1960’ta Başlayan Serüvenimiz...

Kalite sistemlerine önem veren Aksigorta, ISO 9001:1994 standardına uygun kalite güvence sistemini kurmuş, ardından BS EN 9001:1994 Kalite Standardı Belgesi almıştır.

1960’lar

İlk poliçe

Aksigorta ilk poliçesini 1961 yılında hazırlamıştır.

İlk acente

Aksigorta’nın ilk acentesi 1960’lı yıllarda Lami Teymen tarafından Adana’da açılmıştır.

1980’ler

Banka sigortacılığı başladı

Aksigorta, banka sigortacılığı kavramını 1980’lerin başında sigortacılık literatürüne kazandırmıştır. Banka sigortacılığı alanında 1983’te ilk online poliçe tanzimini gerçekleştirmiştir. Kısa zamanda Şirket’in tüm bölge müdürlükleri online çalışmaya başlamıştır. Şirket, 1989’da teknolojik altyapıyı kullanarak daha hızlı hizmet sunmaya başlamıştır.

1990’lar

Aksigorta halka arz edildi

Aksigorta hisseleri 1994’te halka arz edilmiş ve Şirket’in hissedar tabanı genişlemeye başlamıştır. Karaköy’deki tarihi Minerva Han’da yer alan Aksigorta Genel Müdürlüğü, 1995’te İstanbul Fındıklı’daki binaya taşınmıştır.

Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi açıldı

1996’da Türkiye’de daha önce eşine rastlanmayan bir projeye imza atan Aksigorta, Türkiye’de geliştirilen teknolojik altyapı ile inşa edilmiş Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi’ni hizmete açmıştır. Proje, dünyada da adından söz ettirerek başarısını kanıtlamıştır.

İlk internet sitesi

1996’da müşterilere daha hızlı ve etkin hizmet sunmak hedefiyle Aksigorta’nın ilk internet sitesi yayına açılmıştır.

İlk online poliçe

Aksigorta, 1998’de tamamladığı Bankasürans Projesi ile Akbank’ın yurt çapında yaygın şube ağı ile ortak çalışmaya başlamıştır. Türkiye’deki ilk online poliçeyi düzenleyen Aksigorta, 150’ye yakın acente ile online bağlantıya geçmiş, hizmet döngüsü kapsamında ulaştığı hız ve etkinlik ile müşteri memnuniyetini pekiştirmiştir.

Kalite sistemlerine de önem veren Şirket, ISO 9001:1994 standardına uygun kalite güvence sistemini kurmuş, ardından BS EN 9001:1994 Kalite Standardı Belgesi almıştır.

2000’ler

Sağlık branşında yetki belgesi

Hizmet çeşitliliğini artırmayı hedefleyen Aksigorta, 2002’de iş alanını genişleterek sağlık branşında da poliçe düzenlemeye başlamıştır.

Aksigorta Hizmet Merkezi açıldı

Müşterileri için daha verimli olabilmeyi ve acenteleri ile daha aktif şekilde irtibat kurabilmeyi amaçlayan Aksigorta, 2002’de hasar dosya ihbarından diğer bütün sigortacılık işlemlerine kadar birçok konuda 7 gün 24 saat hizmet sunacak olan Aksigorta Hizmet Merkezi’ni açmıştır.

Bölgesel yönetime geçiş süreci

Piyasa ve talep koşullarına uygun olarak sürekli yenilenen Aksigorta’nın, iş ve karar süreçleri 2006’da revize edilmiş; Şirket’in yönetim biçimi, merkezi sistemden bölgesel yönetime dönüştürülmüştür. Bu kapsamda, müşteri ve acentelerinin ilk iletişim noktası olan Aksigorta Bölge Müdürlükleri’nin etkinliği ve gücü artırılmış, daha yaygın bir bölge teşkilatı oluşturulmuştur.

AkEmeklilik ile Aviva Hayat ve Emeklilik birleşti

Aksigorta’nın iştiraklerinden olan AkEmeklilik A.Ş., Aviva Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile 2007’de birleşmiştir. Birleşme sonrası Şirket, AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş. unvanı ile hizmet sunmaya devam etmiştir.

Yeni kanunlara uyum çalışmaları

Aksigorta, 2008’de Türkiye’de yürürlüğe giren yeni sigortacılık kanunu ve yönetmeliklerini göz önünde bulundurarak uyum çalışmalarını hızla tamamlamıştır. Başarılı çalışmalarıyla dikkat çeken Şirket, KalDer’in Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi’nde lider şirket olmuştur. Aynı yıl Tüketici Dergisi tarafından dördüncü kez “Kalitesine En Çok Güvenilen Sigorta Şirketi” seçilmiştir.

“En Güvenilir Sigorta Şirketi”

Başarılarını çeşitli ödül ve takdirlerle tescilleyen Aksigorta, 2009’da AC Nielsen’in yaptığı araştırmada tüketiciler tarafından “En Güvenilir Sigorta Şirketi” seçilmiştir.

Sermaye optimizasyonunu sağlamak ve sigortacılık değerini daha da pekiştirmek amacıyla 2010’da spin-off (bölünme) sürecine giren Aksigorta, iştirak portföyünü Sabancı Holding’e devretmiştir. Türk Ticaret Kanunu’ndaki değişiklik sonucunda Aksigorta iştiraklerinin Sabancı Holding’e devir işlemleri başlamış, süreç 4 Ocak 2010 tarihli Olağanüstü Genel Kurul toplantısını takiben 14 Ocak 2010 tarihinde tamamlanmıştır.

50. Yıl

50. Yıl ve Hayata Devam Türkiye

Aksigorta, 50’nci yaşını Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve yöneticilerinin ev sahipliğinde, iş ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerini konuk ettiği bir organizasyonla kutlamıştır. Aynı gecede, Aksigorta’nın “Risk ve Güven” temalı sanat projesine eserleriyle katılan sanatçılara ödülleri takdim edilirken, Aksigorta’nın Akut ile başlattığı ve Türkiye’nin dört bir köşesinde 5 yılda 5 milyon kişinin deprem, sel ve yangınlara karşı bilinçlendirileceği “Hayata Devam Türkiye” projesinin de tanıtımı yapılmıştır.

Ageas ile güç birliği

Aksigorta’nın %62 hissesine sahip olan Sabancı Holding, hisselerinin %31’ini Temmuz 2011’de 220 milyon ABD doları karşılığında Belçika merkezli uluslararası sigorta şirketi Ageas’a devretmiştir. Şirket, yeni hissedar yapısıyla sahip olduğu yetkinliklerine global bir boyut ekleyerek gücünü pekiştirmiştir.

Bu güç birliği ile birlikte Aksigorta’da bir dönüşüm programı başlatılmıştır. Acente ve banka kanalı, hasar süreçleri gözden geçirilerek; satış, teknoloji ve dijital gelişmeler doğrultusunda yatırımlar yapılmıştır.

180 yılı aşkın geçmişe sahip uluslararası bir sigorta şirketi olan Ageas, faaliyetlerini dünyanın en büyük küresel sigorta pazarını oluşturan Avrupa ve Asya üzerinde yoğunlaştırmış ve bunları; Belçika, İngiltere, Kıta Avrupası ve Asya olmak üzere dört segment altında gruplamıştır.

Güçlü finans kuruluşları ve ana dağıtıcılarla ortaklık kurma konusunda dünyadaki farklı pazarlarda deneyime sahip olan Ageas; Belçika, İngiltere, Lüksemburg, İtalya, Portekiz, Çin, Malezya, Hindistan ve Tayland’da başarılı ortaklıklar yürütmektedir. Şirket’in Fransa, Almanya, Hong Kong ve İngiltere’de de iştirakleri bulunmaktadır. Belçika’da bireysel hayat ve işçi sigortalarında pazar lideri olmasının yanı sıra AG Insurance ile hayat dışı alanda da önemli bir oyuncudur. İngiltere’de kasko alanında ikinci büyük oyuncu olan Ageas, 50’den fazla pazarda güçlü bir varlık göstermektedir. Konsolide işletmelerde 13 binden fazla, konsolide olmayan ortaklıklarda ise 30 binden fazla çalışanı bulunan Şirket’in yıllık geliri yaklaşık 23 milyar avrodur.

Yeni bölge yapılanması

Aksigorta, 2013 yılında, acenteler satış ekiplerinin operasyonel sorumluluk ve yüklerini azaltmak, satışa daha fazla odaklanmalarına destek olmak amacıyla bölge yapılanmasında değişiklik gerçekleştirmiştir. Yeni yapılanma ve organizasyon ile mevcut durumda 9 bölge müdürlüğü ve 2 Temsilcilik olan sayısını, Denizli ve Trabzon Temsilciliklerinin Bölge Müdürlüğü’ne dönüştürülmesi ve Kocaeli, Çorlu, Gaziantep, Kayseri ve Eskişehir’de açılan Bölge Müdürlükleri’nin eklenmesi ile 16’ya çıkarmıştır.

Aksigorta yeni ofisinde

Aksigorta, genişleyen kadrosu ve geliştirilen teknolojik altyapısı doğrultusunda taşınma kararı alarak, 1995 yılından bu yana faaliyet gösterdiği İstanbul Fındıklı’daki Genel Müdürlük binasına veda etmiştir. Aksigorta, 20 Ekim 2014 tarihi itibarıyla hizmetlerini, Ümraniye Tepeüstü’nde bulunan Buyaka Ofis Kuleleri’ndeki yeni yerinde sürdürmektedir.

55. Yıl

2015 yılında sektörde 55’inci yılını dolduran Aksigorta bugün, dakikada 5 müşterisini 7 poliçeyle güvence altına almaktadır. Geride kalan 55 yıl boyunca meydana gelen 9 milyon adet hasar karşılığında 14 milyar TL ödeme gerçekleştiren Aksigorta’nın güvencesi altında olan yaklaşık 2,8 milyon müşterinin ortalama 1,3 poliçesi bulunmaktadır. Aksigorta, 55 yıldır kaydettiği başarıda emeği bulunan çalışanları ve yöneticileriyle Genel Müdürlük binasında bir kokteyl düzenleyerek 55’inci yaşını kutlamıştır.

2017

Yeni bölge yapılanması

Sektördeki öncü konumunu sürdürülebilir kılmayı hedefleyen Aksigorta, şirket stratejileri ve önceliklerine uygun olarak, kanal temelli yönetimden müşteri odaklı yönetime geçişte Acenteler ve Bireysel Banka Sigortacılığı fonksiyonlarını ve bölge yapılanması organizasyonlarını yeniden yapılandırmıştır. Yeni bölgelerin coğrafik kapsamları ve organizasyonel yapıları, kârlılık, üretim, lokasyon, potansiyel gibi kriterler baz alınarak oluşturulmuş ve 16 acente ve 3 banka bölge müdürlüğü kapatılarak 10 bireysel satış bölge müdürlüğü kurulmuştur.

2018

PURA: İnovasyon Platformu

İnovasyon yaklaşımı ve metodolojisi ile hareket eden Aksigorta, bu metodolojiyi hayata geçirmek için kurumsal inovasyon platformu PURA’yı kurmuştur.

Teknoloji Yatırımlarına Devam

Aksigorta, dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulaması olan ADA’nın (Aksigorta Dijital Asistanı) lansmanını gerçekleştirmiştir.

Aksigorta “Bambaşka”

Yeni nesil sigortacılık temeline bağlı kalarak sigortacılık sektörüne liderlik edecek yepyeni bir dünya yaratmak ve sigortacılığa yeni bir bakış açısı getirmek hedefiyle yola çıkan Aksigorta, ürün odaklı sigortacılıktan müşteri odaklı sigortacılığa geçiş yapmıştır. Aksigorta bu kapsamda, müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmayı ve sigortacılığın sınırlarını zorlamayı hedefleyerek “Bambaşka” mottosunu geliştirmiştir.

2019

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası

Aksigorta, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile SGK anlaşmalı özel hastanelerde sıra beklemeden ve kaliteli hizmet almak isteyen müşterilerin ödeyecekleri fark ücretlerinin karşılanması için güvence sunmaktadır.

Siber Koruma Sigortası

Sigorta sektörüne kazandırdığı bambaşka bakış açısıyla, sektörde sınırları zorlayan Aksigorta, Siber Koruma Sigortası ile veri ihlalleri ve kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında karşılaşılabilecek yaptırımlara karşı koruma sağlayarak; müşterilerine, siber şantajdan medya sorumluluğuna, iş durmasından siber suça kadar kapsamlı teminatlar sunmaktadır.

Alacak Sigortası

Ticari risklerin güvence altına alınması, ekonominin devamlılığı ve ticaretin gelişmesi noktasında büyük önem arz eden Devlet Destekli Alacak Sigortası’nın öncü şirketleri arasında yer alan Aksigorta, küçük ve orta ölçekli işletmelerin vadeli satışlarından doğan alacaklarının ödenmeme riskine karşı işletmeleri güvence altına alarak KOBİ’lerin sağlıklı büyümelerine destek olmaktadır. Devlet Destekli Alacak Sigortası ile KOBİ’lerin müşterilerini analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkı sağlayan Aksigorta, işletmeyi öngörülmeyen tahsilat problemlerine karşı koruyarak, finansal yapısını güçlendirmektedir.

WhatsApp Business

Hasar dosya durumlarında görüntü tanıma teknolojisinin yanı sıra müşterilerin anlık dosya takibini de kolaylaştırmayı amaçlayan Aksigorta, 2019 yılında WhatsApp Official Business Account ile sektörde bir ilke daha imza atmıştır. Sigortacılıkta yeni bir dönemin başlangıcı olan WhatsApp Business ile birlikte Aksigorta müşterileri, 444 27 27 numarası ile yazışarak hasar dosya durumlarına ulaşmak istediklerinde 7/24 ADA ile iletişime geçebilmekte ve hızla çözüme ulaşabilmektedirler.

60. Yıl

Kuruluşun 60. Yıl Dönümü

Aksigorta, 60’ıncı yıl kutlamalarını COVID-19 pandemisi nedeniyle dijital ortamda kutlamış; dijital kutlamaya Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, Sabancı Holding Finansal Hizmetler Grup Başkanı ve Aksigorta Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ve Aksigorta üst düzey öneticileri, çalışanları ve iş ortakları katılmıştır.

3.231 Acente

En büyük dağıtım kanalı olan acentelerini her fırsatta destekleyen Aksigorta, acente sayısındaki artışla kapsama alanını her geçen gün genişletirken 2020 yıl sonu itibarıyla Türkiye genelinde 3.231 acente sayısına ulaşmıştır.

Dijital Altyapı

Koronavirüs salgını nedeniyle tüm iş süreçlerinin dijital ortama taşındığı 2020 yılında Aksigorta, dijital altyapısının hazır olması sayesinde sürece kolaylıkla adapte olmuş; müşterilerini, çalışanlarını ya da iş ortaklarını herhangi bir mağduriyete uğratmadan iş süreçlerini başarıyla yürütmüştür. Bu süreçte finansal rakamlarda olduğu kadar müşteri memnuniyetinde de artış sağlayan Aksigorta, dijital asistanı ADA ile de 4 milyon işlem sayısını aşmıştır.

Yeşil Ofis Programı

Aksigorta, daha yeşil bir dünya için başlattığı ‘Yeşil Ofis Programı’nı tamamlamıştır. Yaptıkları tasarruf ve uygulamalarla doğal kaynakların kullanımını azaltan Aksigorta, WWF Türkiye’den (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) ‘Yeşil Ofis’ Belgesi almaya hak kazanmıştır.

Sokak Hayvanlarına 6 Ton Mama Bağışı

COVID-19 salgın hastalığı sebebiyle evde kalmak hayati önem taşırken, sahipsiz sokak hayvanları için her fırsatta sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiren Aksigorta, bu kez de onlar için İstanbul, Ankara, Bursa ve Gaziantep illerine toplamda 6 ton mama bağışlamıştır.

Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu

Dijital güvenlik alanında önemli bir sürdürülebilirlik projesine imza atan Aksigorta, toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamak için Dijital Güvenlik Platformu’nu kurmuştur. Bu platformda Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde online ücretsiz dijital güvenlik eğitimleri, bilgilendirici videolar ve haberler yer almaktadır.

60. yıl Ak sigorta Bambaşka
Aksigorta, 2020 yıl sonu itibarıyla Türkiye genelinde 3.231 acente sayısına ulaşmıştır.
Aksigorta, toplumu, geleceğin dijital dünyasının risklerine karşı hazırlamak için Dijital Güvenlik Platformu’nu kurmuştur.