç ve teminat yapısına sahipti. Sigorta ve risk bilinci toplumuzun genelinde yerleşseydi, bunun tamamı sigortadan karşılanabilirdi.
Aktif fay hatları üzerinde bulunan bir ülkenin fertleri olarak depremin bir gerçek, önlem almanın ise kaçınılmaz olduğunu aklımıza kazımamız gerektiğini düşünüyoruz. Bu bilinçle, bir sosyal sorumluluk projesi başlattık. “Hayata Devam Türkiye” adlı deprem risk transferi projemiz ile hem depreme yönelik risk bilincinin yerleşmesi için toplumsal çalışmalar gerçekleştirdik hem de Aksigorta’dan satın alınan her bir konut sigortasının gelirinin bir kısmını, İhtiyaç Haritası STK’sı desteği ile 6 Şubat depreminden etkilenen 11 şehrimiz için oluşturduğumuz fona aktardık.
%101
Prim Üretimi ArtışıToplam Prim Üretimimiz 2023 yıl sonu itibarıyla 27.299 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
2023 yılı beklendiği üzere, küresel çapta hem ekonomik hem de insani olarak zor bir yıl oldu. Hemen her ülkenin ekonomisinde hissedilen enflasyonist baskı nedeniyle her alanda fiyat artışlarının yaşanması, günlük hayatta ekonomik zorlukları da birlikte getirdi. Bu zorluk, seçim yılı olması, deprem felaketi ve döviz kurlarındaki istikrarsız nedeniyle hiç kuşkusuz ülkemizde daha fazla hissedildi.
Ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen, seçim sürecinin getirdiği belirsizliklerin ortadan kalkması, yeni ekonomi yönetiminin aldığı doğru kararlar nedeniyle özellikle yılın ikinci yarısında, ekonomi toparlanma evresine girdi. Enflasyon ile kararlı mücadele ve merkez bankasının faiz kararları ile ekonomide canlanma ivmesi yükselişe geçti. OECD, 2023 büyüme beklentisini %4,3 olarak belirlerken, IMF, 2023’te Türkiye’nin 19’uncu büyük ekonomi olacağı yönündeki tahminini 17’nciliğe revize etti.
Bu ekonomik toparlanma, sektörümüze de olumlu yansıdı. Türkiye Sigorta Birliği’ne (TSB) üye sigorta şirketlerinin 2023 yılsonu itibarıyla toplam prim üretimi geçen yıla göre %110,6 arttı.
Aksigorta olarak, 2023 birçok yeni ürün, inovasyon ve en büyük gücümüz çalışan kıymeti ve yeteneği ile hedeflerimize ulaştığımız bir yıl oldu. Pazar payımız, %6,7 olurken, prim üretimimiz, geçtiğimiz yıla oranla %101 artışla 27,3 milyar TL’ye yükseldi.
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı elektrikli araç güvence paketi olan e-kasko’yu geliştirdik.
Sizlerin de bildiği üzere bir insan veya kurum, koyduğu hedeflere ulaşmak için o alandaki yeteneği ve gücünün yanında, yaşamın da temeli olan “adapte olabilme” yeteneğine ihtiyaç duyar. Hele ki günümüz gibi, belirsizliğin yönettiği ve hızlı dönüşüm yaşandığı durumlarda, adapte olabilmenin en önemli yolu, çevrenizi iyi “okumak” ve anlamlandırmaktan geçer. Aksigorta Ailesi olarak Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı elektrikli araç güvence paketi olan e-kasko’yu da işte bu yetenek ve öngörü yeteneğimiz ile geliştirdik. Elektrikli araç kullanımını teşvik ederek, ülkemizdeki elektrikli mobilite dönüşümüne destek olacağını düşündüğümüz bu ürün, değişen müşteri trendlerini ve geleceğin teknolojilerini kapsamasının yanı sıra sürdürülebilirlik vizyonumuzla da oldukça uyuşuyor.
2023 yılında, müşterilerimize kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık hizmetleri sunma anlayışımız ile süreçlerimizi dijitalleştirmeye devam ettik. Yapay zekâ uygulamaları iş süreçlerine dahil olurken, kişisel ve mesleki dijital yeteneklerimizi artırmak için eğitim projelerine hız verdik.
Yapay zekâ hiç kuşku yok ki, her sektörü olduğu gibi sigortacılığı da değiştirecek. Bu dönüşümün karşısında olmak, günü ve geleceği okuyamamak olur. Ancak biz Aksigorta olarak insan zekâsıyla yapay zekânın etkileşiminden ortaya çıkan artırılmış zekânın potansiyeline inanıyoruz. Bu kapsamda, kişisel yetenek gelişimine de en az dijitalleşmeye verdiğimiz kadar önem veriyoruz. 2023 yılında, Bilgi Üniversitesi iş birliği ile üçüncü dönemini gerçekleştirdiğimiz ‘Bambaşka Sigortacılık Akademisi’ ile sektörün gelişimine katma değer sunmayı amaçladık.
Aksigorta olarak, 2023 birçok yeni ürün, inovasyon ve en büyük gücümüz çalışan kıymeti ve yeteneği ile hedeflerimize ulaştığımız bir yıl oldu.
%6,7
Pazar Payı%6,7 pazar payı ile sektörümüzde öncü çalışmalar gerçekleştirmeye devam ediyoruz.
Sevgili Dostlar;
Dünya çok zor günlerden geçiyor. Ekonomik zorlukların yanında, siyasi ve jeopolitik belirsizlikleri artırıyor. Hemen her alanda yaşanan başta yapay zekâ dönüşümü olmak üzere dijital, teknolojik ve inovatif değişimler, gelecek ile ilgili heyecan yaratırken, aynı zamanda öngörü yapmayı da zorlaştırıyor. Bu gibi tarihi değişim zamanlarında, yukarıda değinmeye çalıştığımız üzere, adapte olma yeteneğine sahip kurumlar ayakta kalabiliyor.
Aksigorta olarak bu yeteneğimize inanıyor ve güveniyoruz. Her zaman olduğu gibi, bu dönemde de en büyük desteği siz değerli paydaşlarımızdan alıyoruz. Başta ana hissedarlarımız Sabancı Holding ve Ageas olmak üzere tüm hissedarlarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Saygılarımızla,
Haluk DİNÇER
Yönetim Kurulu Başkanı
Uğur GÜLEN
Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
Özet Finansal Bilgiler
2023 yıl sonu itibarıyla Aksigorta, 3,3 milyar TL özkaynak büyüklüğüne ulaşmıştır.
Finansal Göstergeler (Milyon TL) | 2022 | 2023 |
---|---|---|
Prim Üretimi | 13.563 | 27.299 |
Gerçekleşen Hasarlar | 5.261 | 6.622 |
Teknik Kâr (Teknik Bölüm Dengesi) | -72 | 1.691 |
Vergi Öncesi Kâr | -121 | 1.333 |
Net Kâr | -121 | 1.185 |
Sermaye | 1.612 | 1.612 |
Özkaynaklar | 1.949 | 3.276 |
Aktif Büyüklüğü | 12.831 | 21.132 |
Sermaye Yeterliliğine İlişkin Oranlar | 2022 | 2023 |
---|---|---|
Yazılan Primler/Özkaynaklar | %696 | %833 |
Özkaynaklar/Aktif Toplamı | %15 | %16 |
Faaliyet Oranları (Hayat Dışı) | 2022 | 2023 |
---|---|---|
Konservasyon Oranı | %51 | %36 |
Hasar Prim Oranı (Net) | %107 | %86 |
Bileşik Oran (Net) | %133 | %116 |
Kârlılık Oranları | 2022 | 2023 |
---|---|---|
Teknik Kâr (Teknik Bölüm Dengesi)/Yazılan Primler | -%1 | %6 |
Vergi Öncesi Kâr/Yazılan Primler | -%1 | %5 |
Net Kâr/Yazılan Primler | -%1 | %4 |
Çalışan Sayısı | 680 | 743 |
Müşteri Odaklılık Vizyonumuz
Deneyim Prensipleri
Aksigorta, müşterilerin şirketle iletişimde bulundukları her an güvenilir ve kolay bir deneyim yaşamalarını hedefleyen bir anlayışa sahiptir. Bu amaçla, üç temel deneyim prensibini benimsemiştir: Güven, Basitlik, Yoldaşlık.
Aksigorta, Şirket’le olan yolculukları boyunca tüm müşterilere yoldaş olmak, onların hayatlarını basitleştirmek ve bunu yaparken şeffaflıkla güven duygusunu tüm iş süreçlerinde hissettirmek için çalışmaktadır. Sahip olduğu tüm süreçleri, müşterilerin Şirket’le iletişime geçtiği kanalları ve müşteri yolculuklarını deneyim prensiplerine uygun şekilde tasarlamaktadır.
Önce Müşterim Ekibi
Önce Müşterim Ekibi, Aksigorta’nın müşterilerine güvenilir ve kolay bir deneyim sunma hedefi doğrultusunda faaliyet gösteren bir birimdir. Deneyim prensipleriyle uyumlu bir şekilde hareket eden ekip, tüm sigortacılık süreçlerinde müşterilere rehberlik ederek güven sağlamakta ve hayatlarını basitleştiren sorunsuz bir deneyim sunmaktadır.
Bu ekip, şikâyet ve talep süreçlerinde müşterilere destek sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda süreçleri detaylı bir şekilde analiz ederek iç görüler ve müşteri acı noktalarını belirlemektedir. Müşteri hikayelerini derleyip yayınlayarak, bu hikayelerden çıkan öğretilerle iş birimleri ve üçüncü parti servis sağlayıcılarıyla görüşmekte ve müşteri beklentilerine ve deneyim prensiplerine uygun yeni süreçler tasarlamaktadır. Ayrıca, müşteri NPS verilerini analiz ederek memnuniyeti artırmak için aksiyonlar almaktadır.
Önce Müşterim Ekibi, müşteri odaklı bakış açısını Şirket içinde bir kültür olarak benimsetme konusunda önemli bir rol üstlenmektedir. Bu ekip, müşteri odaklı kültürün savunucusu olarak, ortak bir dil oluşturarak ve müşterilerin en büyük destekçisi olarak görev yapmaktadır.
1960’ta Başlayan Serüvenimiz
Aksigorta, yalnızca elektrikli araçlar için tasarlanmış ilk ve en kapsamlı kasko poliçesini hayata geçirmiştir.
Kurulduğu günden beri pek çok ilke imza atan Aksigorta, Türkiye’de ilk online poliçeyi düzenleyen şirkettir.
1960'lar
İlk poliçe
Aksigorta ilk poliçesini 1961 yılında hazırlamıştır.
İlk acente
Aksigorta’nın ilk acentesi 1960’lı yıllarda Lami Teymen tarafından Adana’da açılmıştır.
1980'ler
Banka sigortacılığı başladı
Banka sigortacılığı alanında 1983’te ilk online poliçe tanzimini gerçekleştirmiştir.
1990'lar
Aksigorta halka arz edildi
Aksigorta hisseleri 1994’te halka arz edilmiş ve Şirket’in hissedar tabanı genişlemeye başlamıştır.
Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi açıldı
1996’da Türkiye’de geliştirilen teknolojik altyapı ile inşa edilmiş Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi hizmete açılmıştır.
İlk internet sitesi
1996’da Aksigorta’nın ilk internet sitesi yayına açılmıştır.
İlk online poliçe
Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiştir.
Aksigorta, ISO 9001:1994 standardına uygun kalite güvence sistemini kurmuş, ardından BS EN 9001:1994 Kalite Standardı Belgesi almıştır.
Aksigorta, müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmayı ve sigortacılığın sınırlarını zorlamayı hedefleyerek “Bambaşka” mottosunu geliştirmiştir.
2000'ler
Sağlık branşında yetki belgesi
Hizmet çeşitliliğini artırmayı hedefleyen Aksigorta, 2002’de iş alanını genişleterek sağlık branşında da poliçe düzenlemeye başlamıştır.
Aksigorta Hizmet Merkezi açıldı
Aksigorta, 2002’de 7 gün 24 saat hizmet sunacak olan Aksigorta Hizmet Merkezi’ni açmıştır.
Bölgesel yönetime geçiş süreci
Piyasa ve talep koşullarına uygun olarak sürekli yenilenen Aksigorta’nın, iş ve karar süreçleri 2006’da revize edilmiş; Şirket’in yönetim biçimi, merkezi sistemden bölgesel yönetime dönüştürülmüştür.
AkEmeklilik ile Aviva Hayat ve Emeklilik birleşti
Aksigorta’nın iştiraklerinden olan AkEmeklilik A.Ş., Aviva Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile 2007’de birleşmiştir. Birleşme sonrası Şirket, AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş. unvanı ile hizmet sunmaya devam etmiştir.
Yeni kanunlara uyum çalışmaları
Aksigorta, KalDer’in Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi’nde lider şirket olmuştur. Aynı yıl Tüketici Dergisi tarafından dördüncü kez “Kalitesine En Çok Güvenilen Sigorta Şirketi” seçilmiştir.
“En Güvenilir Sigorta Şirketi”
Aksigorta, 2009’da AC Nielsen’in yaptığı araştırmada tüketiciler tarafından “En Güvenilir Sigorta Şirketi” seçilmiştir.
Sermaye optimizasyonunu sağlamak ve sigortacılık değerini daha da pekiştirmek amacıyla 2010’da spin-off (bölünme) sürecine giren Aksigorta, iştirak portföyünü Sabancı Holding’e devretmiştir.
2010
Hayata Devam Türkiye
Aksigorta, 50’nci yaşını Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve yöneticilerinin ev sahipliğinde, iş ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerini konuk ettiği bir organizasyonla kutlamıştır. Aynı gecede, Aksigorta’nın “Risk ve Güven” temalı sanat projesine eserleriyle katılan sanatçılara ödülleri takdim edilirken, Aksigorta’nın AKUT ile başlattığı ve Türkiye’nin dört bir köşesinde 5 yılda 5 milyon kişinin deprem, sel ve yangınlara karşı bilinçlendirileceği “Hayata Devam Türkiye” Projesi’nin de tanıtımı yapılmıştır.
Ageas ile güç birliği
Aksigorta’nın %62 hissesine sahip olan Sabancı Holding, hisselerinin %31’ini Temmuz 2011’de 220 milyon ABD doları karşılığında Belçika merkezli uluslararası sigorta şirketi Ageas’a devretmiştir.
Aksigorta yeni ofisinde
Aksigorta, 20 Ekim 2014 tarihi itibarıyla hizmetlerini, Ümraniye Tepeüstü’nde bulunan Buyaka Ofis Kuleleri’ndeki yeni yerinde sürdürmektedir.
Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarına bir halka daha ekleyerek Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri sözleşmesini imzalamıştır.
2017
Yeni bölge yapılanması
Yeni bölgelerin coğrafik kapsamları ve organizasyonel yapıları, kârlılık, üretim, lokasyon, potansiyel gibi kriterler baz alınarak oluşturulmuş, 16 acente ve 3 banka bölge müdürlüğü kapatılarak 10 bireysel satış bölge müdürlüğü kurulmuştur.
2018
Teknoloji yatırımlarına devam
Aksigorta, dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’nın (Aksigorta Dijital Asistanı) lansmanını gerçekleştirmiştir.
Aksigorta “Bambaşka”
Aksigorta, ürün odaklı sigortacılıktan müşteri odaklı sigortacılığa geçiş yapmıştır. Aksigorta bu kapsamda, müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmayı ve sigortacılığın sınırlarını zorlamayı hedefleyerek “Bambaşka” mottosunu geliştirmiştir.
2019
WhatsApp Business
Aksigorta, 2019 yılında WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza atmıştır.
2020
Kuruluşun 60. Yıl Dönümü
Aksigorta, 60. yıl kutlamalarını COVID-19 pandemisi nedeniyle dijital ortamda yapmıştır.
Yeşil Ofis Programı
Aksigorta, 60. yıl kutlamalarını Aksigorta, daha yeşil bir dünya için başlattığı ‘Yeşil Ofis Programı’nı tamamlamıştır. Yaptığı tasarruf ve uygulamalarla doğal kaynakların kullanımını azaltan Aksigorta, WWF Türkiye’den (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) ‘Yeşil Ofis’ Belgesi almaya hak kazanmıştır.
Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu
Aksigorta, toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamak için Dijital Güvenlik Platformu’nu kurmuştur. Bu platformda Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde online ücretsiz dijital güvenlik eğitimleri, bilgilendirici videolar, podcast’ler ve haberler yer almaktadır.
Aksigorta, “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” ödülüne layık görülmüştür.
2021
Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri
Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarına bir halka daha ekleyerek Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri (Women’s Empowerment Principles-WEPs) sözleşmesini imzalamıştır.
Bambaşka Sigortacılık Akademisi
Aksigorta, Bilgi Üniversitesi iş birliği ile sağlık sigortaları, yangın, nakliyat, alacak ve siber gibi pek çok ürünün yanı sıra risk mühendisliği, vergi hukuku, dijital pazarlama, yeni dünyada satış teknikleri ve uzaktan satışta müşteri ilişkileri gibi oldukça geniş bir perspektifte 6 aylık bir eğitim programı gerçekleştirmiştir. Akademi kapsamında 9.000’e yakın katılımcıya 20 farklı eğitim verilmiştir.
Aksigorta’dan biyoçeşitliliğe destek
Aksigorta, 2021 yılı yaz döneminde orman yangınları nedeniyle TEMA’ya 1.500 adet fidan bağışında bulunmuştur. Ek olarak Sabancı Topluluğu zarar görmüş ormanlarımızın tekrar orman vasfı kazanması ve ortak yaşamın bir parçası olan doğal yaşam alanlarımız ormanlar ve biyoçeşitliliği korumak amacıyla;
- 500 hektar arazinin rehabilitasyonu ve yeniden ağaçlandırılması,
- Orman Müdürlüklerinin uygun göreceği ve hazır ettiği alanlarla beraber önümüzdeki 5 yıl boyunca toplam 1 milyon fidanın ülkemize kazandırılması,
- Bir daha tekrar etmemesini dileyeceğimiz orman yangınları ile karşılaşıldığında mücadelenin daha kolay verilebilmesi için 3 su ikmal aracının filoya kazandırılmasını taahhüt ediyor.
Aksigorta da bu taahhütlere beş yıl boyunca katkı verecektir.
2022
BIST Sürdürülebilirlik Endeksi
Sürdürülebilirlik puanını yükselten Aksigorta son olarak şirketlerin çevresel, sosyal, kurumsal yönetim, insan ve çalışan hakları ile şeffaflık konularında; uluslararası sürdürülebilirlik kriterlerine göre değerlemeye tabi tutulduğu BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dâhil olmuştur.
İş’te Eşit Kadın Sertifikası
Çalışanlarının %51’i kadınlardan oluşan Aksigorta, Sürdürülebilirlik Akademisi ve İngiliz denetim şirketi Intertek iş birliği ile yapılan bağımsız bir denetim sonrası İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı almaya hak kazanmıştır.
Aksigorta İlk Sürdürülebilirlik Raporu’nu Paylaştı
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla, odağına insanı ve dünyanın geleceğini alan Aksigorta, bu amaç doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmaları ilkini yayınladığı Sürdürülebilirlik Raporu ile paylamıştır. Global Reporting Initiative (GRI) standartları temel seçeneğine uyumlu olarak hazırlanan rapor, 1 Ocak-31 Aralık 2021 tarihleri arasındaki faaliyetleri kapsamaktadır. Raporda, şirket faaliyetlerinden kaynaklanan sosyal, ekonomik ve çevresel etkilere yönelik yönetimsel yaklaşım ve hedefler ile birlikte, elde edilen performans sonuçları ve Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik Aksigorta’nın katkıları da yer almaktadır.
Aksigorta çalışanlarının %51’i kadınlardan oluşmaktadır.
2023
Aksigorta’dan ‘Mükemmel Müşteri Deneyimi’
Aksigorta, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com’un 8’incisini düzenlediği A.C.E Awards’ta “Mükemmel Müşteri Memnuniyeti” ödülüne layık görülmüştür.
Elektrikli Araçlara Özel İlk Kasko
Aksigorta, yalnızca elektrikli araçlar için tasarlanmış ilk ve en kapsamlı kasko poliçesini hayata geçirmiştir. e-kasko ile elektrikli araç sahiplerine özel sayısız güvence sunulmaktadır.
Hayata Devam Türkiye Projesi
Aksigorta, deprem risk transferine yönelik hayata geçirdiği “Hayata Devam Türkiye” adı verilen sorumluluk projesi ile sigorta bilinci geliştirmenin ötesinde, karşı karşıya olunan risklerin işin uzmanlarından öğrenilebileceğini, depreme karşı alınabilecek önlemler konusunda topluma yardımcı olabilecek ve olası risklerin neden bir sigorta kurumuna transfer edilmesi gerektiği anlatılmaktadır. Aksigorta aynı zamanda, İhtiyaç Haritası ile birlikte 6 Şubat depremzedeleri için de bir yardım fonu oluşturmuştur.
İkinci Sürdürülebilirlik Raporu Yayınlandı
Aksigorta’nın ikinci Sürdürülebilirlik Raporu yayınlanmıştır. Söz konusu rapor, 1 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasındaki şirket faaliyetlerinden kaynaklı; sosyal, ekonomik ve çevresel etkilere yönelik, yönetimsel yaklaşım ve hedefleri kapsamasının yanı sıra, Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik Aksigorta’nın katkısını da özetlemektedir.
Manisa ve İzmit’te Aksigorta Hatıra Ormanı Açılışı
Aksigorta, mayıs ayında her bir çalışanı adına Ege Orman Vakfı’na 10.000 adet fidan bağışında bulunarak, İzmit Taşköprü ağaçlandırma sahasında Aksigorta Hatıra Ormanı oluşturmuştu. Son olarak Manisa’da 10.000 fidan bağışıyla, Manisa Yunt Dağı’nda Aksigorta Hatıra Ormanı oluşturulması sağlanmıştır. Aksigorta’nın Manisa’daki Hatıra Ormanı açılışına Aksigorta çalışanlarının katılımının yanı sıra İzmir ve Manisa acenteleri, Aksigorta İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül ve Ege Orman Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Perihan Öztürk de katılmıştır.
Ödüllerle Taçlanan Başarılar
Mart
‘Mükemmel Müşteri Deneyimi’ Ödülü
Dijital dönüşümden aldığı güçle müşteri odaklı sigortacılık deneyimi sunan Aksigorta, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com’un 8’incisini düzenlediği A.C.E Awards’ta ‘Mükemmel Müşteri Memnuniyeti’ ödülüne layık görülmüştür. 60 farklı sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten ulusal ve uluslararası 113 markanın ödüllendirildiği A.C.E Awards’ta Aksigorta, ‘Mükemmel Müşteri Memnuniyeti-Elementer Sigorta A Kategorisi’nde Diamond ödülün sahibi olmuştur.
Nisan
Kaan Konak, ‘En Etkin 50 Teknoloji Lideri’ Arasında
Aksigorta, dijitalleşme yolculuğuna çevik ekiplerle katma değer sağlamaya 2023 yılında da devam etmiştir. Sigortacılık sektörüne dijitalleşme ile yeniden yön veren Aksigorta, DataExpert iş birliğiyle BMI Business School tarafından bu yıl ilk kez gerçekleştirilen, “En Etkin 50 Teknoloji Lideri” araştırmasında, CIO’su Kaan Konak ile yer almıştır.
Mayıs
IDC Türkiye CIO Summit’te Aksigorta’ya Ödül
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla çalışmalarını sürdüren Aksigorta, attığı dijital adımlarla ödüllendirilmeye devam etmiştir. “Dijital Ekonominin Liderlerini Etkinleştirmek” temasıyla düzenlenen IDC Türkiye CIO Summit kapsamında gerçekleştirilen CIO Ödülleri’nde 7 kategori altında 86 kurumdan 323 proje değerlendirilmiştir. Yıl içinde gerçekleşen projeleriyle dereceye giren kurumlara ve yöneticilere ödülleri takdim edilmiştir. Törende Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Kaan Konak ise ‘Yenilikçi Liderler’ kategorisinde ödül almıştır.
Ekim
“Yeni Neslin Sabancı’sı” Ödülü
Aksigorta iş yapış şeklini değiştiren çevik değerler, prensipler ve pratikler bütününden oluşan agile çalışma dünyası Agiland ile Sabancı Altınyaka Ödülleri’nde “Yeni Neslin Sabancı’sı” kategorisinde ödüle layık görülmüştür. Bu yıl 10’uncusu düzenlenen Altınyaka Ödülleri ile Sabancı Topluluğu’ndaki en iyi projelerin, uygulamaların ve iş modellerinin ön plana çıkarılarak, birbirlerine örnek teşkil etmesi, takdir edilmesi ve ödüllendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ekim
Tolga Tezbaşaran, En Etkin 50 CMO Listesi’nde
Aksigorta Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran, Milliyet Executive’in tüketici nazarında fark yaratan markaların başarılı bir pazarlama lideriyle mümkün olduğu gerçeğinden yola çıkarak oluşturduğu danışma kurulunun belirlediği Türkiye’nin en iyi 50 CMO’su arasına seçilmiştir.
Kasım
Aksigorta’nın Dijital Projelerine Birçok Ödül
Aksigorta, hayata geçirdiği dijital projelerle ödül kazanmaya bu yıl da devam etmiştir. 4. IDC Türkiye DX Summit kapsamında düzenlenen IDC Future Enterprise Awards ödüllerinde Smart Scoring with AI projesi ile “Best in Future of Operations” kategorisinde birincilik ödülüne layık görülürken, Future of Cloud & AI Awards kapsamında ise IPA (Identical Photo Agent) projesi “Artificial Intelligence” kategorisinde, Smart Scoring with AI projesi ise “Data & Advanced Analytics” kategorisinde yılın projesi seçilmiştir.
Kasım
Aksigorta 5. Kez “Türkiye’nin En İyi İş Yeri”
İnsan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Kincentric’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve iş yeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalara dayanan, “Kincentric Best Employers” programında Aksigorta, üst üste beşinci kez “Türkiye’nin En İyi İş Yeri” seçilmiştir. İşe alımdan kariyer gelişimine, performans yönetiminden eğitim ve gelişim fırsatlarına kadar tüm İnsan Kaynakları uygulamalarında sürekli gelişim ilkesiyle çalışmaya devam eden Aksigorta, %78 oranında çalışan bağlılığına, %87 oranında ise çalışan memnuniyetine sahiptir.
Aralık
Insider LIFT Awards’tan Aksigorta’ya Ödül
Aksigorta, Insider tarafından 11.’si düzenlenen LIFT Awards’ta “WhatsApp Business Bildirimlerinde En Etkili Müşteri Deneyimi Kullanım Ödülü”ne layık görülmüştür. Aksigorta’nın, sektörde bir ilk olarak hayata geçirdiği ve müşterilerinin dosya durumlarını WhatsApp bildirimleriyle anlık öğrenmelerini sağlayan projesiyle ile hasar ihbarında bulunan Aksigortalılara, ihbar sonrasında dosyalarının durumları hakkında Aksigorta’nın Official Business WhatsApp hesabı üzerinden otomatik bildirimler almaktadır. Bu sayede Aksigorta müşterileri, çağrı merkezini aramak ya da web sitesi üzerinden sorgulama yapmak zorunda kalmadan hasar dosya durumlarını anlık olarak takip edebilmektedir.