2020 Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi
Elde ettiği rakamlarla sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmayı ve sürdürülebilir büyüme ile pazar payını artırmayı amaçlayan Aksigorta’nın pazar payı %8,3 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını nedeniyle dijitalleşmenin zorunlu hale geldiği 2020 yılında Aksigorta, tüm iş süreçlerini başarılı bir şekilde dijital ortama taşımış ve müşteri memnuniyetini 15 puan birden yükseltmiştir. Sigorta sektörünü yapay zekâ ile tanıştıran Aksigorta, son iki yılda iş süreçlerinin büyük bir bölümünü dijitalleşmeden destek alarak gerçekleştirmektedir. Dijital altyapı yatırımları sayesinde, işlerin evden yürütüldüğü bu sürece kolaylıkla adapte olan Şirket, günlük 600 VPN bağlantısı ile SabancıDX’in hizmet verdiği şirketler arasında en etkin çalışan şirket olmuştur.
Aksigorta, evden çalışma modeline geçtiği 16 Mart tarihinden itibaren ADA ile 180 binin üzerinde işlemi başarıyla tamamlamıştır. İstanbul ve Balıkesir lokasyonlarında bulunan çağrı merkezlerinin tamamı, Aksigorta müşterilerine evlerinden yardımcı olmaya devam ederken; dijital altyapı yatırımları sayesinde evden çalışma süreci, hiçbir aksama yaşanmadan başarıyla sürdürülmektedir.
Elde ettiği rakamlarla sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmayı ve sürdürülebilir büyüme ile pazar payını artırmayı amaçlayan Aksigorta’nın pazar payı %8,3 seviyesinde gerçekleşmiştir. Aksigorta, geçtiğimiz yıl %18 artışla 5.272 milyon TL prim üretimi gerçekleştirirken; aktif büyüklüğünü 5.620 milyon TL’ye yükseltmiş; müşteri odaklı yaklaşımlarla, inovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknoloji yatırımlarına odaklanan Şirket, net kârını ise 432 milyon TL’ye ulaştırmıştır.
Trafik branşında %12, nakliyat branşında %24, kasko branşında ise %22’lik büyüme elde eden Aksigorta, önümüzdeki dönemlerde de kârlı büyüme hedefinin paralelinde, daha fazla katma değer yaratmayı planlamaktadır. Müşteri odaklı ürün ve hizmetlerle geleceği güvence altına almaya devam eden Aksigorta, yeni nesil teknolojiler, RPA, AI, Dijital Twin kullanımları ile dijitalleşerek; müşteriler, dağıtım kanalları ve çalışanlar da dâhil olmak üzere tüm paydaşları için verimlilik ve ihtiyaç odaklı sigorta deneyimi yaratmayı hedeflemektedir.
Çalışan deneyimiyle sigorta sektöründe fark yaratan Aksigorta, aldığı tedbirler ve çalışanlarının sağlığına verdiği önemle evden çalışma modeline geçerken; ekiplerin birbirinden ayrı kaldığı uzaktan çalışma deneyiminde performansı iyileştirecek ve artıracak uygulamalar geliştirmeyi hedefleyerek, evden çalışma modelini sürekli gelişim fırsatına dönüştürmüştür. Uzaktan çalışma deneyiminde çalışanlarını bağlı tutmayı ve ekip birlikteliğini sürekli kılmayı amaçlayan Aksigorta, çalışanlarının motivasyonunu ve performansını güçlendirecek pek çok uygulamayı hayata geçirmiştir.
Çalışanlarının motivasyonunu “Evde kal, anda kal, zinde kal” mottosuyla destekleyen Aksigorta, sabahları güne birlikte başlayabilmek adına mindfulness (farkındalık) seansları ve online canlı spor aktiviteleri düzenlemektedir. Aksigorta çalışanları, WhatsApp grupları ve video konferanslarının yanı sıra BizBize Kurum içi Sosyal İletişim Uygulaması üzerinden anlık olarak haberleşebilmektedir. Çalışanları kadar onların ailesinin de düşünen Aksigorta, onlar için 7/24 tıbbi destek hattı hizmeti sunmakta; aynı zamanda, çalışanlarının sağlığı için günün belli saatlerinde ADA ile önlemleri içeren pop-up hatırlatmalar göndermektedir.
BizBize uygulaması üzerinden şirket içi eğlenceli challenge davetleri başlatan Aksigorta, çalışanların özlediği mutfak sohbetlerini de dijital ortama taşımıştır. Ayrıca Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen’in katılımıyla ve alanında uzman konuklarla “Bambaşka Sohbetler” gerçekleştiren Şirket, çalışan deneyimini hayatın her durumunda sürdürülebilir kılmayı hedeflemektedir. Aksigorta ayrıca, fiziksel sağlığı korumanın yanı sıra ruhsal sağlığı korumaya yönelik psiko-sohbetler ile de çalışanlara “Sosyal İzolasyonla Yaşamak”, “İyi Kalabilmek”, “İç Motivasyonun Sırları”, “gibi farklı konularda psikoloji biliminin gerçekleri ile destek vermektedir.
Hayatın hızlı temposu içinde ertelenen eğitim ve gelişim hamleleri için de bu süreci bir fırsat olarak gören Aksigorta, uzaktan eğitimleri başlatmış; 10 hafta boyunca her cuma yaklaşık 200 kişi ile “Learning Friday Satış Ekibi Webinarı” eğitimlerini gerçekleştirmiştir. Aksigorta, aynı zamanda acenteleri için toplam 1.000 katılımcı ile “Acentelere Yönelik Eğitim Webinarı” da düzenlemiştir.