Aksigorta 2019 Faaliyet Raporu
Ödüllerle Taçlanan Başarılar
Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda başlattığı, sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı), IDC tarafından “Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi” (Best IT Cost Efficiency Project of the Year) ödülüne lâyık görülmüştür.
Aksigorta “Senin Kariyerin Senin Aksigortan” sloganı ile kariyer yollarını daha açık, daha net ve daha şeffaf olacak şekilde yeniden dizayn etmiştir.
Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi
Yeni nesil sigortacılık anlayışının merkezine inovasyon ve teknolojiyi yerleştiren; dijital dönüşümle “bambaşka” sigortacılığın sınırlarını zorlayan Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda başlattığı, sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı), IDC tarafından “Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi” (Best IT Cost Efficiency Project of the Year) ödülüne lâyık görülmüştür.
Türkiye’nin En İyi İş Yeri
Aksigorta, insan kaynakları ve yönetim danışmanlığı alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Aon Hewitt’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve iş yeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalar kapsamında, “Türkiye’nin En İyi İş Yeri – Aon Best Employer” ödülünü almıştır. Ödül kapsamında çalışan bağlılığının yanı sıra liderlik, işveren markası ve performans kültürü endekslerine de bakılmaktadır.
Sektörde bu ödülü kazanmış tek şirket olan Aksigorta, çalışanların potansiyellerini yaşamaları ve yansıtmaları, işlerinin en iyileri olmaları için tüm Aksigortalıların, iş birliği içinde çalışarak, sürekli kendilerini geliştirebilecekleri, değişen dünyanın gerekliliklerinin bir adım önünde olabilecekleri, sonuç üretip, kendilerini gerçekleştirerek, sigortacılık işini dönüştüren kişiler olmalarını sağlayacak bir iş ortamı sunmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda karma çalışma grupları ile çalışanlarını dinleyerek, çalışan deneyiminde beklentileri aşmayı hedefleyen projeleri hayata geçiren Aksigorta, eğitim ve gelişim alanında bölümlere ve çalışan segmentlerine özel, uzun vadeli gelişim programları, pratik e-learning ve video eğitimleri tasarlamaktadır. Geleceğin dijital dünyasına yön verecek genç yetenekler için hazırladığı “Management Trainee” programıyla hem Aksigorta’ya hem de sigortacılık sektörüne yeni yetenekler kazandıran Şirket, “Senin Kariyerin Senin Aksigortan” sloganı ile kariyer yollarını daha açık, daha net ve daha şeffaf olacak şekilde yeniden dizayn etmiştir. Aksigorta, çalışan deneyimi yolculuğu projesiyle uçtan uca tüm Aksigorta deneyimindeki dokunma noktalarını çalışan odaklı şekilde yeniden tasarlamış; oluşturduğu platformlar ve fonksiyonlar arası çalışma gruplarıyla iş birliğini, inovasyon kültürünü kurum boyunca yaygınlaştırmış ve bu platformlar ile yeni fikirler, yeni ürünler hayata geçirmiştir.
Aksigorta’ya Gartner ve IDC’den ödül
Geleneksel ve kompleks sigortacılık süreçlerini, Digital Twin teknolojisi ile yeni çağın ihtiyaçlarına uygun dijital süreçlere dönüştüren Aksigorta, Digital Mirror – Digital Twin of Organization Projesi ile Garter ve IDC tarafından ödüllendirilmiştir. Dünyanın önde gelen teknoloji ödüllerinden biri olan Gartner Eye on Innovation ödüllerinde 250’den fazla proje arasından kendi kategorisinde birinci, tüm EMEA bölgesinde ikinci olan Digital Mirror Projesi, IDC Yapay Zekâ, Analitik ve RPA Teknoloji Ödülleri’nde “Operasyonel Mükemmellik” kategorisinde ise birinciliğe lâyık görülmüştür. Aksigorta’nın süreçlerine dijital bir ayna tutarak, 20’den fazla sürecin dijital ikizinin oluşturulduğu projede süreçlerin daha görünür ve izlenebilir olması ile birlikte hem operasyonel verimlilik hem de acente ve müşteri deneyiminde iyileşmeler sağlanmaktadır.
Müşteri memnuniyeti konusunda çok iyi sonuçlar alan proje kapsamında, dijital kopyalar ve dashboard’lar sayesinde müşterilerin yaşayabileceği olası acı noktaları önden görerek proaktif aksiyonlar belirleyen ve kararları gerçek veri üzerinden alan Aksigorta, bu yeni yaklaşımı Şirket’in diğer operasyonlarına da uygulayarak yaygınlaştırmayı planlamaktadır.
“İnatçı Baykuş” Ödülü
Müşteri odaklı yaklaşımlarıyla sigorta sektöründe yarattığı “bambaşka” bakış açısı sayesinde aldığı ödüllere bir yenisini daha ekleyen Aksigorta, Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin (TÜAD) en başarılı araştırma projelerini ödüllendirdiği ve araştırma dünyasının Oscar’ı olarak bilinen Baykuş Ödülleri’nde “İnatçı Baykuş” ödülüne lâyık görülmüştür. Sadece hasar sürecini değerlendirdiği bakış açışını değiştirerek, markanın performansını 360 derece ölçümlemeye başlayan Aksigorta, yeni yapı ile birlikte, tüm müşteri gruplarına ulaşarak gerekli iç görüler ile birlikte marka performansını oluşturan tüm bileşenler hakkında detaylı bilgi edinmekte ve markayı ileriye taşıyacak genel aksiyonlar ortaya çıkarmaktadır.
Stevie Awards’tan Dört Ayrı Ödül
CRM Suite MidMarket kategorisi ile Satış ve Pazarlama Mobil Uygulaması kategorilerinde iki Altın Stevie Ödülü’nün sahibi olan Aksigorta, ayrıca bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri yarışmasında, “Satışta En İyi Teknoloji Kullanımı” ve “Satış Performansı Yönetimi” kategorilerinde iki Gümüş Stevie Ödülü’ne lâyık görülmüştür.
Dünyanın en saygın ve seçkin organizasyonlarından Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri Ödülleri’ne dünya genelinde 2.700’den fazla proje katılmıştır. Profesyonel ve bağımsız uluslararası bir jüri tarafından değerlendirilen ve ödüle lâyık görülen projeler, Las Vegas’ta düzenlenen törende sahiplerini bulmuştur.
Aksigorta, hayata geçirdiği CRM ve Aksiyon Projeleri ile müşteri ilişkileri yönetimini bir üst seviyeye taşımaktadır. Yeni nesil sigortacılık yaklaşımıyla müşterilerine kaliteli hizmet sunmanın yanı sıra müşteri deneyim yolculuğunu da mükemmelleştiren Aksigorta, müşteri bilgilerini, çağrı merkezi hizmetlerini, müşteri talep ve şikâyet yönetimini tek bir platformda toplamıştır. Aksigorta adına müşteriye hizmet veren üçüncü parti firmaların sistemleriyle hizmet kalitesinin takibine imkân verecek şekilde entegre edilen bu platformda toplanan bilgiler, makine öğrenmesi gibi yöntemlerle analiz edilerek müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla kullanılmaktadır.
ARC Awards’tan İki Ödül
Türk sigorta sektöründe değişimin öncüsü olmaya odaklanan Aksigorta, iş ve finans dünyası tarafından faaliyet raporlarının ‘Oscar’ı olarak kabul edilen ARC (Annual Report Competition) Ödülleri’nde “Onur” ve “Bronz” olmak üzere iki farklı ödülün sahibi olmuştur. Bağımsız ödül kuruluşu MerComm tarafından bu yıl 33’üncüsü düzenlenen ARC Ödülleri Yarışması’nda Aksigorta, 228 milyon TL’lik net kârını açıkladığı 2018 Yılı Özet Faaliyet Raporu ile “Onur” ödülüne lâyık görülürken İnteraktif Raporu ile de “Bronz” ödül almıştır.
Gold Stevie Ödülü
Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigortacılıkta hayata geçirilen ilk yapay zekâ uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı) ile desteklenen ve diyalog sigortacılığı deneyimi sunan web sitesi, The Stevie Awards tarafından Gold Stevie ödülüne layık görülmüştür. Hayatı ve sigortacılığı kolaylaştıran yapay zekâ uygulaması ADA’yı web sitesinde de kullanarak, diyalog sigortacılığı ile müşteri deneyimini en üst seviyeye taşıyan Aksigorta, bu sayede müşterilerinin, poliçe teklif süreci de dâhil olmak üzere pek çok işlemde hızlı bir şekilde çözüme ulaşmasını sağlamaktadır.
Kristal Elma
2019 yılında gerçekleştirdiği projelerle Türkiye’nin en prestijli reklam ödüllerinden biri olan Kristal Elma Ödüllerinde pek çok ödüle lâyık görülen Aksigorta, Akkasko için hazırladığı “Yoldaki Tehlikeler” radyo spotu ile Kristal Elma Ödülü’nün sahibi olurken; Hayata Devam Sigortası için hazırladığı virüs ilanları ile de 1 Kristal Elma ve 1 Gümüş Elma Ödülü almıştır. Aksigorta ayrıca, “Lights On-Ads Off” özel projesiyle de 2 Kristal Elma ve 2 Gümüş Elma Ödülü’nü almaya hak kazanmıştır.
Felis Ödülleri
Yeni nesil sigortacılık yaklaşımıyla sigortacılık sektöründe sınırları yeniden çizen Aksigorta, Brand Week İstanbul tarafından gerçekleştirilen Felis Ödülleri’nde virüs ilanları ile ödül almaya hak kazanmıştır. Hayata Devam Sigortası ürünü için hazırlanan ve Finansal Hizmetler Kategorisi’nde birincilik getiren virüs ilanlarında Aksigorta, “Bir virüs, arabanıza ya da evinize mal olabilir.” mesajıyla sağlık sigortası yaptırmamanın çok daha büyük masraflara yol açabileceğine dikkat çekerek, farkındalık yaratmaktadır.