Aksigorta 2020 Rakamları
Başarılı Finansal ve
Operasyonel Sonuçlar
Prim üretimini 5,3 milyar TL olarak gerçekleştiren Aksigorta’nın pazar payı ise 2020 yıl sonu itibarıyla %8,3 seviyesindedir.
Kurumsal Profil
Müşteri Odaklılık,
Dijitalleşme ve İnovasyon
Aksigorta, müşterilerinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözümler üreten bir sigorta şirketi haline gelerek sektöre yeni bir boyut kazandırmıştır.
Sektörde 60’ıncı yılını dolduran Aksigorta, tecrübesi ve bilgi birikimiyle kurulduğu günden bu yana müşteri odaklı ve yenilikçi vizyonunu istikrarlı adımlarla ileriye taşımaktadır. Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, vizyon, misyon ve Şirket değerleri doğrultusunda, sigortacılık alanında yayınlanmış ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve standartlara uyum sağlayacak şekilde çalışmalarını sürdüren Aksigorta, bireysel ve kurumsal müşterilerine, 10 bölge müdürlüğü, 668 çalışan, 3.231 bağımsız acente, 715 Akbank şubesi, 102 broker ve 6 bine yakın anlaşmalı kurum ile hizmet vermektedir.
Yönetim’in Değerlendirmesi
Önemli Bir Başarı Öyküsü
Sabancı Grubu güvencesi ve Ageas’ın desteği ile birlikte; çalışanlarımızdan, müşteri ve iş ortaklarımızdan aldığımız güçle 60 yıldır sektöre yön veriyor; önemli bir başarı öyküsüne imza atıyoruz.
Değerli paydaşlarımız,
2020 yılının geneline baktığımızda Çin’de başlayan koronavirüs salgınının tüm dünyayı etkisi altına aldığını görüyoruz. Son yüzyılın en büyük ekonomik bunalımını yaratan salgın nedeniyle toplumsal hareketliliğin azalması ve sosyal yalıtım kavramının gündeme gelmesiyle ülkelerin sınırlarını kapatmaları ve bazı sektörlerdeki faaliyetleri kısıtlamaları tüm dünyada ciddi ekonomik etkilerin çıkmasına neden oldu. Alınan karantina önlemleri, üretim endekslerinin ciddi oranda düşmesi, işgücü kayıpları ve güven endekslerinin tüm dünyada gerilemesiyle sonuçlandı.
Sağlık ve Siber Riskler
2020, önce sağlık, sonra dijital alanda risklerin farkına vardığımız bir yıl oldu. Özellikle daha önce poliçelerde yer almayan salgın hastalıkların, koronavirüs salgınına özel olarak ödemelerinin yapılması, sağlık branşında hasar artışları konusunda tetikleyici bir unsur oldu.
Başarılı Bir Yılın Ardından
Önümüzdeki dönemlerde de kârlı büyüme hedefimiz paralelinde, hissedarlarımıza daha fazla katma değer yaratmayı planlıyoruz. Aksigorta olarak, inovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler konusunda yatırımlarımızı sürdüreceğiz. İnsanımıza değer vermeye, çalışanlarımızın, acentelerimizin müşterilerimizin yanında olmaya, onlar için çalışmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya devam edecek; salgın sürecinde olduğu gibi, bundan sonra da üretmeyi, çok çalışarak geleceği tasarlamayı sürdüreceğiz.
Haluk Dinçer
Yönetim Kurulu Başkanı
Uğur Gülen
Yönetim Kurulu Üyesi ve
Genel Müdür
Sürdürülebilirlik Öncelikleri
Sürdürülebilir Bir İş Modeli
Aksigorta’nın Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarıyla direkt ilişkili olan Dijital Güvenlik Platformu Sabancı Holding’in sürdürülebilirlik önceliklerinden üç tanesine doğrudan hizmet etmektedir.
Sürdürülebilirlik alanlarını Sabancı Topluluğu’nun önceliklerine paralel olarak yürütmekte olan Aksigorta, dijitalleşme, teknoloji ve inovasyonu sürdürülebilir kalkınma için önemli bir araç olarak görmektedir. Teknolojinin toplumu ve iş dünyasını dönüştürdüğü bu dönemde yapay zekâ ve veri analitiği gibi konular, iş süreçlerinin daha verimli hale gelmesini sağlarken, büyük veri sayesinde daha doğru kararlar alınabilmektedir. Dijitalleşme ve teknoloji ile dönüşen süreçler sayesinde şirketlerin verimliliği yükselmekte; çevresel ve sosyal anlamda olumlu etki yaratma konusunda potansiyel, artmaktadır. Bu bağlamda teknolojik dönüşüme bağlı veri güvenliği de yönetilmek üzere öne çıkan riskler arasında yer almaktadır. Teknoloji ve dijitalleşme; rekabetçiliği, verimliliği ve büyüme hızını artırmak gibi birçok fırsatı içinde barındırırken aynı zamanda veri gizliliği, veri güvenliği, güvenilir altyapı gibi sürdürülebilir iş modelini direkt etkileyen riskleri de içermektedir. Bu nedenle, siber güvenlik, teknoloji ve dijitalleşmenin ekonomiye ve topluma değer katmasını sağlayarak sürdürülebilir iş modelleri oluşturulması için anahtar bileşen konumunda yer almaktadır.
Aksigorta, bireylerin sosyal ve kültürel hayata aktif katılımını desteklemektedir.
2020 Yılında Öne Çıkan Gelişmeler
İnsan Odaklı Hizmetler
Salgın dolayısıyla tüm iş süreçlerinin ve sosyal hayatın online hizmetlerle sağlandığı 2020 yılında Aksigorta, sosyal medya aracılığıyla insan odaklı hizmetlerine devam etti.
Aksigorta’nın 60’ıncı Yıldönümü
Türkiye sigorta sektörünün en önemli temsilcilerinden biri olan Sabancı Holding iştiraki Aksigorta, sektördeki 60’ıncı yılını salgın nedeniyle dijital ortamda kutladı. Kurulduğu 1960 yılından bu yana sektöre ve ekonomiye katkı sunmaya devam eden Aksigorta, yenilikçi ve çözüm odaklı ürün ve hizmetleriyle sektörde inovasyon öncülüğü yapmaya devam ediyor.
Sağlık Çalışanlarına İndirim
Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının tespitiyle birlikte mart ayından bu yana ailesinden uzakta ülke sağlığı için büyük fedakârlıklarda bulunan sağlık çalışanlarına destek olmayı hedefleyen Aksigorta, kasko ve konut ürünlerinde %15 indirim kampanyasını başlattı.
3.231 Acente
En büyük dağıtım kanalı olan acentelerini her fırsatta destekleyen Aksigorta, son iki yılda acente sayısında ciddi bir büyüme kaydetti. Geniş bir kapsama alanı ile hizmet veren Aksigorta, Türkiye genelinde 3.231 acenteye sahiptir.
Devamı için tıklayınız