Kurumsal Yönetim
Yönetim Kurulu
Haluk Dinçer
Yönetim Kurulu Başkanı
(Temmuz 2011’den itibaren)
Kariyerine 1985 yılında ABD’de General Motors Global Technical Center bünyesinde Proje Mühendisi olarak başlayan Dinçer, Ağustos 1995’te Sabancı Topluluğu’na katılmış, Temsa’da Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi, Aralık 1995’ten itibaren Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Ekim 2001’de Holding bünyesinde Gıda Grup Başkan Yardımcılığı görevini üstlenmiş, Nisan 2002’de Holding Yürütme Kurulu Üyesi ve Gıda Grup Başkanı olarak atanmıştır. Eylül 2004’te Gıda ve Perakende Grup Başkanlığı’na getirilen Dinçer, Mart 2011’de Perakende ve Sigorta Grup Başkanlığı görevini üstlenmiştir. Haziran 2016’da reorganizasyon sonrası Sigorta Grup Başkanı, Nisan 2020’de Finansal Hizmetler Grup Başkanı olarak atanmıştır. Halen Holding Yürütme Kurulu Üyesi, Aksigorta, Avivasa, Exsa, Tursa, Ankara Enternasyonel Otelcilik şirketlerinde Yönetim Kurulu Başkanı ve Brisa’da Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Dinçer, 2014-15 yıllarında TÜSİAD Başkanı olarak görev yapmış olup halen TÜSİAD Başkanlar Konseyi üyesidir. Ayrıca 2008-14 yıllarında Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) bünyesinde Türkiye-ABD İş Konseyi (TAİK) Başkanlığı görevini üstlenmiştir. Şubat 2018’den beri Global İlişkiler Forumu’nda Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Haziran 2019’dan beri sigorta sektörünün uluslararası kuruluşu Geneva Association’a üyedir. Dinçer, University of Michigan’dan Makine Mühendisliği dalında lisans (BSE) ve İşletme dalında yüksek lisans (MBA) dereceleri almıştır.
Antonio Cano
Yönetim Kurulu Başkan Vekili
(Temmuz 2021’den itibaren)
Sigorta sektöründeki kariyerine 1989 yılında Hollanda’da AMEV’de çalışarak başlamıştır. 1993’te Fortis Insurance International’a katılmış; 1994’te Fortis ile “La Caixa” arasında oluşturulan İspanyol bankasürans ortaklığı Caifor’da ALM’den sorumlu olarak görev almış ve nihai olarak Genel Müdür Yardımcılığına kadar yükselmiştir. 2001’de AG Insurance’da Risk ve Planlama’nın başına geçen Antonio Cano, 2006’dan bu yana da Banka Kanalı ve Hayat Sigortaları Geliştirme Genel Müdürlüğü görevini sürdürmektedir. Antonio, Eylül 2009’da AG Insurance CEO’su ve Ageas Yönetim Komitesi Üyesi olmuştur. 1 Ekim 2015 tarihine kadar bu görevini sürdürmüş ve bu tarih itibarıyla Ageas Uygulayıcı Genel Müdürlüğü (COO) görevini üstlenmiştir. 1 Kasım 2020’de Grubun, reasürans ve gayrimenkul çapraz iş birliğini de içine alan, Avrupa Bölgesi’nde iş geliştirme sürecinde odaklanmak amacıyla Avrupa Genel Müdürlüğü görevine getirilmiştir.
Emmanuel Van Grimbergen
Yönetim Kurulu Üyesi
(Ocak 2019’dan itibaren)
Cardiff Lux Vie, East West Ageas Life (Filipinler), Ageas ve Intreas’ın Yönetim Kurulu’nda olan Emmanuel Van Grimbergen, aynı zamanda Ageas SA/NV Risk Direktörlüğü yapmaktadır. 2011 yılında Ageas’a katılmadan önce, ING Risk/Aktüerya departmanlarında 18 sene çalışmış olan Grimbergen, ING Sigorta Belçika ve ING Avrupa’nın çeşitli pozisyonlarında üst düzey yöneticilik yapmıştır. 2000’lerin başında, ING Güney Batı Avrupa’da Aktüerya Direktörlüğü yaptıktan sonra 2004 yılında ING Sigorta Perakende Bankacılık’ta Sigorta Risk Direktörlüğü yapmış; 2007 yılında ING Orta Avrupa’nın Risk Direktörü olarak Amsterdam’a taşınmıştır. Hem matematik hem de aktüerya bilimlerinden yüksek lisansı bulunan Van Grimberger’ın aynı zamanda Belçika’daki Aktüerler Enstitüsü’ne üyeliği bulunmaktadır.
Hans Pletinckx
Yönetim Kurulu Üyesi
(Mart 2022’den itibaren)
Hans Pletinckx, kariyer hayatına 1991 yılında Inwards Reinsurance’nde başlamıştır, 2002 yılında kontroller olarak Fortis Insurance International’da devam etmiş ve 2010 yılında Ageas Topluluğu’na katılmıştır. 2010-2015 yılları arasında Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Pletinckx, 2020 yılında Genel Müdür Yardımcılığı yapmıştır. Hans Pletinckx, Ageas Fransa, Portekiz, İngiltere ve Sicavonline şirketlerinde Yönetim Kurulu Üyeliği yapmaktadır.
Erkan Şahinler
Yönetim Kurulu Üyesi
(Şubat 2022’den itibaren)
Erkan Şahinler, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra, profesyonel kariyerine 1990 yılında bağımsız dış denetim alanında başlamıştır. 1993 yılından itibaren Sabancı Holding bünyesinde yer alan şirketlerde, 1993-2005 arasında Marsa Kraft Foods International, 2005-2008 arasında Gıdasa, 2008 yılında Exsa UK’de, Finans ve Bilgi Sistemleri alanlarını kapsayan çeşitli yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. 2008 yılında Mali İşler’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak Aksigorta’ya katılmış ve 2016 yılında Mali İşler’in yanı sıra Hasar ve Operasyonlar sorumluluğunu da üstlenmiştir. 2017-2021 arasında AvivaSA Finans’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine yürüttükten sonra, 1 Mart 2021’den bu yana Sabancı Holding Planlama, Analiz ve Finansman Direktörü görevini sürdürmektedir. Sabancı Holding’deki bu görevine ek olarak Teknosa ve Temsa İş Makineleri şirketlerinde Yönetim Kurulu üyeliklerini yürüten Erkan Şahinler, 1 Haziran 2021 tarihinde Sabancı Grubu bünyesindeki Exsa, Tursa ve AEO şirketlerinin Genel Müdürlük görevini de üstlenmiş olup, aynı zamanda bu şirketlerin Yönetim Kurulu üyeliklerine de atanmıştır.
Seval Kor
Yönetim Kurulu Üyesi
(Mart 2022’den itibaren)
Seval Kor, 2002 yılında İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünden mezun olmuştur. Kariyer hayatına 2002 yılında Davranış Bilimleri Enstitüsü’nde uzman olarak başlamıştır. Sonrasında 2004 yılında Şensezgin-Kurmuş Danışmanlık şirketinde danışman olarak çalışmaya başlayan Seval Kor, 2006 yılında Sabancı Topluluğu’na katılmıştır. 2006- 2010 yılları arasında Sabancı Holding’de İK Uzmanı olarak görev yaptıktan sonra Aksigorta’ya geçmiş ve İK Müdürlüğü görevini yürütmüştür. Kariyerine 2011-2015 yılları arasında Coca-Cola İçecek şirketinde Yetenek Yönetimi Müdürü ve İK İş Ortaklığı görevleri ile devam eden Seval Kor, 2015’te Borusan Holding’e İK Direktörü olarak geçmiş ve 2018 senesine kadar bu görevi yürütmüştür. 2018 yılında yeniden Sabancı Topluluğu’na katılan Seval Kor, halen Sabancı Holding İK Direktörlüğü görevini yürütmektedir.
Burcu Civelek Yüce
Yönetim Kurulu Üyesi
(Ocak 2022’den itibaren)
Burcu Civelek Yüce, 2006 yılında katıldığı Akbank’ta sırasıyla Strateji Bölüm Başkanı, İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı ve Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Ocak 2022’den bu yana Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam etmektedir. Akbank’a katılmadan önce, uluslararası yönetim danışmanlığı ve teknoloji şirketlerinde çalışmıştır. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’ni ve Executive MBA programlarını birincilikle tamamlamış, Harvard Business School ve Koç Üniversitesi’nde çeşitli eğitimlere katılmıştır. Yüce, Aköde Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri’nin Yönetim Kurulu Başkanı, Akbank AG Gözetim Kurulu Üyesi, Ak Yatırım ve Sabancı DX Yönetim Kurulu Üyesi’dir.
Hüseyin Gürer
Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
(Mart 2021’den beri)
1961 doğumlu olan Hüseyin Gürer, İzmir Ege Üniversitesi’nden lisans derecesi ve Ankara Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü’nden yüksek lisans derecesine sahiptir. Gürer, kariyerine 1986 yılında Deloitte Türkiye’de başlamış ve 1989-1990’da Deloitte Londra ofisinde denetçi olarak çalışmıştır. Denetim Bölümü Başkanlığı dâhil olmak üzere çeşitli roller üstlenen Gürer, 2007 yılında Deloitte Türkiye firmasının CEO’su seçilmiştir. Deloitte Türkiye’yi 2016 yılına kadar dokuz yıl boyunca CEO olarak yönetmiş; firmadan emekli olduktan sonra ise Türk şirketlerine danışmanlık hizmeti vermeye başlamıştır. Gürer, Deloitte Türkiye’deki kariyeri boyunca, Maliye Bakanlığı ve meslek örgütlerinin liderliğindeki gruplarla çalışarak Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarının Türkiye’de uygulanması girişimlerinde öne çıkmıştır. Daha sonra, denetim ve kurumsal yönetim standartlarının geliştirilmesi ve anlaşılmasını desteklemek için benzer şekilde kamu kurumları ve ilgili derneklerle birlikte çalışmıştır. Gürer, bir dönem Yabancı Sermaye Derneğinin (YASED) Denetim Komitesi üyesi olarak görev yapmıştır. Mayıs 2018’de Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu’na katılan Gürer, Denetim ve Risk Komitesi Başkanlığını yürütmektedir.
Lütfiye Yeşim Uçtum
Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
(Ekim 2018’den itibaren)
Profesyonel kariyerine 1986 yılında Ernst & Young bünyesinde başlayan Lütfiye Yeşim Uçtum, firmanın hem Türkiye hem Amerika ofislerinde görev aldıktan sonra sırasıyla Strateji Menkul Değerler’de Genel Müdürlük, Yapı Kredi Yatırım Menkul Değerler ve Koçbank’ta Genel Müdür Yardımcılığı, Koç Holding’de Finansman Grubu Koordinatörlüğü görevlerini üstlenmiştir. 2012 yılından itibaren Burçelik, Aviva Sigorta, Marshall Boya ve en son da 2016-2018 yılları arasında HSBC Bank olmak üzere çeşitli kurumlarda Bağımsız Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeliği ile Denetim ve Kurumsal Yönetim Komiteleri Başkan ve Üyeliği görevlerini üstlenen Uçtum, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi Bölümü mezunudur. Aynı zamanda CPA lisans sahibi olan Uçtum, Yönetim Kurulu kararı ile Ekim 2018’den itibaren Aksigorta Bağımsız Yönetim Kurulu üyesi olarak atanmış; bununla birlikte kendisine Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanlığı, Riskin Erken Saptanması Komitesi Başkanlığı ve Denetim’den Sorumlu Komite Üyeliği görevleri de verilmiştir.
Uğur Gülen
Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
(Mayıs 2009’dan itibaren)
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde lisans eğitimi görmüş ve aynı bölümde yüksek lisansını tamamlamıştır. 1991 yılında çalışma hayatına başlayan Gülen; Interbank, Denizbank, Ak Internet ve MNG Bank’ta çeşitli pozisyonlarda görev almıştır. 2004-2009 yılları arasında Ak Emeklilik ile AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş.’de Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Mayıs 2009’dan itibaren Aksigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Sayın Gülen, Eylül 2023 itibarıyla Türkiye Sigortalar Birliği (TSB) Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de yürütmektedir.
Bağımsızlık Beyanları
Aksigorta A.Ş. (Şirket) Yönetim Kurulu’nda, ilgili mevzuat, Şirket Esas Sözleşmesi ve Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği (II-17.1) ekinde yer alan Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde belirtilen kriterler çerçevesinde “bağımsız üye” olarak görev yapmaya aday olduğumu, bu kapsamda;
a) Şirket, Şirket’in yönetim kontrolü ya da önemli derecede etki sahibi olduğu ortaklıklar ile Şirket’in yönetim kontrolünü elinde bulunduran veya Şirket’te önemli derecede etki sahibi olan ortaklar ve bu ortakların yönetim kontrolüne sahip olduğu tüzel kişiler ile şahsım, eşim ve ikinci dereceye kadar kan ve sıhri hısımlarım arasında; son beş yıl içinde önemli görev ve sorumluluklar üstlenecek yönetici pozisyonunda istihdam ilişkisinin bulunmadığını, sermaye veya oy haklarının veya imtiyazlı payların %5’inden fazlasına birlikte veya tek başıma sahip olmadığımı ya da önemli nitelikte ticari ilişkinin bulunmadığını,
b) Son beş yıl içerisinde, başta Şirket’in denetimi (vergi denetimi, kanuni denetim, iç denetim de dahil), derecelendirilmesi ve danışmanlığı olmak üzere, yapılan anlaşmalar çerçevesinde Şirket’in önemli ölçüde hizmet veya ürün satın aldığı veya sattığı şirketlerde, hizmet veya ürün satın alındığı veya satıldığı dönemlerde, ortak (%5 ve üzeri), önemli görev ve sorumluluklar üstlenecek yönetici pozisyonunda çalışan veya yönetim kurulu üyesi olmadığımı,
c) Bağımsız yönetim kurulu üyesi olmam sebebiyle üstleneceğim görevleri gereği gibi yerine getirecek mesleki eğitim, bilgi ve tecrübeye sahip olduğumu,
d) Bağlı olunan mevzuata uygun olması şartıyla, üniversite öğretim üyeliği hariç, halen/üye olarak seçildikten sonra kamu kurum ve kuruluşlarında tam zamanlı çalışmadığımı/çalışmayacağımı,
e) 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’na göre Türkiye’de yerleşik olduğumu,
f) Şirket faaliyetlerine olumlu katkılarda bulunabilecek, Şirket ile pay sahipleri arasındaki çıkar çatışmalarında tarafsızlığımı koruyabilecek, menfaat sahiplerinin haklarını dikkate alarak özgürce karar verebilecek güçlü etik standartlara, mesleki itibara ve tecrübeye sahip olduğumu,
g) Şirket faaliyetlerinin işleyişini takip edebilecek ve üstlendiğim görevlerin gereklerini tam olarak yerine getirebilecek ölçüde Şirket işlerine zaman ayıracağımı,
h) Şirket’in yönetim kurulunda son on yıl içerisinde altı yıldan fazla yönetim kurulu üyeliği yapmadığımı,
j) Şirket’in veya Şirket’in yönetim kontrolünü elinde bulunduran ortakların yönetim kontrolüne sahip olduğu şirketlerin üçten fazlasında ve toplamda borsada işlem gören şirketlerin beşten fazlasında bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak görev almadığımı/almayacağımı,
i) Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçilen tüzel kişi adına tescil ve ilan edilmemiş olduğumu, kabul ve beyan ederim.
Sahip olduğum bilgiler ışığında yukarıdaki beyanlarımın doğru olduğunu Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Şirket’in pay sahipleri ve diğer tüm menfaat sahiplerinin bilgilerine sunarım.
Hüseyin Gürer
Aksigorta A.Ş. (Şirket) Yönetim Kurulu’nda, ilgili mevzuat, Şirket Esas Sözleşmesi ve Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği (II-17.1) ekinde yer alan Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde belirtilen kriterler çerçevesinde “bağımsız üye” olarak görev yapmaya aday olduğumu, bu kapsamda;
a) Şirket, Şirket’in yönetim kontrolü ya da önemli derecede etki sahibi olduğu ortaklıklar ile Şirket’in yönetim kontrolünü elinde bulunduran veya Şirket’te önemli derecede etki sahibi olan ortaklar ve bu ortakların yönetim kontrolüne sahip olduğu tüzel kişiler ile şahsım, eşim ve ikinci dereceye kadar kan ve sıhri hısımlarım arasında; son beş yıl içinde önemli görev ve sorumluluklar üstlenecek yönetici pozisyonunda istihdam ilişkisinin bulunmadığını, sermaye veya oy haklarının veya imtiyazlı payların %5’inden fazlasına birlikte veya tek başıma sahip olmadığımı ya da önemli nitelikte ticari ilişkinin bulunmadığını,
b) Son beş yıl içerisinde, başta Şirket’in denetimi (vergi denetimi, kanuni denetim, iç denetim de dahil), derecelendirilmesi ve danışmanlığı olmak üzere, yapılan anlaşmalar çerçevesinde Şirket’in önemli ölçüde hizmet veya ürün satın aldığı veya sattığı şirketlerde, hizmet veya ürün satın alındığı veya satıldığı dönemlerde, ortak (%5 ve üzeri), önemli görev ve sorumluluklar üstlenecek yönetici pozisyonunda çalışan veya yönetim kurulu üyesi olmadığımı,
c) Bağımsız yönetim kurulu üyesi olmam sebebiyle üstleneceğim görevleri gereği gibi yerine getirecek mesleki eğitim, bilgi ve tecrübeye sahip olduğumu,
d) Bağlı olunan mevzuata uygun olması şartıyla, üniversite öğretim üyeliği hariç, halen/üye olarak seçildikten sonra kamu kurum ve kuruluşlarında tam zamanlı çalışmadığımı/çalışmayacağımı,
e) 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’na göre Türkiye’de yerleşik olduğumu,
f) Şirket faaliyetlerine olumlu katkılarda bulunabilecek, Şirket ile pay sahipleri arasındaki çıkar çatışmalarında tarafsızlığımı koruyabilecek, menfaat sahiplerinin haklarını dikkate alarak özgürce karar verebilecek güçlü etik standartlara, mesleki itibara ve tecrübeye sahip olduğumu,
g) Şirket faaliyetlerinin işleyişini takip edebilecek ve üstlendiğim görevlerin gereklerini tam olarak yerine getirebilecek ölçüde Şirket işlerine zaman ayıracağımı,
h) Şirket’in yönetim kurulunda son on yıl içerisinde altı yıldan fazla yönetim kurulu üyeliği yapmadığımı,
j) Şirket’in veya Şirket’in yönetim kontrolünü elinde bulunduran ortakların yönetim kontrolüne sahip olduğu şirketlerin üçten fazlasında ve toplamda borsada işlem gören şirketlerin beşten fazlasında bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak görev almadığımı/almayacağımı,
i) Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçilen tüzel kişi adına tescil ve ilan edilmemiş olduğumu, kabul ve beyan ederim.
Sahip olduğum bilgiler ışığında yukarıdaki beyanlarımın doğru olduğunu Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Şirket’in pay sahipleri ve diğer tüm menfaat sahiplerinin bilgilerine sunarım.
Lütfiye Yeşim Uçtum
Denetim Komitesi
Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmaktan sorumlu olan Denetim Komitesi, iç sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin işleyişini, yeterliliğini gözetmekle görevlidir.
Hüseyin Gürer
Denetim Komitesi Başkanı
(Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi)
Lütfiye Yeşim Uçtum
Üye
(Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi)
Kurumsal Yönetim Komitesi
Yönetim Kurulu’nun görev ve sorumluluklarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesi amacıyla Kurumsal Yönetim Komitesi oluşturulmuştur. Kurumsal Yönetim, Aksigorta A.Ş.’nin SPK tarafından belirlenen Kurumsal Yönetim İlkelerine uygun şekilde etik değerlere dayalı, içeriye ve dışarıya karşı sorumlu, riziko bilinçli, kararlarında saydam ve sorumlu, paydaşlarının menfaatini gözeten, sürdürülebilir başarı hedefli yönetim sürecidir. Kurumsal Yönetim Komitesi’nin amacı, Aksigorta A.Ş.’nin Kurumsal Yönetim İlkelerinin SPK tarafından belirlenen ve diğer uluslararası kabul edilmiş Kurumsal Yönetim İlkelerine uyum sağlamak amacıyla Aksigorta A.Ş. Yönetim Kurulu’na önerilerde bulunmak ve bu ilkelerin hayata geçirilmesi ile uygulamasını teminen tavsiyeler oluşturmak, Şirket’in bu ilkelere uyumunu izlemek ve bu konularda iyileştirme çalışmalarında bulunmaktır. Aday Gösterme Komitesi ve Ücret Komitesi görevleri de Kurumsal Yönetim Komitesi tarafından yerine getirilmektedir.
Lütfiye Yeşim Uçtum
Kurumsal Yönetim Komitesi BaşkanıOsman Akkoca
ÜyeEmmanuel Van Grimbergen
ÜyeBurak Yüzgül
ÜyeRiskin Erken Saptanması Komitesi
Komite, Aksigorta A.Ş.’nin varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek stratejik, operasyonel, finansal her türlü riskin erken teşhisi, bunun için gerekli önlemler ile çarelerin uygulanması ve riskin yönetilmesi amacıyla, Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuştur.
Lütfiye Yeşim Uçtum
Riskin Erken Saptanması Komitesi BaşkanEmmanuel Van Grimbergen
ÜyeHüseyin Gürer
ÜyeAyşe Sibel Öztep Oymacı
Üyeİcra Kurulu
Uğur Gülen
Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür
(Mayıs 2009’dan itibaren)
1991 yılında çalışma hayatına başlayan Uğur Gülen; Interbank, Denizbank, Ak Internet ve MNG Bank’ta çeşitli pozisyonlarda görev almıştır. 2004-2009 yılları arasında Genel Müdür Yardımcısı olarak, Akemeklilik ve AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş.’de görev yapmıştır. Mayıs 2009’dan itibaren Aksigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmaktadır. Uğur Gülen, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde lisans eğitimi görmüş olup, aynı bölümde yüksek lisansını tamamlamıştır. Sayın Gülen, Eylül 2023 itibarıyla Türkiye Sigortalar Birliği (TSB) Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de yürütmektedir.
Zeren Zeynep Eröktem Bal
Genel Müdür Yardımcısı - Mali İşler
(Mayıs 2023’ten itibaren)
Zeynep Eröktem, İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü’nden mezun olmuş, akabinde Boğaziçi Üniversitesi, Ekonomi ve Finans Yüksek Lisans programını tamamlamıştır. Kariyerine 2005 yılında bağımsız dış denetim alanında başlamıştır. 2007-2009 yılları arasında kurumsal finansman danışmanlığı alanında çalışmıştır. 2010 yılından itibaren H.Ö. Sabancı Holding’de Perakende ve Sigorta Grup Başkanlığı’nda Finansal Analist ve akabinde Finans Müdürü görevlerini yürütmüştür. Ocak 2020 itibari ile Mali Kontrol Grup Müdürü olarak Aksigorta’ya katılmış ve Mayıs 2023 itibarıyla Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı görevini sürdürmektedir.
Osman Akkoca
Genel Müdür Yardımcısı - Acenteler ve Banka Sigortacılığı
(Mayıs 2023’ten itibaren)
Osman Akkoca, İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği Bölümü mezunudur. Profesyonel kariyerine 1999 yılında Sümerbank’ta Müfettiş Yardımcısı olarak başlamış; 2003-2005 yılları arasında çeşitli yönetsel pozisyonlarda çalıştıktan sonra 2005-2007 yılları arasında Avivasa’da Müfettiş olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Aksigorta ailesine katılan Akkoca, 2007-2010 yılları arasında İç Kontrol ve Uyum Müdür Yardımcısı, 2010-2011 yılları arasında Risk Yönetimi Müdürü ve 2011-2017 yılları arasında Mali Kontrol Müdürü olarak görev almıştır. Ocak 2017’den itibaren de Mali İşler’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Mayıs 2023’den itibaren Acenteler ve Banka Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütmektedir.
Tolga Okan Tezbaşaran
Genel Müdür Yardımcısı - Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri
Yönetimi
(Mayıs 2023’ten itibaren)
Tolga Okan Tezbaşaran, profesyonel iş yaşamında Halk Yaşam Sigorta bünyesinde ve Yapı Kredi Emeklilik’te Bölge Müdürlüğü yapmıştır. Daha sonra Yapı Kredi Sigorta’da Bölge Müdürü ve Grup Başkanı olarak çalışmıştır. 2011 yılında Zurich Sigorta’ya katılan Tezbaşaran, Bireysel ve Küçük İşletme Segment Grubu Genel Müdür Yardımcılığı ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini üstlenmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği bölümü 1993 yılı mezunudur. Aksigorta’daki görevine Kasım 2016 tarihinde Bireysel Banka Sigortacılığı ve Sağlık Genel Müdür Yardımcısı olarak başlamıştır. Mayıs 2023 tarihinden itibaren Bireysel Ürün, Teknik ve Müşteri Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı olarak devam etmektedir.
Soner Akkaya
Genel Müdür Yardımcısı - Hasar ve Hukuk
(Ocak 2022’den itibaren)
Soner Akkaya, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü mezunudur. 1998-2002 yılları arasında İnterbank’ta Müfettiş, 2003-2005 yılları arasında Tekfenbank’ta Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2005-2011 yılları arasında da Sabancı Holding’de Denetim Müdürü olarak görev yapmıştır. 2011 yılından 2017 yılına kadar Aksigorta’da İç Denetim Başkanı olarak görev alan Akkaya, Ocak 2017’den itibaren Hasar ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Ocak 2022’den itibaren de Hasar ve Hukuk Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütmektedir.
Burak Yüzgül
Genel Müdür Yardımcısı - İnsan Kaynakları ve
Sürdürülebilirlik
(Nisan 2022’den itibaren)
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nü tamamlayan Burak Yüzgül, profesyonel iş hayatına 2002 yılında Eczacıbaşı Baxter’de İnsan Kaynakları Departmanı’nda başlamıştır. 2007 yılında AgeSA ailesine katıldıktan sonra İnsan Kaynakları Departmanı’nın farklı kademelerinde görev alarak 1 Nisan 2015 tarihinde İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı ve AgeSA İcra Kurulu Üyesi olarak atanmıştır. Burak Yüzgül, AgeSA’daki görevine ek olarak Nisan 2022 tarihinden itibaren Aksigorta İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı görevini de yürütmektedir. Burak Yüzgül çeşitli sivil toplum kuruluşlarında yönetim kurulu üyeliği yapmaktadır. Yüzgül’ün 20 yıllık iş deneyimi bulunmaktadır.
Kaan Konak
Genel Müdür Yardımcısı - Teknoloji ve
Operasyonel Mükemmellik
(Ocak 2022’den itibaren)
Kaan Konak, 2005 yılında Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini tamamlamıştır. Kariyerine 2006 yılında E.C.A şirketinde Satış ve Sistem Geliştirme Uzman Yardımcısı olarak başlamıştır. 2007 yılında Zurich Sigorta’da Süreç ve Proje Yönetimi Müdür Yardımcısı ve 2014-2015 yılları arasında ise Proje Müdürü pozisyonunda çalışmıştır. Aksigorta kariyeri Nisan 2015’te Teknoloji, Dijital ve Bireysel Teknik fonksiyonunda başlayan Kaan Konak, o tarihten bugüne Yönetişim ve Servis Yönetimi Bölüm Müdürü pozisyonunda görev yapmıştır. 2017 yılından beri Yeni Nesil Teknoloji Platform Liderliğini yönetmekte olup, 2019 ve 2020 yıllarında Ageas Leadership Programı’na dâhil olmuştur. 2021 yılından itibaren mevcut görevine ek olarak Ageas IT Digital Transformation sponsorluğunu yürütmektedir.
Deniz Ceylan
Genel Müdür Yardımcısı - Kurumsal Teknik
ve Reasürans
(Mayıs 2023’ten itibaren)
Deniz Ceylan 1998 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi Makina Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuş, 2002-2004 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi’nde Finans ve İnsan Kaynakları alanında MBA programını tamamlamıştır. Sabancı Holding’e 2008-2010 yılları arasında katılan Ceylan, Risk Yönetim Müdürü olarak görev yapmış, takiben 2010- 2016 yılları arasında Aksigorta’da Reasürans Bölüm Müdürü görevini sürdürmüştür. 2016’dan bu yana Marsh McLennan şirketinde Plasman ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görevini yürüttükten sonra, 7 Kasım 2022 tarihi itibarıyla tekrar Aksigorta’ya Reasürans ve Stratejik İşbirlikleri Fonksiyonu Genel Müdür Yardımcısı olarak atanmıştır ve Mayıs 2023’ten itibaren Kurumsal Teknik ve Reasürans fonksiyonu Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam etmektedir.
Elif Horasan
Strateji ve Bireysel Bankasürans
İş Geliştirme Direktörü
(Kasım 2022’den itibaren)
Elif Horasan 2005 yılında İstanbul Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nden mezun olmuş, akabinde Almanya’da Frankfurt Goethe University, Goethe Business School’da MBA programını tamamlamıştır. Aksigorta’ya 2017 yılında Mali Kontrol Bölüm Müdürü olarak katılan Elif Horasan, öncesinde Deloitte şirketinde Şirket Satın Alma ve Birleşmeleri Müdürü olarak çalışmış, takiben Sabancı Holding’de Perakende ve Sigorta Grup Başkanlığı’nda Strateji Müdürlüğü görevini yürütmüştür. 01 Ocak 2020 tarihi itibarıyla Aksigorta’da Strateji ve Dijital Kanallar Bölüm Müdürlüğü görevini üstlenen Horasan, Kasım 2022 tarihinde Strateji ve Bireysel Bankasürans İş Geliştirme Fonksiyonu Direktörü olarak atanmıştır.
Mustafa Erdoğan
Kurumsal Satış Direktörü
(Mayıs 2023’ten itibaren)
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nü tamamlayan Mustafa Erdoğan, profesyonel iş hayatına 2001 yılında Yapı Kredi Sigorta Teknik Müdürlük’te başlamıştır. 2006 yılında Aksigorta ailesine katıldıktan sonra teknik ve satış birimlerinde farklı görevlerde bulunan Mustafa Erdoğan, 2011-2016 yılları arasında Kurumsal Satış Müdür Yardımcılığı, 2016-2023 yılları arasında Kurumsal Satış Bölüm Müdürü ve Mayıs 2023 itibarıyla Kurumsal Satış Direktörü olarak görev yapmaktadır.
Kurumsal Yönetim ve Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Raporu
BÖLÜM I- KURUMSAL YÖNETİM
1. Kurumsal Yönetim Yaklaşımı
Aksigorta, kurumsal yönetimin Şeffaflık, Adillik, Sorumluluk ve Hesap Verebilirliğe dayalı 4 ana prensibine uymayı kendisine ilke edinmiş ve iyi kurumsal yönetim uygulamalarının, günümüz ekonomilerinde sürdürülebilir temelli bir büyüme için bir zorunluluk olduğunu idrak etmiştir.
Sabancı Holding ve Ageas iş birliği çatısı altında faaliyetlerini sürdüren ve payları Borsa İstanbul Yıldız Pazar ile Borsa İstanbul’da işlem gören Aksigorta, yönetim yaklaşımını bu prensipleri merkezine alarak şekillendirmekte ve dünyadaki iyi uygulamaları rehber edinerek her yıl kurumsal yönetim uygulamalarını geliştirmektedir.
2. Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Durumu
Aksigorta, ülkemizde kurumsal yönetim uygulamalarının düzenlenmesinden ve denetlenmesinden sorumlu düzenleyici kuruluş olan Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-17.1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği’ne (Tebliğ) ekli Kurumsal Yönetim İlkelerinde yer alan ve payları borsada işlem gören halka açık şirketler bakımından uygulanması zorunlu tutulan 26 adet ilkenin tamamına istisnasız uyum sağlamış vaziyettedir.
Aksigorta, Tebliğ gereği uyulması zorunlu olmayan 42 adet ilkenin 31’ine tam uyum sağlarken, bunlardan 2’sine kısmi uyum sağlayabilmiş ve 4’üne ise hiç uyum sağlayamamıştır. Geriye kalan 5 ilkenin kapsamına giren işlemler 2023 yılında gerçekleşmemiş olduğundan, bu 5 ilkenin ilgisiz olduğu tespit edilmiş ve uyum durumu değerlendirilememiştir.
Aksigorta, başta pay sahipleri olmak üzere tüm menfaat sahiplerinin yararını gözeterek, 2023 yılında da söz konusu zorunlu ilkelere uyum durumunu iyileştirme çalışmalarına da devam etmiştir. Ancak zorunlu olmayan ilkelerin bir kısmında uygulamada yaşanan zorluklar, bazı ilkelere uyum konusunda uluslararası platformda ve ülkemizde devam eden tartışmalar, bazı ilkelerin ise Şirket ve piyasanın yapısı itibarıyla örtüşmemesi gibi nedenlerden dolayı henüz tam uyum sağlanamamıştır. Konuyla ilgili gelişmeler izlenmekte olup uyuma yönelik çalışmalar devam etmektedir.
2023 yılı içerisinde Şirket, mevzuat gereği yatırımcılara ve analistlere yatırım kararlarını etkileyecek önemdeki tüm bilgilerin zamanında, şeffaf, istikrarlı ve düzenli bir şekilde ve eş anlı olarak iletilmesi için gerekli kamu bilgilendirmelerini yapıp, Yatırımcı İlişkileri internet sitesini düzenli olarak güncellemiş ve yatırımcılar ve analistler ile iletişimin sürekli ve en iyi şekilde sağlanmasını teminen yatırımcı toplantılarına ve konferanslara katılmıştır. Mevzuat ile ilgili gelişmeler yakinen takip edilerek, gerekli aksiyonlar alınmıştır.
Önümüzdeki dönemde de İlkelere uyum için mevzuattaki gelişmeler ve uygulamalar dikkate alınarak gerekli çalışmalar sürdürülecektir.
2.1. Kısmi uyum sağlanan ilkeler, tam uyumun sağlanamamış olmasının gerekçeleri ile, aşağıda özetlenmektedir:
4.2.8. Yönetim Kurulunun üyelerinin görevleri esnasındaki kusurları ile şirkette sebep olacakları zarara ilişkin olarak şirket sermayesinin %25’ini aşan bir bedelle sigorta edilir ve bu husus KAP ’ta açıklanır.
Aksigorta’nın Yönetim Kurulu Üyelerini ve yöneticilerini kapsayan bir yönetici sorumluluk sigortası bulunmaktadır. Teminat tutarı Şirket sermayesinin %25’inden daha düşük olmakla beraber, öngörülen makul risk seviyesini karşılamaktadır.
4.6.5. Yönetim Kurulu Üyelerine ve idari sorumluluğu bulunan yöneticilere verilen ücretler ile sağlanan diğer tüm menfaatler, yıllık faaliyet raporu vasıtasıyla kamuya açıklanır. Kişi bazında açıklama yapılması esastır.
Yönetim Kurulu Üyelerine verilen ücretler Genel Kurul tarafından belirlendiğinden kişi bazında açıklama yapılmaktadır. Üst düzey yöneticilere yapılan ödemeler ise finansal tablo dipnotlarımızda toplu bir biçimde kamuya açıklanmaktadır. Yöneticilere yapılan ödemeler performans kriterleri dikkate alınarak ücret politikalarıyla uyumlu olarak yapılmıştır. Bu bilgiler, kişisel bilgi niteliğinde olması nedeniyle, kişi bazında açıklanamamaktadır.
2.2. Hiç uyum sağlanamayan ilkeler, bu durumun gerekçeleri ile aşağıda özetlenmektedir:
1.5.2. Azlık hakları, esas sözleşme ile sermayenin yirmide birinden daha düşük bir orana sahip olanlara da tanınabilir. Azlık haklarının kapsamı esas sözleşmede düzenlenerek genişletilebilir.
Azlık hakları ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlenmekte olup, Esas Sözleşme ‘de azlık haklarının genişletilmesine ilişkin özel bir düzenleme bulunmamaktadır.
3.2.2. Menfaat sahipleri bakımından sonuç doğuran önemli kararlarda menfaat sahiplerinin görüşlerini almak üzere anket/konsültasyon gibi yöntemler uygulanmıştır.
Menfaat sahipleri bakımından sonuç doğuran önemli kararlarda menfaat sahiplerinin görüşlerini almak üzere anket/konsültasyon gibi yöntemler uygulanmamaktadır.
4.4.7. Yönetim Kurulu Üyelerinin şirket dışında başka görevler alması sınırlandırılmıştır. Yönetim Kurulu Üyelerinin şirket dışında aldığı görevler genel kurul toplantısında pay sahiplerinin bilgisine sunulmuştur.
Şirketimizin Yönetim Kurulu Üyelerinin şirket dışında görevler alması sınırlandırılmamıştır. Yönetim Kurulu Üyelerimizin şirketimiz dışında aldıkları görevleri de içeren özgeçmiş bilgileri şirketimizin kurumsal internet sayfasında yer almaktadır.
4.5.5. Her bir yönetim kurulu üyesi sadece bir komitede görev almaktadır.
Hem ilgili alanlarda sahip oldukları yerel ve uluslararası tecrübelerden faydalanmak amacıyla hem de komite üyelerinden beklenen niteliklere sahip olmaları nedeniyle, Yönetim Kurulu Üyelerimiz, birden fazla komitede üye olabilmektedir. 10 üyesi bulundan yönetim kurulu üyelerinden biri üç, iki tanesi ise iki farklı komitede görev almaktadır. 2.3. 2023 yılında anılan kapsama giren işlem gerçekleştirilmediğinden ilgisiz olduğu değerlendirilen ilkeler ise aşağıdaki gibidir:
1.3.7. İmtiyazlı bir şekilde ortaklık bilgilerine ulaşma imkânı olan kimseler, kendileri adına ortaklığın faaliyet konusu kapsamında yaptıkları işlemler hakkında genel kurulda bilgi verilmesini teminen gündeme eklenmek üzere yönetim kurulunu bilgilendirir.
1.4.3. Şirket, beraberinde hakimiyet ilişkisini de getiren karşılıklı iştirak ilişkisi içerisinde bulunduğu herhangi bir ortaklığın Genel Kurul’unda oy haklarını kullanmamıştır.
3.3.8. Şirket, dernek kurma özgürlüğünü ve toplu iş sözleşmesi hakkının etkin bir biçimde tanınmasını desteklemektedir.
4.4.3. Toplantıya katılamayan ancak görüşlerini yazılı olarak yönetim kuruluna bildiren üyenin görüşleri diğer üyelerin bilgisine sunulur.
4.5.7. Komiteler, faaliyetleriyle ilgili olarak ihtiyaç gördükleri konularda bağımsız uzman görüşlerinden yararlanır. Komitelerin ihtiyaç duydukları danışmanlık hizmetlerinin bedeli şirket tarafından karşılanır. Ancak bu durumda hizmet alınan kişi/kuruluş hakkında bilgi ile bu kişi/kuruluşun şirket ile herhangi bir ilişkisinin olup olmadığı hususundaki bilgiye faaliyet raporunda yer verilir.
Söz konusu zorunlu olmayan ilkelere gerek uygulamada yaşanan zorluklar gerek bu ilkelerin uygulanmasına ilişkin uluslararası platformlarda ve ülkemizde devam eden tartışmalar ve gerekse Şirket ve piyasa uygulamaları itibarıyla uyum sağlanmasının Şirket çıkar ve menfaatleri ile örtüşmemesi nedeniyle 2023 yılında tam uyum sağlanamamıştır. Aksigorta’nın kurumsal yönetime verdiği değer ve önem sayesinde konuyla ilgili gelişmeler yakından takip edilmekte ve söz konusu ilkelere tam uyum sağlanmasına yönelik çalışmalar tüm hızıyla sürdürülmektedir.
Sermaye Piyasası Kurulu’nun 10.01.2019 tarih ve 2/49 sayılı Kararı uyarınca hazırlanan ve Şirketimiz Yönetim Kurulu tarafından onaylanan 2023 yılına ait Kurumsal Yönetim Uyum Raporu (URF) ve Kurumsal Yönetim Bilgi Formu (KYBF) sırasıyla www.aksigorta.com.tr adreslerinde kamuoyunun erişimine açık tutulmaktadır.
3. Yatırımcı İlişkileri Faaliyetleri
2023 yılı içerisinde de Aksigorta, mevzuat gereği yatırımcılara ve analistlerin karar vermelerine yardımcı olacak ölçüde, yatırım kararlarını etkileyecek önemdeki tüm bilgi ve gelişmelerin şeffaf, zamanında, doğru, tam, dolaysız, anlaşılabilir, yeterli ve düzenli bir şekilde ve tüm piyasa katılımcılarına eş anlı olarak iletilmesi için gerekli bilgilendirmelerin yapılmasına gereken hassasiyeti göstermiştir.
Bu amaçla, hem Kamuyu Aydınlatma Platformu’nu (KAP) hem de resmi internet sitesi olan www.aksigorta.com.tr’de yer alan Yatırımcı İlişkileri sayfasını düzenli olarak güncellemiş; yatırımcılar ve analistler ile iletişimin sürekli ve en iyi şekilde sağlanmasını teminen yatırımcı toplantılarına ve konferanslara katılım sergilemiştir. 2023 yılında 45 adet kurumsal yatırımcı/analist ile görüşülmüştür.
Aksigorta’nın yatırım danışmanlığı ve derecelendirme gibi hizmet aldığı kurumlarla arasında çıkar çatışmasına sebebiyet verecek herhangi bir husus ile karşılaşılmamıştır.
Aksigorta’nın yatırımcı ilişkileri faaliyetlerinin yürütülmesinde görev alan yönetici ve çalışanların adı soyadı, ünvan, görev ve lisans bilgilerine aşağıda yer verilmiştir:
Osman Akkoca, Genel Müdür Yardımcısı, Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı, Kurumsal Yönetim Derecelendirme Lisansı
Zeynep Eröktem, Genel Müdür Yardımcısı
4. Mevzuat Değişikliklerinin ve Yasal Süreçlerin Takibi
2023 yılında, Aksigorta’nın faaliyetlerini önemli derecede etkileyebilecek bir mevzuat değişikliği yaşanmamıştır. Ancak, 2023 yılında Sermaye Piyasası Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu ile vergi mevzuatında yapılan değişikliklerin Şirket’e olan potansiyel etkileri detaylı olarak analiz edilmiştir.
Bununla birlikte, söz konusu mevzuat değişikliklerinin Aksigorta‘nın menfaatlerine ve ülke ekonomisi ile piyasalarımızın gelişimine olan faydalarının artırılması amacıyla başta Türkiye Sigorta Birliği nezdindeki çalışmalara katılım sağlanmış ve ilgili kurum ve kuruluşlar ile yakın iş birliği gerçekleştirilmiştir. “Bambaşka” sloganıyla ülkemizin çıkarları ile Aksigorta menfaatleri bir tutularak mali mevzuattaki değişikliklere önemli katkılar sağlanmıştır.
Aksigorta’yı ilgilendiren mevzuat gelişmeleri her yıl olduğu gibi 2023 yılında da yakından takip edilerek, gerekli aksiyonlar zamanında alınmıştır.
Son olarak, 2023 yılında Aksigorta’nın mali durumunu ve faaliyetlerini etkileyebilecek büyüklükte Şirket aleyhine açılmış herhangi bir dava bulunmamaktadır. Ayrıca, mevzuat hükümlerine aykırı uygulamalar nedeniyle Aksigorta tüzel kişiliği, Yönetim Kurulu Üyeleri ve Şirket Yönetimi hakkında herhangi idari veya adli bir yaptırım ile karşılaşılmamıştır.
BÖLÜM II- YÖNETİM KURULU
1. Yönetim Kurulu’nun Yapısı ve Oluşumu
Şirket’in Yönetim Kurulu yapısı, görevi, yönetim hakkı ve temsil yetkileri gibi usul ve esaslar için Şirket Esas Sözleşmesi’nde yer alan hususlar gözetilmektedir.
Şirket, Genel Kurul tarafından Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Mevzuatı hükümleri çerçevesinde seçilen en az 7 en çok 15 üyeden oluşan bir Yönetim Kurulu tarafından idare ve temsil edilebilmektedir.
Yönetim Kurulu Üyeleri’nde aranacak asgari niteliklere Esas Sözleşme ’de yer verilmemiştir. Ancak, Şirket’in Yönetim Kurulu Üyeleri’nin sahip olması gereken özellikleri Kurumsal Yönetim İlkelerinde yer alan ilgili maddeler ile örtüşmektedir. Yönetim Kurulu Üyeleri’nden ikisi, Sermaye Piyasası Kurulu’nun Kurumsal Yönetim İlkelerine ve kurumsal yönetime ilişkin düzenlemelerine göre tespit edilmiş bağımsız üye niteliğini haiz kişiler arasında seçilmiştir. Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri’nin bağımsızlık beyanları atama öncesinde alınmıştır ve bu beyanlar geçerliliğini korumaktadır. İlgili faaliyet dönemi itibarıyla bağımsızlığı ortadan kaldıran herhangi bir durum bulunmamaktadır.
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin görev süresi bir yıldır ve süresi biten üyenin yeniden seçilmesi caizdir. Bir üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde Yönetim Kurulu açılan üyelik için yeni üye seçerek ilk toplantısında Genel Kurul’un onayına sunulmaktadır. Bu üye selefinin kalan süresini tamamlamaktadır.
Yönetim Kurulu Üyeleri’ne Genel Kurul kararı ile Türk Ticaret Kanunu’nun 395. ve 396. maddeleri doğrultusunda işlem yapma hakkı tanınmıştır.
2. Yönetim Kurulu’nun Faaliyet Esasları
Yönetim Kurulu, görevlerini etkin olarak yerine getirebileceği sıklıkta toplanır, faaliyetlerini şeffaf, hesap verebilir, adil ve sorumlu bir şekilde yürütür, bunu yaparken de Şirket’in uzun vadeli çıkarlarını göz önünde bulundurur.
Yönetim Kurulu Üyeleri, toplantıları yönetmesi için her yıl aralarından bir başkan ve başkan bulunmadığı zaman ona vekâlet edecek bir başkan vekili seçerler. Yönetim Kurulu Başkanı, diğer Yönetim Kurulu Üyeleri ve CEO ile görüşerek Yönetim Kurulu toplantılarının gündemini belirler. Tespit edilen gündem ve gündemde yer alan konuların içerikleri Yönetim Kurulu Üyeleri’ne gerekli inceleme ve çalışmaları yapmalarını teminen Yönetim Kurulu Genel Sekreterliği tarafından bir hafta önceden dosya halinde yazılı olarak iletilmektedir. Yönetim Kurulu toplantılarında gündemde yer alan konular açıkça ve her yönü ile tartışılır. Yönetim Kurulu Başkanı, icracı olmayan üyelerin toplantıya etkin katılımını sağlamak için en iyi gayreti göstermekle yükümlüdür.
Toplantı günleri ve gündem başkan veya başkan vekili tarafından düzenlenir.
Yönetim Kurulu ortaklık işleri gerektirdikçe, başkan veya vekillerin çağrısı üzerine toplanır. Toplantı günü Yönetim Kurulu kararı ile de tespit edilebilir. Üyelerden birisinin isteği üzerine, başkan veya vekili, Yönetim Kurulu’nu toplantıya çağırmazsa üyeler de re ’sen çağrı yetkisine haiz olurlar.
Yönetim Kurulu’nun yılda en az dört (4) kez toplanması zorunludur.
Üyelerden birisi fiziki toplanma talebinde bulunmadıkça, Yönetim Kurulu kararlarını, içlerinden birisinin belirli bir hususa ilişkin olarak yaptığı öneriye, diğerlerinin yazılı olurları alınmak suretiyle de alabilir.
Yönetim Kurulu toplantı ve karar nisapları Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabidir.
Şirket Yönetim Kurulu, 01.01.2023- 31.12.2023 tarihleri arasında dört (4) kez toplantı yapmıştır.
Yönetim Kurulu toplantılarında her üyenin 1 oy hakkı bulunup, konular karara bağlanırken oy birliği aranmış ve Kurumsal Yönetim İlkelerine uyulmuştur. Yönetim Kurulu toplantılarına mazereti olmayan üyelerin fiili katılımı sağlanmıştır. 2023 yılında yapılan toplantılarda Yönetim Kurulu Üyeleri tarafından alınan kararlar aleyhinde farklı görüş beyan edilmemiş ve toplantı tutanaklarına bir şerh düşülmemiştir. Ayrıca, alınan kararlara ilişkin olarak Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ilave soruları ve bilgi talepleri olmadığı için zapta geçirilmemiştir. Şirket Yönetim Kurulu Üyeleri, 2023 yılı içinde Şirket ile işlem yapmamış ve aynı faaliyet konularında rekabet edecek girişimlerde bulunmamıştır.
3. Yönetim Kurulu Bünyesinde Oluşturulan Komitelerin Sayı, Yapı ve Bağımsızlığı
Şirket Esas Sözleşmesi’ne göre, Yönetim Kurulu, görev ve sorumluluklarını sağlıklı bir biçimde yerine getirmek üzere, yeterli sayıda sair komite (“Komite”) oluşturur.
Tebliğ’in 4.5.1 no.’lu maddesinde yer alan “Aday Gösterme Komitesi” ve “Ücret Komitesi” yükümlülükleri, “Kurumsal Yönetim Komitesi” tarafından üstlenilmiştir. Yine Tebliğ’in 4.5.5 no.’lu maddesinde “bir Yönetim Kurulu Üyesinin birden fazla komitede yer almaması” tavsiyesine uyulmasına özen gösterilmesine rağmen, komite üyeliğinin gerektirdiği iş uzmanlığı nedeniyle, bir Yönetim Kurulu Üyesi, birden fazla komitede üye olabilmektedir. Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Lütfiye Yeşim Uçtum 3 komitede, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Hüseyin Gürer 2 komitede ve Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Emmanuel Van Grimbergen 2 komitede görev almaktadır.
Kurumsal Yönetim Komitesi
Yönetim Kurulu’nun görev ve sorumluluklarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesi amacıyla Kurumsal Yönetim Komitesi oluşturulmuştur. Kurumsal Yönetim, Aksigorta’nın SPK tarafından belirlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uygun şekilde etik değerlere dayalı, içeriye ve dışarıya karşı sorumlu, riziko bilinçli, kararlarında saydam ve sorumlu, paydaşlarının menfaatini gözeten, sürdürülebilir başarı hedefli yönetim sürecidir. Kurumsal Yönetim Komitesi’nin amacı, Aksigorta’nın kurumsal yönetim ilkelerinin SPK tarafından belirlenen ve diğer uluslararası kabul edilmiş Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uyum sağlamak amacıyla, Aksigorta Yönetim Kurulu’na önerilerde bulunmak ve bu ilkelerin hayata geçirilmesi ile uygulamasını teminen tavsiyeler oluşturmak, Şirket’in bu ilkelere uyumunu izlemek ve bu konularda iyileştirme çalışmalarında bulunmaktır. Kurumsal Yönetim Komitesi 2023 yılında 2 kez toplanmıştır.
Üyeler
- Lütfiye Yeşim Uçtum, Başkan, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi,
- Emmanuel Van Grimbergen, Üye, Yönetim Kurulu Üyesi,
- Osman Akkoca, Üye, Acenteler ve Banka Sigortacılığı Genel Müdür Yardımcısı,
- Burak Yüzgül, Üye, İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı
Riskin Erken Saptanması Komitesi
Şirket’in varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin erken teşhisi, tespit edilen risklerle ilgili gerekli önlemlerin ve çarelerin uygulanması, riskin yönetilmesi amacıyla çalışmalar yapmaktadır. Komite, Yönetim Kurulu’na vereceği raporda durumu değerlendirip varsa tehlikelere işaret etmekte ve çareleri göstermektedir. Rapor, denetçi ile de paylaşılmaktadır. Riskin Erken Saptanması Komitesi 2023 yılında 6 kez toplanmıştır. İç Kontrol ve Risk yönetim sistemleri, yılda en az bir kez gözden geçirilmektedir.
Üyeler
- Lütfiye Yeşim Uçtum, Başkan, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi,
- Hüseyin Gürer, Üye, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi,
- Emmanuel Van Grimbergen, Üye, Yönetim Kurulu Üyesi,
- Ayşe Sibel Öztep Oymacı, Üye
Denetim Komitesi
Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmaktan sorumlu olan Denetim Komitesi, iç sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin işleyişini, yeterliliğini gözetmekle görevlidir. Denetim Komitesi 2023 yılında 4 kez toplanmıştır.
Üyeler
- Hüseyin Gürer, Başkan, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi,
- Lütfiye Yeşim Uçtum, Üye, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi
4. Risk Yönetimi ve İç Kontrol Mekanizması
Aksigorta, her riskin aynı zamanda fırsatları da beraberinde taşıdığı düşüncesinden hareketle “sürdürülebilir büyüme”nin, risklerin etkin bir biçimde belirlenmesi, ölçülmesi ve yönetilmesi suretiyle sağlanacağını öngörmektedir.
Aksigorta’da risk, tehditler kadar fırsatları da içeren bir kavram olarak görülmekte ve bu riskleri en etkin şekilde yönetmek amacıyla, kurumsal risk yönetimi şirkette sürekli ve sistematik bir süreç olarak uygulanmaktadır. Risk kültürünün Şirket genelinde yaygınlaştırılması için çalışılmakta, doğru işin doğru miktarda risk alınarak gerçekleştirilmesi için güvence sağlanmaktadır. Topluluk şirketlerinin karşılaştığı riskler Aksigorta tarafından belirlenen Ana Risk Göstergeleri (Key Risk Indicators-KRI) ile takip edilmektedir. Bu göstergeler sürekli izlenmekte ve dönemsel olarak raporlanmaktadır. Ana Risk Göstergeleri’nin işaret ettiği risklerin yönetilmesi için gerekli aksiyonlar Aksigorta’nın koordinasyonunda yürütülmektedir.
Risk yönetimine verdiği önem sayesinde hissedar değeri yaratmaya 2023 yılında da aralıksız devam eden Aksigorta, sürdürülebilir bir büyüme performansı sergilemiştir.
Aksigorta, güçlü sermayesi ve etkin yönetim anlayışıyla 2023 yılında da faaliyet gösterdiği tüm iş kollarındaki olası riskleri yönetecektir.
Aynı şekilde İç Kontrol Mekanizması, Şirket’in kurulduğu günden beri mevcuttur. İç Kontrol Mekanizması, Denetim Komitesi’nin ihdası ile etkin bir şekilde Yönetim Kurulu tarafından kendilerine verilen görevleri, mevcut Denetim Komitesi İç Tüzüğü çerçevesinde yerine getirmektedir.
5. Şirket’in Stratejik Hedefleri
Şirket Yönetim Kurulu, vizyon ve misyonunu belirleyerek bunu Faaliyet Raporu’nda yazılı bir şekilde ve aynı zamanda www.aksigorta.com.tr adresinde internet sitesinde kamuya açıklamıştır ve Şirket’in uzun vadeli stratejileri de bu temeller üzerine inşa edilmektedir.
Yönetim Kurulu, CEO ve Grup Başkanları ile tartışarak üç yıllık stratejik hedefleri belirler ve her yıl günceller. Hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı her ay sonu alınan yönetici raporları ile takip edilir. Şirket’in hedeflerine ulaşıp ulaşmadığı, sene sonu yapılan performans değerlendirmesinde baz oluşturur.
6. Mali Haklar
Şirket Yönetim Kurulu Üyeleri’ne tanınan her türlü hak, menfaat ve ücretin şekil ve şartları Esas Sözleşme’de tanımlanmıştır. Genel Kurul, Yönetim Kurulu Başkanı ve Üyeleri’ne yapılacak ödemeyi ve huzur hakkını belirlemektedir. Finansal tablo dipnotlarımızda üst düzey yöneticilere yapılan ödemeler kamuya açıklanmaktadır.
2023 yılı içinde Şirket; hiçbir Yönetim Kurulu Üyesine borç vermemiş, kredi kullandırmamış, verilmiş olan borçların ve kredilerin süresini uzatmamış, şartlarını iyileştirmemiş; üçüncü bir kişi aracılığıyla şahsi kredi adı altında kredi kullandırmamış veya lehine kefaletler gibi teminatlar vermemiştir.
BÖLÜM III- SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
1. Sürdürülebilirlik Yaklaşımı
Sürdürülebilir bir yaşam için yeni nesil çözümlerle değerli olanı birlikte korumayı amaç edinen Aksigorta, operasyonel süreçlerinin, ürün ve hizmetlerinin, sosyal, ekonomik ve çevresel boyutlarının değerlendirilmesini iş stratejisinin temel bir parçası haline getirmiştir.
Aksigorta A.Ş., sürdürülebilirliği temel bir çalışma felsefesi olarak benimsemiştir. Bu hedef doğrultusunda Aksigorta, sürdürülebilirlik yaklaşımını çevresel ve sosyal risk yönetimi perspektifiyle hem sigortacılık hem de yatırım süreçlerine entegre etmiştir.
Bu anlamda Aksigorta’nın gerçekleştirdiği projelere değinmek gerekirse;
Dijital güvenlik alanında önemli bir sürdürülebilirlik projesine imza atan Aksigorta, Dijital Güvenlik Platformu sayesinde toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamaktadır. Dijital veriyi çağın en değerli varlığı olarak gören Aksigorta, büyük veri, ileri veri analitiği, siber güvenlik, endüstriyel IoT, robotik iş gücü, yapay zekâ ve blok zinciri gibi yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır.
Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasını destekleyen Aksigorta A.Ş. kadın istihdamının artırılması ve kadın iş gücünün istihdamda kalmasını destekleyici tedbirler almaktadır. Aksigorta, cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarına bir halka daha ekleyerek Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri sözleşmesini imzalamıştır.
Aksigorta, daha yeşil bir dünya için başlattığı “Yeşil Ofis Programı’nı tamamlamıştır. Yaptığı tasarruf ve uygulamalarla doğal kaynakların kullanımını azaltan Aksigorta, WWF Türkiye’den “Yeşil Ofis Belgesi almaya hak kazanmıştır.
Sigorta sektörünün ve paydaşlarının gelişimine katkı sunarak onları kalkınmasına destek olan Aksigorta, “Bambaşka Sigortacılık Akademisi” çatısı altında, sektörün tüm acentelerine sigortacılıktan dijital pazarlamaya, satış yönetiminden muhasebeye birçok konuda ücretsiz online eğitim düzenlemektedir.
Aksigorta hisseleri 2022 yılı Ekim ayında Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’nde işlem görmeye başlamıştır.
2. Sürdürülebilirlik İlkelerine Uyum Durumu
Sermaye Piyasası Kurulu’nun Kurumsal Yönetim Tebliği’nde yapmış olduğu 02.10.2020 tarihli değişiklik doğrultusunda hazırlanan Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Çerçevesi’ne %100 uyumu hedefleyen Aksigorta, geçmiş yıllarda bu alanda yapmış olduğu çalışmalar neticesinde büyük oranda uyumu yakalamıştır. Bununla beraber, Aksigorta, başta pay sahipleri olmak üzere tüm menfaat sahiplerinin yararını gözeterek, 2023 yılında da söz konusu zorunlu ilkelere uyum durumunu iyileştirme çalışmalarına devam etmeyi planlamaktadır.
Diğer taraftan, bu yıl Aksigorta, Tebliğ gereği uyulması zorunlu olmayan 57 adet ilkenin 52’sine tam uyum sağlarken, kalan 5 ilkenin Aksigorta ve iş yapış şekli ile ilgisi bulunmamaktadır. Sermaye Piyasası Kurulu’nun hazırlamış olduğu ve ilk olarak 2022 yılında uygulamaya alınan Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Çerçevesi ile ülkemizde de dünya standartlarında bir sürdürülebilirlik uyum standardı benimsenmiştir.
Diğer taraftan, tam uyumsuz olarak ele alınması gereken hiçbir ilke gözlemlenmemiştir. Bu durum Aksigorta’nın çevresel, sosyal ve yönetim alanlarındaki sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımını daha somut bir biçimde ortaya koymuştur. Söz konusu ilkelere %100 uyum sağlanması amacıyla yürütülen çalışmalara 2024 yılında da devam edilecektir.
2023 yılında Aksigorta’nın Sürdürülebilirlik İlkeleri’ne uyum durumu aşağıdaki tabloda özetlenmiştir:
Tür | Tam Uyum | Kısmi Uyum | Uyumsuz |
---|---|---|---|
Genel | 11 | - | - |
Çevre | 22 | - | - |
Sosyal | 17 | - | - |
Kurumsal Yönetim | 2 | - | - |
Toplam | 52 | - | - |
Sermaye Piyasası Kurulu’nun Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Çerçevesi’nde yer alan ilkelere uyum durumunu gösteren Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Raporu aksigorta. com.tr internet adresinde yer almaktadır.
Aksigorta’nın Kurumsal Yönetim Bilgi Formu (KYBF)’na aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir: www.kap.org.tr/tr/Bildirim/1250169
Aksigorta’nın Kurumsal Yönetim Uyum Raporu (URF)’na aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir: www.kap.org.tr/tr/Bildirim/1250152
Aksigorta’nın Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Raporu’na aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir: https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/1250168