2020 Yılında Öne Çıkan Gelişmeler
Salgın dolayısıyla tüm iş süreçlerinin ve sosyal hayatın online hizmetlerle sağlandığı 2020 yılında Aksigorta, sosyal medya aracılığıyla insan odaklı hizmetlerine devam etti.
Aksigorta’nın 60’ıncı Yıldönümü
Türkiye sigorta sektörünün en önemli temsilcilerinden biri olan Sabancı Holding iştiraki Aksigorta, sektördeki 60’ıncı yılını salgın nedeniyle dijital ortamda kutladı. Kurulduğu 1960 yılından bu yana sektöre ve ekonomiye katkı sunmaya devam eden Aksigorta, yenilikçi ve çözüm odaklı ürün ve hizmetleriyle sektörde inovasyon öncülüğü yapmaya devam ediyor. Aksigorta’nın dijital ortamda gerçekleşen 60’ıncı yıldönümüne; Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Holding CEO’su Cenk Alper, Sabancı Holding Finansal Hizmetler Grup Başkanı ve Aksigorta Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ve Aksigorta üst düzey öneticileri, çalışanları ve iş ortakları katıldı. Geleceği şekillendiren şirketlerden biri olarak ön plana çıkan Aksigorta, salgın dolayısıyla hızlanan dijital dönüşüm sürecini de başarıyla gerçekleştirdi.
Aksigorta Canlı Yayın Serisi
Salgın dolayısıyla tüm iş süreçlerinin ve sosyal hayatın online hizmetlerle sağlandığı 2020 yılında Aksigorta, sosyal medya aracılığıyla da insan odaklı hizmetlerine devam etti. Aksigorta’nın sosyal medya hesabı üzerinden #BambaşkaBirSen etiketiyle başlattığı canlı yayın serisinde sağlıklı beslenmeden psikolojiye, spordan mindfulness eğitimine, eğlenceye kadar pek çok konu başlığı yer aldı. Haftanın belirli günlerinde yapılan canlı yayınlarda Diyetisyen Dilara Koçak ile beslenme, Klinik Psikolog İpek Gökozan ile içinde bulunduğumuz süreçte psikoloji, Spor eğitmeni Murat Bür ve müzisyen ve sosyal medya fenomeni Oğuzhan Uğur ile eğlence içerikleri bir ay boyunca izleyenlere farklı deneyimler yaşattı.
Aksigorta, ayrıca #EvdeBambaşkaBirDeneyim etiketiyle de pazartesi günleri Diyetisyen Güneş Aksüs ile beslenme, çarşamba günleri Uzm. Dr. Eda Uslu ile mindfulness, cuma günleri Psikolog İpek Gökozan ile içinde bulunduğumuz süreçte psikoloji ve pazar günleri Spor eğitmeni Murat Bür ile spor hakkında gerçekleştirdiği canlı yayın serisini de bir ay boyunca izleyicilerle buluşturdu.
Aksigorta’da Online Sağlık Danışmanlığı Artık Tüm Sağlık Ürünlerinde Geçerli
Aksigorta, “Online Sağlık Danışmanlığı” uygulamasının kapsamını genişletti. Artık tüm sağlık ürünlerine entegre edilen online doktor hizmetiyle Aksigortalılar 14 farklı branşta, 50’ye yakın uzman doktor, diyetisyen ve psikolog ile online görüntülü iletişime geçebilme fırsatını yakalayacaklar. Aksigorta sağlık ürünlerine sahip olan müşteriler, 7/24 Çağrı Merkezi ya da web sitesi üzerinden randevu oluşturabilecek ve daha sonra kendilerine gönderilen link üzerinden görüntülü görüşme gerçekleştirebilecekler.
Online sağlık danışmanlığı hizmeti ile Aksigorta hem süreç hem de branş sayısı ve doktor seçeneğinin çeşitliliği gibi fark yaratan hizmetlerle ön plana çıkıyor. Akbireysel, Aksağlık, Tamamlayıcı Sağlık sigortası, Hayata Devam Sigortası, Kolay Sağlık gibi sağlık poliçelerinden birine sahip olan Aksigortalılar, çocuk hastalıklarından kadın hastalıklarına, kulak burun boğazdan ortopedi ve dermatolojiye kadar 14 farklı branşın uzman doktorları ile yabancı dil de dahil olmak üzere görüşmelerini sağlayabiliyorlar. Alanında uzman doktorlarla, online görüntülü görüşme imkanına sahip olan Aksigortalılar, aynı zamanda uzman diyetisyenlerle sağlıklı beslenme hakkında görüşler alabiliyor, diyet programı oluşturma, kilo verme gibi konularda destek alabiliyorlar. Öte yandan poliçe sahiplerine psikologlar ile online görüntülü görüşme imkânı da sunan Aksigorta, anksiyete bozuklukları, depresyon, sosyal fobiler ve panik atak gibi çok çeşitli konularda müşterilerine destek olacak.
Öte yandan Aksigorta’nın Aksağlık mobil uygulamasında gerçekleştirdiği güncellemelerle birlikte artık müşteriler, anlaşmalı kurumlarda yaptığı muayenelerde provizyon aşamalarını uygulama üzerinden takip edebiliyorlar. Ayrıca, Aksigorta müşterileri anlaşmasız bir kuruma gittikten sonra Şirket’ten geri ödeme alabilmek için uygulama üzerinden hızlıca faturanın fotoğrafını yükleyerek başvurularını gerçekleştirebiliyorlar. Böylece 20.000 TL’ye kadar olan sağlık harcamalarının fatura asıllarını şirkete gönderme zorunluluğunu da ortadan kaldıran Aksigorta, bu süreçte sağlık sigortası yaptırmak isteyen müşterileri için de işlemleri online olarak yürütme kararı aldı.
Aksigorta, “Online Sağlık Danışmanlığı” uygulamasının kapsamını genişletti.
Aksigorta, salgın dolayısıyla hızlanan dijital dönüşüm sürecini başarıyla gerçekleştirdi.
Aksigorta’dan Eve Teslim Hizmet
Aksigorta, 2020 yılında devreye aldığı yeni uygulamalarla kamu otoriteleri tarafından yapılan “Evde Kal” çağrılarına tam destek verdi. Müşterilerinin evde kalmasını teşvik etmeyi amaçlayan Aksigorta, kapıya kadar getirdiği hizmet ile onların hayatını kolaylaştırmayı sürdürüyor.
Aksigorta, hasar süreçlerinde müşterilerinin evden çıkmadan sıkıntılarını gidermek üzere oto ve oto dışı ekspertiz çalışmalarını uzaktan yapacak şekilde organize ederek online ekspertiz programı başlattı. WhatsApp üzerinden eş zamanlı paylaşım ve evrak temini, gerek görülen hallerde video ile uzaktan ekspertiz yöntemleri sunan Şirket, “Kapıdan Al, Kapıya Teslim Et” uygulaması ile hasar gören araç sahiplerine ücretsiz vale ve çekici hizmeti sunmanın yanı sıra gerekli servis bakım ve onarımını da sağlıyor. Ayrıca uzaktan hasar inceleme limitlerini de yükselten Aksigorta, yine kasko poliçesine ait oto cam hasarlarında mobil hizmet araçlarıyla destek vererek; İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’da kaza sonucu hasarlı olan oto camlarını müşterisinin verdiği ve istediği adreste tamir ve değiştirme imkânı sunuyor. Aksigorta ayrıca, hasar onarımı sonrası araçların belli servislerde ücretsiz dezenfekte edilmesi ve ozon temizliği gibi birtakım kolaylıklar da sağlıyor.
Öte yandan tüm bedeni hasar ihbarlarında gerekli evrakları mail yoluyla kabul etmeye başlayan Aksigorta; mağdur veya vekillerinden gelen talepleri karşılayarak hasar dosya inceleme ve ödeme süreleri uzamadan çözüm sağlamayı hedefliyor.
Sağlık Çalışanlarına İndirim
Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının tespitiyle birlikte mart ayından bu yana ailesinden uzakta ülke sağlığı için büyük fedakârlıklarda bulunan sağlık çalışanlarına destek olmayı hedefleyen Aksigorta, kasko ve konut ürünlerinde %15 indirim kampanyasını başlattı.
Taksitlere Bir Ay Erteleme
Müşteri ihtiyaçlarını odağına alan ve bu konuda her türlü kolaylık ve desteği sağlayan Aksigorta, salgın gölgesinde geçen 2020 yılında, ödemelerini gerçekleştirmekte zorlanan müşterileri için taksit erteleme imkânı sundu. Yaşanan bu zor günlerde müşterilerinin yanında olmayı amaçlayan Aksigorta, 8 Nisan 2020 tarihinden itibaren tüm ürünlerinde Akbank, Yapı Kredi, QNB Finans ve Ziraat Bankası kredi kartına sahip müşterileri için, vade farksız bir ay taksit erteleme imkânı tanıdı.
Kurumsal Müşterilere Özel
Salgın döneminde bireysel müşterilerinin yanı sıra kurumsal ve ticari müşterilerinin de yanında olan Aksigorta, hazırladığı destek paketi ile koronavirüs sebebiyle yoğun bakım tedavisi görmesi gereken firma çalışanlarına 20.000 TL’ye kadar destek sağlıyor. Bu vesileyle, 20 ve üzeri çalışana sahip kurumsal firmalar da bu zorlu günlerde çalışanlarını yalnız bırakmamış oluyorlar.
Aksigortalı Bebeklere İlk Hediye
Ürün ve hizmetlerini insan odaklı yaklaşımlarla geliştirmeye devam eden Aksigorta, Anneler Günü’nde “Bambaşka” sigortacılık anlayışıyla anneler ve umut dolu bebeklerinin yanında oldu. 60 yıldır olduğu gibi salgın hastalık sürecinde de müşterilerinin yanında olmaya devam eden Aksigorta, Anneler Günü haftasında bebeklerini kucağına alan, Aksigorta’dan sağlık sigortası olan annelerin bebeklerine ilk altınını hediye etti.
Acentelere Destek Paketi
Küresel koronavirüs salgın hastalığı, tüketici alışkanlıklarını değiştiriyor ve değişen bu koşullar iş yapış şekillerine de etki ediyor. Sigorta satışının da etkilendiği bu dönemde en büyük dağıtım kanalı olan acentelerinin iş sürekliliğini sağlamak, değişen koşullara hızla adapte olabilmelerine ve gelir kayıplarını minimumda tutabilmelerine destek olmak amacıyla Aksigorta, sektörde bir ilke imza atarak, “Acente Destek Paketi”ni oluşturdu.
“İşinin Yanındayım”, “Senin Yanındayım” ve “Geleceğinin Yanındayım” şeklinde üç farklı konseptte destek paketleri hazırlayan Aksigorta, her zaman olduğu gibi bu zorlu süreçte de acentelerinin yanında olduğunu gösterdi. Aksigorta, bu paketlerle, acentelerin gelir kaybını minimize etmeyi, nakit akışlarına destek olmayı, günlük hayatın devamlılığına ve boş vakitlerin değerlendirmesine olanak sunmayı, acil sağlık sorunlarında tıbbi desteğe hızlı şekilde erişmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Acenteleri için öncelikle, anlık nakit ihtiyaçlarını göz önüne alarak komisyon ödemelerini artık haftalık olarak gerçekleştirmeye başlayan Aksigorta, aynı zamanda, acentelerin ana gelir kalemlerinden biri olan protokollerde hedef gerçekleştirme oranlarını düşürerek hedeflere ulaşmalarını kolaylaştırmayı amaçlıyor ve kazançlarını artırabilmek adına komisyon sisteminde esneklikler sağlıyor.
Aksigorta ayrıca, bu zamana kadar kampanyada başarılı olan acentelere verdiği “Başarı Rüzgârı”nı müşteri taleplerinin azaldığı bu dönemde tüm acentelerine hediye etti.
Acentelerin hastaneye gitmekten kaçındıkları bu süreçte, acil sağlık ihtiyaçları için 7/24 hizmet veren Tıbbi Destek Hattı’nı devreye alan Aksigorta, acentelerinin evlerinde geçirdikleri sürede artan internet ihtiyaçlarına yönelik, ek internet paketi desteği de verdi. Acentelerin eğitimlerini her zaman ön planda tutan Aksigorta, online eğitim desteği de sağlayarak; acentelerin kişisel eğitimlerle kendilerine ve işlerine yatırım yapmaya devam etmelerini sağladı.
Tüm bunların yanı sıra, Aksigorta, bu zorlayıcı dönemde acentelerin gündemden biraz olsun uzaklaşarak moral depolamaları amacıyla Digitürk eğlence paketini de acentelerinin hizmetine sundu.
Aksigorta, hasar süreçlerinde müşterilerinin evden çıkmadan sıkıntılarını gidermek üzere oto ve oto dışı ekspertiz çalışmalarını uzaktan yapacak şekilde organize ederek online ekspertiz programı başlattı.
3.231 Acente
En büyük dağıtım kanalı olan acentelerini her fırsatta destekleyen Aksigorta, son iki yılda acente sayısında ciddi bir büyüme kaydetti.
Geniş bir kapsama alanı ile hizmet veren Aksigorta, Türkiye genelinde 3.231 acenteye sahiptir.
On ayrı bölgeye yayılan acenteleriyle, müşterilerine kesintisiz hizmet sunan Aksigorta, İstanbul Avrupa Bölgesi’nde %48, İstanbul Anadolu Bölgesi’nde %33 büyüme kaydetti. Marmara ve Batı Karadeniz Bölgesi’nde %29 artış sağlayan Şirket, Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nde %32, Çukurova ve İç Anadolu Bölgesi’nde ise %27 büyüme elde etti.
Sigorta sektörünün büyümesindeki en önemli katkıyı acentelerin sunduğu bilinciyle hareket eden Aksigorta, gerek iş süreçlerini kolaylaştırmak için gerçekleştirdiği teknolojik yatırımlar gerek destek paketleri gerekse de sunduğu eğitimlerle acentelerini desteklemeye devam ediyor.
Acentelere Alışveriş Çeki ve Altın Hediyesi
Ürün ve hizmetlerini insan odaklı yaklaşımlarla geliştiren Aksigorta, evde kalmanın hayati önem taşıdığı bugünlerde, en büyük dağıtım kanalı olan acentelerine yaptığı destekleri sürdürüyor. Sigorta emekçilerinin 1 Mayıs İşçi Bayramı’nı kutlayan Aksigorta, 3.000 bağımsız acentesindeki 10.000 çalışana 150 TL değerinde alışveriş çeki hediye etti.
Salgın dolayısıyla 60’ıncı yıldönümünü uzaktan kutlayan Aksigorta, acentelerinin yanında olduğunu vurgulamak amacıyla, tüm acentelerine 60 grama kadar altın hediye etti.
ADA ile Çağrı Merkezinde Sesli Destek
Dijital dönüşüme olan yatırımlarını sürdüren Aksigorta, ADA’nın çağrı merkezinde sesli destek vermesini sağlayarak müşteri deneyimini de dijitalleştirdi. Sesli destek hizmetinin başlamasıyla birlikte artık Aksigorta müşterileri, 444 27 27 numaralı çağrı merkezini aradıklarında değişen dosya durumları, ödeme tarihi, ödeme tutarı gibi hasar dosyaları hakkında son durumu yedi gün 24 saat boyunca ADA’dan öğrenebiliyorlar.
Hasar Sonrası Anlık Bildirimler
Sigorta sektöründe gerçekleştirdiği ilklerle müşteri deneyimini üst seviyelere taşıyan Aksigorta, hayata geçirdiği yeni uygulamayla müşterilerine WhatsApp üzerinden anlık bildirimler gönderiyor. Bu sayede Aksigorta müşterileri çağrı merkezini aramak ya da web sitesi üzerinden sorgulama yapmak zorunda kalmadan, WhatsApp’tan gelen bildirimle dosya durumlarını takip edebiliyorlar. Hizmet deneyimini dijitalleştiren bu yeni uygulama ile hasar ihbarında bulunan Aksigortalılara, ihbar sonrasında dosyalarının durumları hakkında Aksigorta’nın Official Business WhatsApp hesabı üzerinden otomatik bildirimler gönderilerek hasar sonrası deneyiminde iyileştirme sağlandı.
Devlet Destekli Alacak Sigortası
Aksigorta, tahsilat sorunlarını ortadan kaldıracak Devlet Destekli Alacak Sigortası’nı yıllık net satış hasılatı 125 milyon TL’yi aşmayan KOBİ’lere sunuyor. Devlet Destekli Alacak Sigortası’na sahip olan KOBİ’lerin alacaklarını teminat altına alan Aksigorta, ayrıca çalışacakları firmaları seçerken de KOBİ’lere danışmanlık hizmeti veriyor. Bu sigorta poliçesi ile firmaların yapmış olduğu, herhangi bir teminata bağlanmamış yurt içi vadeli satışlarından doğan borcun ödenmeme riskini teminat altına alan Aksigorta, kredi limiti tahsis edilmiş bir alıcının, iflas, konkordato, tasfiye gibi hukuki durumlarla temerrüde düşmesini teminat altına almayı amaçlıyor.
Müşterilerinin finansal durumlarını izleyerek, KOBİ’lerin risk yönetimini destekleyen Aksigorta, bu ürün sayesinde işletmeyi öngörülemeyen tahsilat problemlerine karşı koruyor, finansal yapılarını güçlendiriyor ve kredibilitesini artırıyor. Böylelikle KOBİ’lerin finansal problemlerini bir kenara bırakarak, asıl faaliyet alanlarına odaklanmalarını sağlıyor.
Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko
Teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa etmeye devam eden Aksigorta, Fiat ile iş birliğine giderek Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirdi. Dijitalleşmenin ışığında yeni nesil sigortacılığı inşa eden Aksigorta, Fiat ile kasko sigortalarında yeni bir dönemi başlattı. Müşteri ihtiyaçlarını gözeterek hayata geçirilen bu uygulama ile artık kasko sigortaları da kişinin ihtiyacına göre şekilleniyor.
Tofaş Ar-Ge merkezi ve Comodif iş birliği ile geliştirilen ve Türkiye’deki Fiat kullanıcılarının hizmetine sunulan bağlanabilirlik teknolojisi “Fiat Yol Arkadaşım Connect” sigortacılık sektörüne adapte edildi. Aksigorta ile imzalanan ve Türkiye de bir ilk olan iş birliği kapsamında hayata geçen Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko uygulamasıyla kasko tutarları sürücünün kullanım şekli ve süresine göre avantajlı hale geliyor. Uygulamayı kullanan sürücüler, araç kullanım verileri analiz edilerek hesaplanan sürüş puanının haricinde; otomobilin kullanım süresine göre kasko poliçelerinde %10’un üzerine çıkan indirimlerden de faydalanabiliyorlar.
Kullanıcılara veriden değer yaratan Fiat Yol Arkadaşım Connect Kasko, poliçe fiyatlamasını, kullanım süresi ve sürüş puanı olmak üzere iki temel veri üzerinden hesaplıyor. Poliçeye artı bedel yansıtmadan analiz yapan sisteme göre, sürüş puanı 75’in üzerinde olan kullanıcılara, toplam poliçe tutarı üzerinden %8,5 ile %10 arasında indirim uygulanıyor. Bununla birlikte, kullanıcılara araç kullanım süresine göre 250 TL’ye varan indirimler de uygulanıyor. Söz konusu veriler, poliçe yenileme döneminde Aksigorta tarafından değerlendiriliyor ve kasko poliçe indirimleri kişiye özel olarak belirleniyor. Böylece, kasko fiyatlarının içindeki göreceli yüksek risk maliyeti, aracını iyi kullanan sürücüye yansıtılmıyor, kullanım gün sayısı da hesaplamada dikkate alınıyor.
İTÜ Çekirdek Insurtech Programı
Türkiye’nin girişimcilik ve inovasyon üssü İTÜ ARI Teknokent öncülüğünde, sigorta sektörünün önde gelen kuruluşları Agito, Aksigorta, Allianz, Eureko Sigorta, Güneş Sigorta, HDI Sigorta, Sigorta Cini ve Vakıf Emeklilik güçlerini birleştirdi ve İTÜ Çekirdek InsurTech Programı’nı hayata geçirmek için harekete geçti. İTÜ Çekirdek InsurTech Programı, yeni InsurTech çözümleri üretecek girişimleri geliştirmek, bu alanda sektörel bir ekosistem oluşturmak, girişimlerin ticarileşmesi ve global başarı hikâyeleri oluşturmalarını sağlamak adına başlatıldı. Türkiye sigorta sektörünün en önemli kurumları, üniversitelerin girişimcilik kuluçka merkezleri arasında dünyada ilk 5’te yer alan İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi’nde başlatılan InsurTech Programı ile girişimcilere destek olarak, kendi sektörlerinin geleceğine yön vermeyi planlıyor.
Birey ve kurumların yaşam döngüsünün tüm kritik anlarına dokunan, çok geniş bir ürün yelpazesine sahip olan sigorta sektörünün, içinde olduğu dijitalleşme sürecinde çözüm arayışında olduğu birçok problem noktası açısından İTÜ Çekirdek InsurTech Programı’nın çok önemli fırsatlar sunacağı düşünülüyor. Program kapsamında sigorta sektörünün ihtiyaçlarına dair farkındalık yaratılması, yeni InsurTech çözümlerinin oluşması, bu çözümlerin kazanan iş modeline dönüşmesi, yeni iş birlikleri ile sektörün gelişmesi, ülkeye katma değer sağlanması ve global başarı hikâyelerinin çıkması hedefleniyor.