Aksigorta 2019 Faaliyet Raporu
Yönetim’in Değerlendirmesi
Müşteri odaklılık, inovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler 2019’da da öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer almaya devam etti.
Müşterilerimizin ihtiyaçlarını görüp yeni ürünler ve hizmetler getiren adımlar atarak, işimizi teknolojinin içine entegre hale getirdik.
4.474
milyon TL
Aksigorta prim üretimi
2
milyon+
ADA ile 2019’da yapılan işlem sayısı
Değerli paydaşlarımız,
2019 yılının ekonomik gelişmelerine baktığımızda küresel ekonomiye ticaret savaşlarındaki belirsizliklerin damga vurduğunu görüyoruz. ABD’nin bazı Çinli şirketleri kara listeye almasıyla olumsuz bir havada başlayan ABD-Çin görüşmeleri, Ekim ayında kısmi bir anlaşmayla sona erdi. Öte yandan, ekonomik aktiviteye ilişkin kaygıların sürmesi, petrol fiyatları üzerinde aşağı yönlü baskı yaratırken; ticaret savaşlarının küresel büyümeyi, küresel krizden bu yana en düşük seviyeye indireceği tahmininde bulunan IMF, üretim ve yatırımda kaydedilen düşüşle 2019 yılı için büyüme tahminini aşağı yönlü revize etti. IMF, Türkiye ekonomisine yönelik büyüme öngörülerini ise sırasıyla 2019 yılı için -%2,5’ten %0,2’ye ve 2020 yılı için %2,5’ten %3’e çıkardı. Geçtiğimiz yılın son çeyreğinden itibaren yıllık bazda daralmaya başlayan Türkiye ekonomisi, 2019’un üçüncü çeyreğinde yeniden büyümeye başladı. üretim yöntemine göre GSYH verileri incelendiğinde; üçüncü çeyrekte yalnızca inşaat sektörünün büyümeyi sınırlandırdığı; onun dışındaki tüm kalemlerin yıllık GSYH artışını yukarı yönlü etkilediği görüldü. 2019 yıl sonu enflasyon tahminini %12’ye indiren TCMB, revizyona gerekçe olarak, enflasyonun ana eğilimindeki kayda değer iyileşme ve ithalat fiyatları ile gıda fiyatlarındaki aşağı yönlü güncellemeleri gösterdi.
Otomotivdeki daralmaya rağmen finansal sigorta, sağlık ve siber sigorta alanlarında büyüme gösteren sigorta sektörü, 2019 yılında da büyümeyi sürdürdü. Sigorta sektöründe prim gelirlerinin %50’den fazlası kasko ve trafikten geldi ve otomotiv satışlarındaki daralma ve konut satışlarındaki düşüş, sektörü olumsuz etkiledi. Ancak yıl içinde mühendislik, nakliyat gibi dövize bağlı olan bazı alanlar sektörü besleyerek total büyümeyi korurken; sağlık, tamamlayıcı sağlık ve sorumluluk sigortaları da büyüme gösteren alanlar arasında yer aldı.
Siber Koruma Sigortası
Yeni alanlarda yeni ürünlerle büyümeye devam eden sektörde fikri mülkiyet, veri tabanları, dijital ağlar, maddi olmayan duran varlıklar ve küresel ısınma, yeni riskler arasında yer alırken; siber olayların kurumlara oluşturduğu tehdit de giderek artıyor. Bunun doğal bir sonucu olarak siber risk sigortaları dünyada 5 milyar ABD dolarlık bir pazara ulaştı. Bu rakamın 2020 yıl sonunda 7,5 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile artan risk algısı ve şirketlerin bu risklerin transferi konusundaki çözüm arayışlarının siber sigortalara olan talebi hızla artırması bekleniyor. Biz de, Aksigorta olarak, Siber Koruma Sigortası ürünümüzle veri ihlalleri ve kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında karşılaşılabilecek yaptırımlara karşı koruma sağlıyor; ürün kapsamında ayrıca, siber şantajdan medya sorumluluğuna, iş durmasından siber suça kadar kapsamlı teminatlar sunuyoruz.
Teknoloji ile Gelişen Müşteri Odaklı Sigortacılık Anlayışı
Geçmişi 200 yıl önceye dayanan ve oldukça geleneksel bir sektör olan sigortacılık sektöründe, müşterinin ihtiyacına uygun ürünü sunarak müşterinin tercih ettiği sigorta şirketine dönüşmenin önemi her geçen gün artıyor. Bu dönüşüm, sigorta sektörünü kendini yenileme yönünde motive ederken; dijitalleşmenin hayatın her alanına yayılmış olması, tüm sektörlerde olduğu gibi, bizde de teknoloji üzerinden bir değişim sürecini beraberinde getirdi.
Müşterilerimizin ihtiyaçlarını görüp yeni ürünler ve hizmetler getiren adımlar atıyor; işimizi teknolojinin içine entegre ediyoruz. Müşteri odaklılık, inovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler 2019’da da öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer almaya devam etti. Uçtan uca entegre dijital platformlar kurarak; teknoloji ve inovasyon gücümüzle daha iyi ve kişiye özel deneyimler tasarlamaya başladık.
Fiziksel ve dijital anlamda entegre olmuş, insan kaynağı dâhil tüm iş süreçlerini içeren, merkezinde müşterinin olduğu 360 derecelik bir dönüşüm yaşıyoruz. İki temel aks üzerinde şekillendirdiğimiz bu dönüşümde, core sistemler ile günün ihtiyaçlarını çözümleyerek işlerimizin devamlılığını ve verimliliğini sağlarken; katma değerli sistemler ile müşteriyi odağa alan, yenidünyaya hazırlayan projeler geliştiriyoruz.
Robot Dönüşüm Projesi
Türkiye’de robotları kullanan ilk şirket olarak, Robot Dönüşüm Projemizle iyi tanımlanmış işleri makine ve robotlara yaptırmaya; iyi tanımlanmamış, yaratıcılık gerektiren işleri de çalışanlarımıza bırakmaya odaklanmış durumdayız. Bu çerçevede hayata geçirdiğimiz Robot Dönüşüm Projemiz sayesinde pek çok işimizi otomatik yapılır hale getirdik. Bu çerçevede geçen yıl sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’yı (Aksigorta Dijital Asistanı) devreye aldık. 55’ten fazla süreçte çalışanlarımıza, acentelerimize ve müşterilerimize hizmet vererek, geçtiğimiz yıl 850 bin işlemi başarıyla tamamlayan ADA, IDC tarafından Yılın En İyi BT Maliyet Düşürme Projesi seçildi.
ClaimsChat Uygulaması
Teknolojik dönüşüm anlamında müşteriye chat hızında dönüş sağlayan ClaimsChat uygulamasını da hayata geçirdik. Müşteriden gelen hasar ihbarından sonra; eksper, dosya sorumlusu, servis ve müşteri temsilcisinin dâhil olduğu bir WhatsApp grubu kurarak şeffaf ve hızlı bir iletişim ortamı sağladığımız bu uygulama ile hasar süreçlerini %30 oranında kısalttık.
Çevik Takım
Artık bilinen hiyerarşik düzenin işe yaramadığı; daha hızlı ve çevik olarak, uçtan uca çözümler tasarlamamız gereken bir dünyadayız. Bu bağlamda ürün sahibi, scrum master ve geliştirme takımının bir arada çalıştığı, 10 kişilik bir “çevik takım” kurduk. Çalışma yöntemi olarak “scrum metodolojisi”ni uyguladığımız çevik takım ile müşterilerimizin değişen ve gelişen isteklerine daha hızlı uyum sağlıyor ve çıkan problemleri daha hızlı çözüyoruz.
Acentelerin Yol Arkadaşı: Teknoloji
Sektörün en geleneksel kanalı olan acente kanalında teknolojiyi ve dijitalleşmeyi, acentenin dostu ve yol arkadaşı olarak kurguladık. Acenteler dünyası aplikasyonu sayesinde acentelerin, komisyon kazanımlarını, üretimlerini, hasarlarını, poliçe yenilemelerini anlık takip edebilmelerini sağladık. Acentelerimiz artık bizim uyguladığımız dönüşüm planı çerçevesinde teknolojiyi rakip olarak değil; yol arkadaşı olarak görüyor.
Gelecek nesillere karşı hissettiğimiz sorumluluğun bir neticesi olarak 2015 yılından bu yana Dünya Doğayı Koruma Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğimizi bu yıl da sürdürüyor ve karbon ayak izimizi azaltmaya devam ediyoruz.
İş Birliklerimiz
Aksigorta olarak, tüm teknolojileri içeride geliştirip zaman kaybetmektense alanında yetkin girişimlerle çalışıp değişim sürecini hızlandırmayı tercih ediyoruz. Bu doğrultuda hasar, web mobil altyapısı, chatbot, teknik vb. süreçlerimizde 10’a yakın start-up ile iş birliği içerisindeyiz. ADA ve ClaimsChat projelerimizde her ikisi de Türkiye’den çıkmış start-up’larla çalışmamız, özellikle müşteri deneyimine odaklandığımız bu iki projede Türkiye’deki müşteri refleksleri ve davranış biçimlerini anlama konusunda işe bir adım önde başlamamızı sağladı. Önümüzdeki dönemde de farklı paydaşlarla, açık inovasyon anlayışı ile iş birliklerimizi geliştirmeye devam edeceğiz.
Çevre Dostu Uygulamalar
Gelecek nesillere karşı hissettiğimiz sorumluluğun bir neticesi olarak 2015 yılından bu yana Dünya Doğayı Koruma Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğimizi bu yıl da sürdürüyor ve karbon ayak izimizi azaltmaya devam ediyoruz. Çalışma alanlarımızda başlattığımız sürdürülebilir uygulamalar sayesinde geri dönüşümü yaygınlaştırıyor; faaliyetlerimizin çevreye etkisini minimuma indiriyoruz.
Başarılı Finansal Sonuçlar
Doğru stratejik adımlarımızın yanı sıra acentelerimiz ve çalışanlarımızın da gayretleriyle başarılarla ve ödüllerle dolu bir yıl geçirdik. 2019 yıl sonu itibarıyla prim üretimimizi %30,9 artırarak 4.474 milyar TL’lik prim ürettik. Trafik branşında %35 nakliyat branşında %25, kasko branşında ise %23’lük büyüme elde ettik. Önümüzdeki dönemlerde de kârlı büyüme hedefimiz paralelinde, hissedarlarımıza daha fazla katma değer yaratmayı planlıyoruz.
Kârlı büyüme hedefimiz paralelinde, hissedarlarımıza daha fazla katma değer yaratmayı planlıyoruz.
Ödüllerle Taçlanan Başarılı Bir Yıl
Tüm bunların yanı sıra başarılarımızın takdir edildiği bir yıl geçirdik. Dünyanın önde gelen teknoloji ödüllerinden biri olan Gartner Eye on Innovation ödüllerinde kendi kategorisinde birinci, tüm EMEA Bölgesi’nde ikinci olan Digital Mirror Projemiz; IDC Yapay Zekâ, Analitik ve RPA Teknoloji Ödülleri’nde operasyonel mükemmellik kategorisinde de birinciliğe lâyık görüldü. Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin en başarılı araştırma projelerini ödüllendirdiği Baykuş Ödülleri’nde “İnatçı Baykuş” ödülünü aldık. CRM Suite MidMarket kategorisi ve Satış ve Pazarlama Mobil Uygulaması kategorilerinde iki Altın Stevie; ayrıca bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Stevie Satış ve Müşteri Hizmetleri yarışmasında da iki Gümüş Stevie Ödülü’nün sahibi olduk. Yapay zekâ tabanlı web sitemiz ise The Stevie Awards’ta Gold Stevie Ödülü’ne lâyık görüldü.
Dünyanın önde gelen şirketlerinden Aon Hewitt’in 50 yılı aşkın süredir çalışanlarla gerçekleştirdiği ve iş yeri mükemmelliğini ölçümlediği araştırmalar kapsamında “Türkiye’nin En İyi İş Yeri” ödülünün de sahibi olduk.
Teknolojik gelişmeleri müşteri odaklı projelere entegre ederken sürdürülebilir, başarılı adımlar attığımız bir yılı geride bıraktık.
Tüm bu başarılı projelerde desteğini daima yanımızda hissettiğimiz, başta ana hissedarlarımız Sabancı Holding ve Ageas olmak üzere tüm hissedarlarımıza, bu vesileyle, teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Saygılarımızla,
Haluk Dinçer
Yönetim Kurulu Başkanı
Uğur Gülen
Yönetim Kurulu üyesi ve Genel Müdür